Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «سعید نمکی» روز پنجشنبه در نشست شورای اداری ساوه، افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای گرانبهایی در زمینه بهداشت و درمان داشته است که منجر به تحولی عظیم در حوزه سلامت ایران شد.

وی افزود: پیش از انقلاب از هر یک هزار کودک متولد شده در ایران، ۱۳۰ نوزاد پیش از رسیدن به سن یک سالگی جان می باختند و از هر ۱۰۰ هزار زن باردار، ۳۰۰ نفر جان خود را از دست می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۵ درصد بود و تامین پزشک از کشورهای دیگر صورت می گرفت و در مجموع خدمات پزشکی در حد نازلی بود اما به برکت نظام اسلامی شاخص‌های حوزه سلامت روند رو به رشدی داشته است.

نمکی گفت: تأسیس ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و تربیت هزاران متخصص در رده های پزشکی و پیراپزشکی و اقداماتی مانند پوشش کامل واکسیناسیون و ساخت ۱۸ هزار خانه بهداشت در مناطق روستایی کشور تنها گوشه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه سلامت است.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با برنامه تحول سلامت گام های مهمی را در بهبود خدمات بهداشتی و درمانی برداشت به طوری که با اجرای این برنامه مهم پرداخت هزینه‌های سنگین از جیب مردم کاهش یافت و رسیدگی به بیماران سخت درمان مورد توجه قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد: مرحله دوم برنامه تحول سلامت با محوریت توسعه زیرساخت‌های درمانی آغاز شده است.

نمکی افزود: تشویق و ترغیب پزشکان به ماندگاری در مناطق محروم برای خدمات دهی مطلوب از شاخص‌های گام نخست برنامه تحول سلامت بود که نتایج خوبی به همراه داشت.

وی گفت: در مرحله دوم برنامه تحول سلامت نیز اقداماتی در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و مقدم دانستن سرپایی نسبت به بستری در دستور کار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: پ۳۱۳ هزار مورد از ز ۳۸۰ هزار مورد مرگ و میر پارسال کشور در ارزیابی‌های به عمل آمده به دلیل ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر و ۲۵ هزار مرگ و میر نیز به دلیل بیماری‌های واگیر دار بوده است و این مسئله اهمیت حوزه پیشگیری را نشان می‌دهد.

نمکی با یادآوری مزایای اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون، گفت: هدف از این طرح غربالگری جمعیت و شناسایی بهنگام و موثر فشار خون است تا از پیامدهای ثانویه و هزینه های سربار بیماری های غیرواگیر کاسته شودو سطح بهتری از کیفیت زیستی برای مردم فراهم آید.

وی ادامه داد: ۹۷ هزار نفر در کشور دارای فشار خون بالا هستند و ۱۶۱ هزار نفر نیز با فشار خون بالا درگیر بیماری های غیرواگیر شده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشک اظهار داشت: ۴۰ درصد از افرادی که فشار خون بالا دارند از مشکل خود بی اطلاع هستند و این بسیج علاوه بر اهمیت شناسایی موارد درگیر می تواند در فرهنگ سازی، حساسیت خودمراقبتی و اصلاح الگوی تغذیه افراد موثر باشد.

نمکی گفت: دیابت و فشار خون بالا دو عامل مهم بیماری زا در کشور هستند و پیش بینی شده در جریان بسیج ملی فشار خون ۲ میلیون نفر از جمعیت میان سال کشور غربالگری شود.

وی ادامه داد: در گام دوم برنامه تحول سلامت که همزمان با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شده همه ظرفیت ها باید در عرصه های مختلف آگاهانه و هدفمند در اختیار گرفته شود تا روند توسعه محقق شده و دشمن در توطئه‌ها ناکام بماند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالبات این وزارت خانه از تامین اجتماعی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است و در آستانه نوروز ۹۸ نیز با ۱۴۰ هزار میلیارد ریال کسری منابع مالی سیلاب اتفاق افتاد اما همه تلاش برای خدمات بهینه به کار گرفته شد و حتی یک مورد بیماری اپیدمی در مناطق سیل زده نیز رخ نداد که در تاریخ کشور ماندگار است.

وی در مورد پرونده الکترونیک سلامت، گفت: این طرح بعد از تاخیر طولانی دوباره در دستور کار دولت وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت که امید می رود که به زودی مردم کشور از مزایای آن بهره مند شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: به منظور تسهیل در ارایه خدمات به مناطق عشایری به خصوص عشایر کوچرو، ۴۰۰ خانه بهداشت با تأمین نیروی بهورز از میان مردمان عشایر در حال فعالیت هستند.

نمکی گفت: طرح دیگری که از سوی وزارت بهداشت و درمان با عنوان «مدارس بدون پوسیدگی» در دست اجرا است که بر اساس آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار کودک دانش آموز در مقطع پایه ششم ابتدایی مورد غربالگری و پیشگیری قرار می گیرند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ردیف بودجه برای ساخت بیمارستان ساوه و موافقت برای افزایش تخت‌ها از ۱۶۰ به ۲۵۰ مورد با تلاش‌های مضاعف در کمیسیون تلفیق و حمایت‌های دولت حاصل شد و با همه مشکلات، زمین مورد نیاز این طرح سلامت نیز تامین شد.

وی افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای آغاز ساخت بیمارستان ساوه تخصیص شده اما در مجموع پیش بینی می‌شود که با یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال کار تکمیل این طرح به اتمام برسد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه بیان کرد: ۲۴ درمانگاه در ۲ سال اخیر در ساوه و زرندیه ایجاد شده و اکنون در غرق آباد و نوبران نیز عملیات اجرایی درمانگاه نیاز است.

منصوری گفت: برای آوه موافقت تبدیل درمانگاه موجود به وضعیت شبانه روزی گرفته شده است که این مهم در بهبود خدمات درمانی نقش جدی دارد.

وی گفت: ساوه ظرفیت بالایی در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی دارد و ۸۰ هزار نفر در بخش صنعت این شهرستان فعالیت می‌کنند و در صورت رونق مسافرت‌ها با خط راه آهن تهران به همدان، پیش بینی می‌شود که جمعیت این شهرستان حتی تا ۵۰۰ هزار نفر نیز افزایش یابد که این مهم ضرورت تقویت زیر ساخت‌های درمانی را گوشزد می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: دولت در زمینه ایجاد فضاهای بیمارستانی در استان مرکزی رویکرد مؤثری دارد و برای تداوم ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) اراک با ۵۲۰ تخت ۵۰۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی تسهیلات اخذ شده است و اجرای طرح جایگزین بیمارستان طالقانی اراک نیز به عنوان مرکز تخصصی بیماری های زنان و زایمان مساعدت دولت را می‌خواهد.

«بهروز اکرمی» افزود: فضای خوابگاهی و رفاهی در اراک با کمبود مواجه است و درخواست می‌شود که به این مهم در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی توجه ویژه شود.

وی همچنین بدهی تأمین اجتماعی استان مرکزی به بخش سلامت و به خصوص داروخانه‌ها به خصوص هلال احمر را حدود ۱۶ میلیارد ریال عنوان کرد و خواستار مساعدت برای تسویه این میزان بدهی شد.

اکرمی از کمبود شدید نیروی پرستاری در استان مرکزی به عنوان یکی از مشکلات مهم در بخش بهداشت و درمان نام برد و خواستار راهکار در این زمینه شد.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز، گفت: برنامه تحول سلامت از افتخارات دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود که با اجرای آن خدمات گسترده‌ای به اقشار نیازمند و مردم کشور ارایه شد و با رویکرد مقدم بودن پیشگیری نسبت به درمان، بسیاری از هزینه‌ها کاهش یافت.

«علی میرزایی» اظهار داشت: ساوه دارای موقعیتی استراتژیک است که سه محور و آزاد راه بزرگ کشور از مسیر آن می گذرد و به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت و صنعتی استان مرکزی باید زیرساخت های مناسب در حوزه سلامت داشته باشد و آغاز عملیات بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی این شهرستان سرفصل تحولی بزرگ در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان است.

فرماندار ساوه یادآور شد: تعیین تکلیف ساختمان بیمارستان ۱۷ شهریور این شهرستان یک ضرورت است و باید اورژانس دولتی در بیمارستان مدرسایجاد شود و با تأمین بودجه برای درمانگاه در بخش نوبران بهبود خدمات بهداشتی و درمانی به بیمه شدگان فراهم آید.

امام جمعه ساوه نیز در این نشست گفت: دشمنان می کوشند که با فشار و تهدید نظام اسلامی را ضعیف جلوه دهند اما ملت همواره در صحنه است و در همراهی با مسئولان بدخواهان ایران را ناکام می‌گذارد.

حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» تاکید کرد: عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه باید در مدت زمان مطلوب تکمیل و به بهره برداری برسد و در این راستا نظارت‌های جدی ضروری است.

وی افزود: الگویی غذایی نامناسب معضل جدی در حفظ و ارتقای سلامت کشور است و آموزش شهروندان در این راستا تکلیف مدیران متولی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در سفر یک روزه به شهرستان‌های زرندیه و ساوه مرکز جامع سلامت شهر پرندک با توان خدمات دهی به هشت هزار نفرو بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام رضا (ع) زرندیه را بهره برداری کرد و ضمن بازدید از مراحل طرح بسیج فشار خون عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه نیز آغاز شد

حضور در شورای اداری ساوه آخرین برنامه سفر سعی نمکی به این شهرستان‌ها بود.

۹۹۲۱/‏/‏۶۰۱۳/‏۶۵۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه جلسه شورای اداری وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از رام الله، روز اسیر امسال در سایه جنگ خونبار رژیم اشغالگر علیه غزه برگزار می‌شود. زنان، مردان و کودکان امروز آمدند تا به ظلم اشغالگرانی اعتراض کنند که هزاران نفر از فرزندانشان را در شرایطی شبیه به اعدام تدریجی بازداشت کرده اند، آنها از سرنوشت آنها بی خبرند و هر بار که اسیری در زندان به شهادت می‌رسد عذاب آنها بیشتر می‌شود.
کرانه باختری در معرض بازداشت‌های بی سابقه‌ای قرار دارد که براساس آن از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از پنج هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان بازداشت و در شرایط غیرانسانی زندانی شده اند. آنها در معرض شکنجه و گرسنگی، سلول انفرادی و ممنوعیت ملاقات و درمان قرار دارند.
امروز بیش از ۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها بازداشت هستند که ۸۰۰ نفر از آنها زن و بیش از ۲۰۰ نفرشان را کودکان تشکیل می‌دهند. ۶۶ خبرنگار نیز در زندان‌های صهیونیست‌ها هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله موشکی ایران، رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داد
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • موشک‌هایی که با زنان و کودکان کاری نداشت
  • سوختگی؛ رتبه دوم سوانح در کشور
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • افزایش سرعت اینترنت ایران علیرغم کاهش رتبه