Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهمند معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد گفت: در صورت موافقت هئیت امنای آرامستان خرمشاه، شهرداری آمادگی کامل برای اجرای بازسازی و ساماندهی پروژه مقبره استاد مهدی آذر یزدی را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سال گذشته مسئولان شهرداری استان پس از گذشت 9 سال از وفات استاد مهدی آذر یزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران  از آغاز عملیات بازسازی و به‌سازی مقبره وی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی‌نژاد شهردار سابق یزد در این خصوص گفته بود: علاوه بر بازسازی و بهسازی مقبره استاد آذر یزدی، فرهنگسرایی در همین مکان و با عنوان آذریزدی احداث می‌شود تا شهروندان بتوانند از خدمات فرهنگی آن بهره‌مند شوند.

میثم دهقانی رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد نیز در دی ماه سال گذشته با اشاره به اجرای طرح ساماندهی آرامگاه پدر قصه کودک و نوجوان کشورمان گفت: این طرح در سه فاز تعریف شده که فاز نخست آن که مربوط به کف‌سازی‌های این مزار بوده تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

اعتبار در نظرگرفته شده برای بازسازی مقبره 

وی ادامه داده بود: این مزار با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال همسطح‌سازی و یکسان سازی شده و نصب المان آن نیز با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال در فاز دوم انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد فاز سوم این فعالیت عمرانی را طرح اتصال آرامستان به حسینیه مقابل آن ذکر کرده و خاطر نشان ساخته بود: این مزار با اجرای این طرح به گالری فرهنگی تبدیل خواهد شد که در مجموع اعتباری بالغ بر سی میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.

اما اکنون پس از ده سال، آرامگاه مهدی آذریزدی تنها محدود به یک سنگ قبر فیروزه‌ای شکسته‌ است، هنوز ساماندهی نشده و همچنان مقبره او در میان آرامستانی ویران خودنمایی می‌کند.

 

ساخت المان مهدی آذر یزدی در مرحله برگزاری مناقصه

مجتبی فرهمند معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد در گفتگو با یزدرسا در خصوص وضعیت بازسازی مقبره استاد مهدی آذر یزدی گفت: مجموعه آرامستان خرمشاه بالاخص مقبره مهدی آذر یزدی به عنوان یکی از مفاخر کشور و دنیا مورد توجه بوده و در دستور کار شهرداری یزد بوده است.

وی افزود: ساماندهی آرامستان خرمشاه در دستور کار است تا به یک فضای عمومی البته با حفظ خدماتی که به محله خرمشاه و مجموعه پیرامون خود می‌دهد تبدیل شود که این کار انجام شده است و ساخت المان استاد مهدی آذر یزدی نیز تصویب و طرح آن تهیه شده و اکنون در مرحله برگزاری مناقصه است.

فرهمند با اشاره به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، گفت: با اینکه هماهنگی‌هایی با هیئت امنای این آرامستان مبنی بر اینکه فضای آرامستان در اختیار عموم قرار بگیرد و عموم بتوانند از این فضا با محوریت مرحوم آذر یزدی استفاده کنند انجام شده اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم و جمع بندی نهایی به هفته آینده موکول شده است.

 

وی عنوان کرد: باید دید هیئت امنای آرامستان خرمشاه این آمادگی را دارند تا این مجموعه را در اختیار عموم قرار دهند و صرفا کارکرد آرامستان نداشته باشد؛ چنانچه این موافقت صورت نگیرد نمی‌توان پروژه را به درستی پیش برد چرا که هدف از انجام این پروژه بهره بردن عموم از فضای ایجاد شده جهت برگزاری رویدادهای فرهنگی و مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان و متناسب با شان و شخصیت مهدی آذر یزدی است

بازسازی مقبره مهدی آذر یزدی نیازمند همراهی هیئت امنای آرامستان خرمشاه

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد در خصوص طرح اتصال آرامستان به حسینیه مقابل آن نیز گفت: قرار بود این دو مجموعه در قالب یک پل عابر پیاده به هم ارتباط پیدا کنند و این پل صرفا برای تردد نباشد بلکه فضایی فرهنگی برای برگزاری برنامه‌های مختلف باشد و در واقع مجموعه‌ای با کارکرد فرهنگی باشد که این برنامه نیز منوط به موافقت هیئت امنای آرامستان خرمشاه است.

فرهمند با بیان اینکه در صورت موافقت هئیت امنای آرامستان، شهرداری آمادگی کامل برای اجرای پروژه مقبره مهدی آذر یزدی را دارد، گفت: شهرداری یزد نیازمند همراهی هیئت امنا و جامعه محلی خرمشاه است تا بتواند هر چه بهتر به معرفی شخصیت‌ها و مفاخری چون استاد مهدی آذر یزدی بپردازد و ارزش‌ها ناملموس شهر را به دنیا معرفی کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار

 دهقان منشادی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: بخشی از این درخواست‌ها نیز یا رد شد و یا متقاضی آن انصراف داده است و بخشی از آن نیز در مرحله صدور مجوز است. 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های یزد، ابرکوه و میبد به ترتیب بیشترین تعداد درخواست مجوز را به خود اختصاص داده اند اظهار داشت: در میان مشاغل، اصناف با بیش از ۱۸ هزار، بیشترین درخواست را داشته اند و مشاغل خانگی با بیش از ۱۴ هزار درخواست و بخش کشاورزی با هفت هزار درخواست در رده‌های بعدی قرار دارند. 
دهقان منشادی از وجود بانک اطلاعات کسب و کار در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مجوز‌ها از طریق درگاه ملی و به صورت برخط و در کوتاهترین زمان ممکن صادر می‌شود. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه مهلت دریافت مجوز الکترونیکی کسب و کار (شناسه یکتا) تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از سوی هیات مقررات‌زدایی تمدید شده است گفت: صاحبان کسب و کار تار تاریخ یاد شده مهلت دارند در این زمینه اقدام کنند. 

دهقان منشادی افزود: بعد از این مهلت مجوز‌ها قدیمی و فاقد شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کار‌ها فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه علی رغم اطلاع رسانی‌های انجام شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوز‌های خود از کاغذی به الکترونیکی اقدامی نکرده اند؛ از کلیه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان یزد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و ... هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار خود اقدام کنند. 

دهقان منشادی گفت: صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه نمایند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت رایگان قابل انجام است. 

هم اینک بیش از ۵۰ هزار فقره جواز کسب و کار در استان یزد وجود دارد که تاکنون یک هزار و ۷۵۰ مورد آن الکترونیکی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • طرفدار استقلالم و بازی مهدی قایدی را دوست دارم
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • تکمیل و بهسازی اردوگاه شهید مهدی باکری نیازمند توجه ویژه است
  • ۷۰ درصد بودجه سازمان پایانه‌ها صرف مرمت و بازسازی می‌شود
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه