Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@16:04:19 GMT

نرخ رشد جمعیت اصفهان پایین‌تر از میانگین کشوری است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۴۲۳

نرخ رشد جمعیت اصفهان پایین‌تر از میانگین کشوری است

فرماندار اصفهان از ایجاد تحولی بزرگ در بهداشت عمومی در شهرستان اصفهان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور فرماندار، معاون استاندار، رییس شبکه دامپزشکی و دیگر اعضای این کارگروه برگزار شد.

فریبرز امیری، سرپرست سابق فرمانداری اصفهان، با تاکید بر همکاری بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌ها در موضوع بهداشت اظهار کرد: تنها ۲۵درصد کار بهداشت با مراکز بهداشت است و ۷۵درصد بقیه آن به عهده دیگر دستگاه‌ها و نهادهای غیر دولتی است و ما نیازمند همکاری بیشتر در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهداشت یکی از ارکان توسعه پایدار

حسین سیستانی، فرماندار شهرستان اصفهان با بیان اینکه اهمیت در همه جای دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: همه دولت‌ها ارزش بالایی برای بهداشت و آموزش آن قائل هستند و ما نیز امیدواریم با ایجاد یک تحول بزرگ در حوزه بهداشت گامی بزرگ برای توسعه برداریم زیرا بهداشت را یکی از ارکان توسعه پایدار می‌دانیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در بحث بهداشت افزود: آموزش باید در اولویت باشد چون با آموزش می‌توان به بهداشت عمومی رسید و با توجه به آنکه امروزه خرج درمان بالا رفته است و همین اهمیت اموزش را بالاتر برده است و این آموزش به درمان کمک می‌کند.

سیستانی در خصوص مشکلات ریزگرد اخیر ادامه داد: برخی از این آلودگی هوا طبیعی است اما اگر زاینده رود دائمی نشود ریزگردها تبدیل به بحران می‌شود و در این خصوص نباید احساسی عمل شود بلکه با یک برنامه ریزی مناسب باید عمل کرد.

خدمات واکسیناسیون دامپزشکی رایگان است

همچنین حمیدرضا امیری، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار کرد: در دنیا ۱۰۰ بیماری خطرناک بین دام و انسان کشف شده‌ است که ما در کشورمان فقط تعداد محدودی از آن را در کشور داریم اما برای عدم توسعه همین تعداد نیازمند آموزش هستیم.

وی افزود: این آموزش طالب همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها است اما این امر صورت نمی‌گیرد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت جداگانه برای هر صنف جزو لزومات این بحث است که به خوبی صورت نمی‌گیرد.

امیری با اشاره به پیشرفت در آمار واکسن حیوانات اضافه کرد: ضمن رشدی که داشتیم امیدواریم این پیشرفت بیش از پیش شود انا باز هم بعضی از مردم با اینکه واکسیناسیون حیوانات رایگان است همکاری لازم را با ما ندارند.

وضعیت معیشتی مردم رشد جمعیت را کم کرده است

زینب زاده، کارشناس ثبت احوال اصفهان در خصوص رشد کم جمعیت  در ایران گفت: سیاست کلی رشد جمعیت است اما با این رویه که پیش می‌رود احتمال رشد منفی جمعیت در سال‌های آینده در کشورمان وجود دارد و دلیل این رشد کم نیز وضعیت مالی ضغیف برخی خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه این نرخ رشد جمعیت در اصفهان کمتر از میانگین کشوری است افزود: چیزی که قابل تامل است کم بودن این آمار در استان و به خصوص در شهر اصفهان است که باید ریشه‌یایی و سپس حل شود.

بسیج ملی فشار خون خواستار همکاری همه

علی احمدی، کارشناس مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مردم از فشارخون که سومین عامل مرگ و میر جهانی است خبر ندارند، اظهار کرد : ۵۵ درصد مردم که در طرح ملی بسیج فشار خون شرکت  داشتند از فشار خون خود با خبر نبودند و سه درصد این آمار در حدس فشار خون داشتند که مجبور به تماس با اورژانس شدیم.

وی افزود: بیشتر سنین مراجعه کننده سنین بین۳۵ تا۴۰ سال بودند اما ما از تمام سنین  انتظار مراجعه بیشتر داریم.

احمدی با بیان اینکه بسیج ملی کنترل فشارخون تا ۱۵ تیر ادامه دارد، گفت: در این راه خواستار همکاری بیشتر دستگاه ها و مردم هستیم هر چند تا همنیجا ۵۵ درصد آمار پیش‌بینی شده ما مراجعه کردند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان جمعیت حسین سیستانی فرماندار اصفهان مركز بهداشت اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم

پایگاه خبری جماران: وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اتفاق اصفهان و پاسخ ایران به اسرائیل به خبرنگار جماران، گفت: بعد از عملیات «وعده صادق» همانطور که فرماندهان نظامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده سپاه پاسداران اعلام کردند از این به بعد اگر اشخاص و دارایی‌های ما مورد حمله‌ی رژیم صهیونیستی قرار بگیرند جمهوری اسلامی ایران برای خودش این حق را قائل است که عمل متقابل انجام دهد.

جلال زاده درباره اتفاق اصفهان، گفت: اتفاقی که در اصفهان افتاد را نمی‌توان عنوان «حمله» برای آن به کار برد. رژیم صهیونیستی قبلا هم از این کارهای کودکانه و کور داشته است که جمهوری اسلامی ایران نیز در میدان پاسخ آن‌ها را داده است. حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ما در دمشق یک حمله بدیع و مخالف تمامی کنوانسیون‌ها، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل بود که جمهوری اسلامی تصمیم گرفت یک جواب قاطع و طبق موازین بین‌المللی به آن‌ها بدهد. لذا طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مصاحبه‌هایی که فرماندهان ما انجام دادند، هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به امکان و دارایی‌ها جواب خواهیم داد.

وی افزود: در اصفهان پدافند ارتش جمهوری اسلامی به بعضی از اشیاء مشکوک شده بود و به سمت آنها تیراندازی کرده بود و اصلا در قواره حمله رژیم صهیونیستی نبود. امیدارم با تمام دیوانگی‌هایی که رژیم صهیونیستی دارد به خاطر منافع کوتاه مدت خود هم که شده است، کار دیوانه‌باری انجام ندهد که این‌بار پاسخ جمهوری اسلامی نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص رفتار اردن در برابر رفتار اسرائیل، گفت: اردن باید پاسخگو باشد و در گفت و گویی که وزیر امورخارجه اردن با امیرعبداللهیان داشتند توضیحات لازم را دادند و همانجا اعلام کردند که ما اجازه حضور پرنده‌های رژیم صهیونیستی را در فضای اردن نخواهیم داد. ما در بحث دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم و اعلام کردیم اگر ما بدانیم که رژیم صهیونیستی از امکانات کشورها و پایگاه‌های آمریکا علیه منافع ما استفاده کرده قطعا با پاسخ متقابل ما مواجه خواهند شد

دیگر خبرها

  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد