Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@12:40:40 GMT

سرانجام مشترک دو «محمد»!

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۵۴۹

سرانجام مشترک دو «محمد»!

محمد مرسی که بعد از انقلاب مردمی مصر، سکاندار امور کشور شده بود و البته پس از مدت کوتاهی توسط کودتای ارتش، دستگیر و برکنار شد، در دادگاه محاکمه بیهوش شد و از دنیا رفت.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حامدی؛ *خداوند متعال در قرآن، فرعون و دستگاه فرعونی را به عنوان یکی از شاخص‌ترین مصادیق استکبار و برتری جویی معرفی می‌کند، آنگاه که فرعون با اتکا بر قدرت و دارایی‌های کاذب خود ادعای ربوبیت کرده و به تعبیر قرآن دچار طغیان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوج این طغیانگری و تمرد، خداوند موسی (ع) را به عنوان نمادی از مبارزه و تقوا مبعوث می‌کند تا مجموعه‌ی سرکش فرعونی را رام کند؛ که در نهایت، استکبار و برتری جویی فرعون، مغلوب اراده و مقاومت خدایی موسی (ع) می‌شود...
به شخصه علاقه خاصی به کشور مصر دارم؛ فرهنگ، جغرافیا، آداب و رسوم و ریشه‌های تاریخی مصر برایم جالب و جذاب است، اما همیشه برای وضعیت اجتماعی و سیاسی مصر تاسف خورده ام، خصوصا در سال‌های اخیر که مصر دوران پر تشنجی را پشت سر گذاشته است...
دکتر محمد مرسی که بعد از انقلاب مردمی مصر، سکاندار امور کشور شده بود و البته پس از مدت کوتاهی توسط کودتای ارتش، دستگیر و برکنار شد، دیروز در دادگاه محاکمه بیهوش شد و از دنیا رفت...
پایان تلخی بود، ثمره اعتماد مرسی به عربستان و آمریکا، چیزی جز این نمی‌توانست باشد، یادتان هست؟ سال ۱۳۳۲ نیز فرد دیگری، منتها در ایران، سکان انقلاب مردم را به دست آمریکا سپرد و حرکت انقلابی مردم را با اعتماد به آمریکا، مبدل به شکست کرد... گرچه از آن روز‌ها ۶۶ سال می‌گذرد، اما چه شباهت عجیبی ست میان سرانجام این دو محمد؛ محمد مرسی و محمد مصدق!
عبرت‌ها زیاد است و عبرت گیرنده‌ها کم، تاریخ پر است از اتفاقات آموزنده و پند‌های بیشمار، اما کجاست گوش شنوا و عقل پذیرا...؟!
خلاصه‌ای کاش این طور نمی‌شد، شاید اگر مرسی هم مانند بشار اسد در دوگانگی مقاومت و اعتماد، مقاومت را بر می‌گزید و از غرب رویگردان می‌شد، مصر نیز اکنون در جشن پیروزی مقاومت شریک بود...

راستی کسانی که هنوز و با وجود تمام این عبرت ها، معتقدند اعتماد به استکبار راهگشای مشکلات است، یک بار دیگر سرانجام مشترک دو محمد را مطالعه کنند...!
حامدی، مسئول کانون مطالعات فکری بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی اصفهان
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یادداشت دانشجویی انقلاب مردم مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله زارع، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا در نشست تبینی پیرامون مسائل منطقه و عملیات غرورآفرین وعده صادق که در این واحد دانشگاهی برگزار شد،‌ اظهار کرد:‌ امنیت هر جامعه در گروه اقتدار نیرو‌های نظامی است و عملیات هوشمندانه و مقتدرانه وعده صادق که در قبال حمله به بخشی از کنسولگری ایران در دمشق بود پاسخ عبرت‌آموز و سیلی محکمی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرد.

وی افزود: هرچند عملیات وعده صادق صرفاً جنبه تنبیهی داشت و ایران عامدانه از هدف قرار دادن مراکز عمومی و غیرنظامی پرهیز کرد؛ اما درس بزرگی به رژیم منحوس و کودک کش داد و اقدامی برای حفظ امنیت دیپلماتیک به حساب می‌آید.

عملیات وعده صادق قدرت موشکی ایران را به رخ جهانیان کشید

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بیضا نیز گفت: عملیات وعده صادق قدرت موشکی و پهپادی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید؛ البته این اولین بار نبود و قبلاً نیز در عملیات‌های مختلف این رژیم کودک کش که عامل بی‌ثباتی در منطقه نیز است، تنبیه شده بود.

علی‌اکبر تقیان با اشاره به عملیات وعده صادق اضافه کرد: این عملیات بزرگ‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در سطح جهان بود که قدرت ایران را بار دیگر به رخ دشمنان کشید و اقدام راهبردی و پیامی برای بدخواهان ایران در منطقه و جهان داشته است. شلیک موشک از اقصی نقاط مختلف ایران به سمت اسرائیل و عبور از سامانه‌های به اصطلاح نفوذناپذیر گنبد آهنین، تحقیر رژیم منحوس صهیونیستی را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • اجرای عملیات وعده صادق نشانه اعتماد به نصرت الهی