Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:55:41 GMT

چرا نفت در بورس مشتری ندارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۴۲۷

چرا نفت در بورس مشتری ندارد؟

نماینده شرکت ملی نفت در بورس گفت: انتظار می‌رود در هفته‌های آینده حجم معاملات فروش نفت و میعانات گازی در بورس انرژی افزایش یابد که برای این مساله نیز سازوکارهای لازم را در نظر گرفته‌ایم. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، امیرحسین تبیانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فروش نرفتن نفت خام سنگین در سومین عرضه در سال جاری و تأثیر تغییر و تحولات صورت گرفته در این فرآیند اظهار کرد: تغییر و تحولاتی که در بورس انرژی صورت گرفته، در واقع برای این بود تا شرایطی را که در قراردادهای جاری داریم در بورس انرژی نیز اعمال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط، چارچوب و قواعدی که برای قراردادهای فروش نفت در نظر گرفته می‌شود برای بورس انرژی نیز به وجود آمد.

چرا نفت در بورس به فروش نمی‌رسد؟

وی با تاکید بر اینکه علت فروش نرفتن نفت در بورس انرژی ایجاد تغییر و تحولات در شیوه‌نامه جدید نیست، تصریح کرد: با توجه به این‌که این تغییر و تحولات شرایط بهتری را برای عرضه به وجود آورد و در شرایط واقعی را برای نفت و میعانات گازی در بورس اعمال کردیم، نمی‌توان نتیجه گرفت که این مساله موجب فروش نرفتن نفت در بورس است و این موضوع که هنوز نفت در بورس معامله نشده موضوعی قابل بحث است.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس با اشاره به آینده بورس انرژی ابراز کرد: در سال 1398 بر اساس تکلیف قانونی که وجود دارد، عرضه صورت خواهد گرفت و اگر اصلاحاتی نیز نیاز باشد با همکاری سازمان بورس اعمال خواهیم کرد؛ در همین راستا نیز در عرضه اخیر برای مشتریان حقیقی امکان خرید فراهم شد.

تبیانیان ادامه داد: بر اساس تقاضایی که از سمت مشتریان وجود داشت و در واقع خواسته وزارت نفت نبود، سازمان بورس شرایطی را فراهم کرد که افراد حقیقی نیز که نتوانستند از طریق شرکتشان وارد بورس شوند، بتواند در این فرآیند شرکت کند.

وی تصریح کرد: آمادگی انجام تغییر و تحولات را در بورس انرژی به شرط آنکه به لحاظ قانونی برای وزارت نفت و سازمان بورس مشکلی را به‌همراه نداشته باشد، داریم چراکه به‌دنبال توسعه همکاری‌ها در این حوزه هستیم. برای سال 1398 نیز تکلیف قانونی را اجرا می‌کنیم و برای سال‌های آتی نیز بر اساس حجم معاملات و شرایطی که مورد نیاز است از سوی وزارت نفت تصمیم‌گیری صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش از سال گذشته تاکنون، 11 بار نفت خام سبک سه مرتباً نفت خام سنگین و شش مرتبه میعانات گازی پارس جنوبی در بورس انرژی عرضه شد اما در معدود دفعات، مقداری از آن به فروش رفته است.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانهها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ

مهدی بیات‌منش اظهار داشت: با عرضه زعفران در بورس کالا به سبب قاعده‌های پذیرش این محصول به شکل مستقیم به افزایش کیفیت این محصول کمک می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: عرضه زعفران در بورس کالا دارای مزیت‌های مختلفی است که این مزیت‌ها از چندین جهت به سود مصرف کننده نهایی و تولید کننده خواهد بود.

این کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اولین مزیت عرضه زعفران در بورس کالا بحث شفافیت است به سبب ساختار داده‌محوری بورس کالا تمام اطلاعات در یک بستر شفاف وجود دارد مورد بعدی حذف واسطه هاست همواره بسیاری از کشاورزان از وجود دلالان بر سر زمین ناراضی بودند، اما بستری هم برای عرضه وجود نداشت با فراهم شدن امکان عرضه در بورس کالا حالا کشاورزان می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای به شکل مستقیم محصول خود را به تمام دنیا بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به دست مصرف‌کننده و متقاضیان برسانند.

او همچنین می‌گوید: موضوع دیگر بحث کشف نرخ در بورس کالا است بر اساس عرضه و تقاضا این کشف نرخ شکل می‌گیرد که این هم به شکل شفاف و بدون هیچگونه رقابت ناسالم است و همین روند هم اطمینان خاطر مناسبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند. همچنین با عرضه زعفران دیگر امنیت فیزیکی هم تامین خواهد شد و کشاورزان مجبور به نگهداری محصول خود در خانه یا سردخانه‌های غیر استاندارد نخواهند بود.

بیات‌منش در ادامه اظهار کرد: اما بورس کالا چگونه به افزایش کیفیت کمک خواهد کرد؟ انبار‌های بورس کالا هر نوع کیفیت زعفرانی را پذیرش نمی‌کنند و تمام محصولات قبل از پذیرش کیفیت سنجی می‌شوند حالا کشاورزان برای این که محصول خود در بورس کالا پذیرش شود مجبور است کیفیت محصول خود ارتقاء و با کیفیت بورس کالا تطبیق دهد که این در مجموع کمک به افزایش کیفیت نهایی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • چه تعداد عرضه اولیه امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • آرسنال و لیورپول مشتری ستاره مازاد رئال مادرید
  • عرضه شمش بلوم و تختال
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد