Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:58:28 GMT

ضرورت تولید آثار فاخر در زمینه های قرآنی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۳۶۵

ضرورت تولید آثار فاخر در زمینه های قرآنی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نصر پور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی امروز در جمع تعدادی از استادان و فعالان برجسته قرانی و دستگاه‌های مرتبط در حوزه ترویج فرهنگ و نشر اثار دینی و آیینی با اشاره به جایگاه و اهمیت والای قران کریم، بر تولید آثار فاخر در این زمینه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی مهمترین دغدغه رسانه را امروز توجه به حوزه‌های مختلف مانندعظمت وجود پیامبر (ص) و اهل بیت علیهم السلام، نماز اول وقت، نماز جماعت و جمعه دانست و افزود:در خصوص  فروع دین و امر به معروف و نهی از منکر، زکات حج و روزه، معارف قرآن کریم و تدبر در آن، مناسبت‌های اعیاد و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام و همچنین فرهنگ شهادت طلبی، ایثار، عاشورا، توسل و زیارت باید با اولویت ساختار‌های فارسی و با رعایت استاندارد‌های صدا و سیما در این زمینه‌های آثار فاخری با زبان هنر تولید شود.
وی گفت: در مرکز موسیقی و سرود صدا و سیمای خراسان رضوی ۷۰ اثر در سال تولید می شود که ۵۰ درصد این آثار به وجود مقدس علی بن موسی الرضا (ع) و فرهنگ و سیره رضوی اختصاص دارد.
وی افزود: ما آمادگی داریم که با امضای تفاهم نامه همکاری بتوانیم دغدغه‌های رسانه در حوزه توجه به معارف دینی و قرانی را بر طرف کنیم.
محمد محمدی قاری و فعال برجسته قرانی و مجری طرح تولید اثار فاخر در نهضت انشاد دینی و آوا‌های اسلامی هم در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اشاعه فرهنگ دینی و قرانی به مخاطبان گفت: امید است با اجرای این طرح بتوانیم در حوزه نشر آثار دینی و آیینی به جایگاه و توفیقات مطلوبی دست یابیم.
رونمایی از طرح تولید آثار فاخر در نهضت انشاد دینی و آوا‌های اسلامی و همچنین بیان دیدگاه‌ها و راهکار ها‌ی مناسب در حوزه ترویج آثار دینی و آیینی از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.   انتهای پیام//ف.ح   تولید هفتاد اثر موسیقیایی در سال در صدا و سیمای خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما ائمه اطهار قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره پژواک رادیو، غلامرضا عزتی، تهیه کننده رادیو صبا و نامزد بخش برنامه‌های مستمر مسابقه با بیان اینکه برنامه اش بر مبنای دانش و مهارت مخاطبان است، گفت: در این دوره از جشنواره رادیویی پژواک که سومین دوره خود را سپری می‌کند، با «دوراهی» که برنامه مسابقه محور است، توانستم در بخش مستمر به مرحله نهایی راه پیدا کنم. این مسابقه بر مبنای دانش و مهارت مخاطبان تولید می‌شود و حرفه‌ای بودن آن‌ها در مشاغل خانگی با هدف تولید، اشتغال و کارآفرینی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

تهیه کننده رادیو صبا درباره این موضوع که چه میزان این جشنواره می‌تواند به تقویت مستندسازی کمک کند؟ عنوان کرد: همه جشنواره‌ها برای ارتقای سطح کیفی تولیدات رادیویی برگزار می‌شود و این جشنواره می‌تواند در راستای تقویت و بهبود برنامه سازی در قالب مستند گام بردارد تا ما شاهد آثار و تولیدات بهتر و بیشتری در این حوزه باشیم.

عزتی در ادامه افزود: ساخت مستند در رادیو کار دشواری است و به مهارت و زمان زیادی نیاز دارد. تهیه کننده در این حوزه باید زمان کافی را بگذارد تا بتواند مستند خوبی تهیه کند. در ساخت مستند موضوع و سوژه انتخابی بسیار مهم است.

وی معتقد است: برنامه ساز نگاه و زاویه دیدی که برای تهیه و پرداخت سوژه و ایده دارد، بسیار حائز اهمیت است. ضمن این که تهیه تمهیدات و تجهیزات برای تهیه اثر مستند و استفاده از عوامل انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

عزتی، تهیه کننده رادیو صبا در پایان صحبت هایش از برگزاری این جشنواره ابراز خرسندی کرد و افزود: برای همکاران و دست اندرکاران این جشنواره آرزوی موفقیت دارم، امیدوارم در سال‌های بعد این جشنواره ادامه دار باشد و شاهد آثار فاخر در این حوزه باشیم.

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • ضرورت اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز