Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجلاسیه تولیت‌های حرم‌های مطهر و اعتاب مقدس ایرانی به میزبانی حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد و تولیت‌های آستان‌های مقدس به بیان نظرات خود پرداختند. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  اجلاسیه تولیت‌های حرم‌های مطهر و اعتاب مقدس ایرانی امروز به میزبانی حرم شاهچراغ(ع) و با حضور  تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در نشست خبری مربوط به این اجلاسیه اظهار داشت: فلسفه برگزاری این اجلاسیه‌ها این است که حرم مطهر امامزادگان(ع) به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند. 

وی با بیان اینکه باید هم‌افزایی بیشتری بین آستان‌های مقدس صورت گیرد، گفت: برای این منظور باید برنامه‌های جدیدتری داشته باشیم تا بتوانیم پیام نورانی ائمه اطهار (ع) را به خوبی به مردم منتقل کنیم و کسانی که با اهل بیت آشنا هستند معرفت بیشتری کسب کنند و آنهایی که آشنا نیستند به اهل بیت (ع) معرفی شوند. 

از زمان آغاز انقلاب شاهد احیا امر اهل بیت (ع) هستیم

آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این نشست با اشاره به تاثیر همکاری‌ تولیت‌های حرم مطهر ایران بر فرهنگ جامعه اظهار داشت: امروز پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی این انتظار وجود دارد که چه کارهایی برای احیای امر اهل بیت (ع)  برداشته شده و چه گام‌هایی می‌توان برداشت.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز انقلاب شاهد احیا امر اهل بیت (ع) هستیم،گفت: وجود زائران در حرم‌های مطهر، برگزاری اعتکاف‌های بزرگ و حتی حضور نماز‌گزاران در مساجد از برکات این نظام است. 

آیت‌الله سعیدی با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام راهپیمایی اربعین افزود: حرم‌های مطهر و اعتاب مقدسه باید تجربیات خود را به اشتراک بگذارند تا استفاده بیشتری از این ظرفیت دنیای اسلام شود. 

افزایش زائران مسجد مقدس جمکران

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این نشست با اشاره به افزایش 16 درصدی زائران این مسجد در طول 4 سال گذشته گفت: افزایش حضور مردم در اعتاب مقدس و مسجد مقدس جمکران وظایف ما را نسبت به آنان زیاد می‌کند.

وی تاکید کرد: این معجزه الهی است که بعد از 40 سال و همه مشکلات و نارسایی‌های موجود مردم پایبند انقلاب و ارزش‌های آن هستند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام اربعین 

حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده رهبر معظم انقلاب در حج و زیارت نیز با بیان اینکه بعثه وظیفه دارد برای حرمین عتبات هم برنامه‌ریزی کند، اظهار داشت: برگزاری این جلسات هم‌افزایی بین متولیان امر و آستان‌های مقدس را بیشتر می‌کند و می‌توان از تجربیات انجام شده، استفاده کرد. 

وی با اشاره به شکل‌‌گیری هم‌اندیشی در اعتاب مقدسه بر اثر این اجلاسیه‌ها گفت: یکی از ماموریت‌ها توجه به مسائل فرهنگی در اربعین است و  تحقق این مهم برای موکب‌های بزرگ راویانی اعزام می‌شوند تا اهداف قیام عاشورا را برای زائرین بیان کنند. 

نواب افزود: در اربعین بیش از یک هزار نفر از روحانیونی که به چند زبان مسلط هستند اعزام می شوند و علاوه بر آن نیز در شهر کربلا  و در مسیر پیاده هم برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در حج و زیارت درباره زمان‌بندی اعمال حج امسال نیز بیان کرد: نخستین پرواز زائراین ایرانی به سوی عربستان 17 تیرماه و آخرین زائران هم 17 شهریور حرکت می‌کنند و حج امسال 63 روز می‌شود البته برای برخی از زائران هم سفرشان 40 روز طول می‌کشد. 

انتهای پیام/  ز

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: پیکر‌های مطهر شش شهید دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در شهر تهران تشییع و تدفین شود. وی افزود: خاکسپاری پیکر مطهر شهدا در شهرک شهید خرازی، هوافضای سپاه، سازمان زندان‌ها، شهرک دریا و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و نمایشگاه نزاجا انجام خواهد شد. گفتنی است، پیکر شهدای گمنام از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تفحص، و در مناسبت‌های مختلف سال به ویژه ایام شهادت اهل بیت (ع) در مناطق مختلف کشور تشییع و تدفین می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد