Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بابهره‌مندی از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین انواع لوکوموتیو باری و مسافری جدید تامین شده است. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

سعید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم با  این اعتبار در حدود یک هزار انواع لوکوموتیو و واگن‌های خودکششی باری و مسافری و غیره برای خطوط ریلی کشور تامین شود، هدفگذاری آنهم امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصفهان| افزایش حجم مبادلاتی مالی میان ایران و روسیه؛ شرکت‌های مشترکی در حوزه راه آهن و خودروسازی ایجاد می‌شوددولت تفاهمنامه ساخت راه آهن شلمچه-بصره را تصویب کرداعتبار پروژه راه آهن زاهدان ـ زابل ـ بیرجند به 31 میلیارد تومان افزایش یافت‌

وی با بیان اینکه امسال شاهد ورود ناوگان جدید خطوط ریلی به کشور خواهیم بود، افزود: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از ساخت انواع قطعات مورد نیاز راه‌آهن در داخل  را دارد و دراین حوزه از شرکت‌های تامین کننده سوزن و  چرخ منوبلوک و بانداژی حمایت کرده است.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اکنون یکی از کارخانه‌های داخلی در حال ساخت چرخ قطار است و شرکتی دیگر هم در حوزه تامین قطعه مرکزی سوزن ریلی، کشور را به سمت بی‌نیاز شدن از تامین این محصول از دیگر کشورها سوق داده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم که آیا دلیل کاهش استقبال مردم از راه‌آهن در همدان نوع واگن‌ها و زمابندی حرکت قطار است یا خیر اظهار داشت: اکنون بهترین نوع واگن برای مسیر‌های کوتاه مانند  مسیر همدان به تهران و بالعکس  در نظر گرفته شده است واگن هایی که در خطوط مشهد و یزد هم مورد  استقبال مردم واقع شدند.

رسولی با اعلام اینکه اکنون مشکل خطوط ریلی همدان، ایستگاه آن و اتصال این مسیر به خطوط ریلی ملایر است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود، ابراز کرد: آمادگی کامل برای افزایش ضریب اشغال صندلی‌های قطار را  داریم و ظرفیت مناسبی نیز ایجاد شده است تا  ذائقه مردم در سفر تغییر کند و از روش حمل و نقل ریلی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه قطار همدان توانایی حرکت تا 160 کیلو‌متر سرعت را دارد، افزود: اتصال مسیر خطوط ریلی همدان به ملایر و کرمانشاه ترافیک و تقاضای سفر را در این مسیر افزایش می‌دهد و برای شرکت هم ارایه خدمات به صرفه خواهد شد پس مردم باید از خطوط استقبال کنند چون ظرفیت‌سازی مناسب برای حمل مسافر نیز ایجاد شده است.

مدیر‌عامل راه آهن‌جمهوری اسلامی ایران درباره زمانبدی حرکت قطار همدان به تهران و بالعکس، گفت: تا زمانی که ترافیک قطار‌های باری در این خطوط وجود ندارد زمانبندی حرکت قطار را به مدیران مناطق واگذار کردیم که طبق خواسته مسئولان استانی زمان حرکت قطار‌ها قابلیت تغییر دارد.

رسولی افزود: یکی از سیاست‌های اقتصادی شدن خطوط و مورد تاکید مقام معظم رهبری، توجه به بند 25 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه،اتصال مراکز و چشمه‌های تولید است که برای استان همدان با توجه به ظرفیت‌های تولیدی آن برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در خطوط ریلی همدان خطوط فرعی نیز باید با مشارکت بخش خصوصی(کارخانه‌ها و مراکز تولید) اجرا شود یعنی  زیر‌سازی را کارخانه‌ها و رو‌سازی را راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام دهد.

وی درباره برقی شدن ریل همدان  نیز ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد برقی شدن خطوط بر اساس اولویت مسیر‌هایی است که بیشتر کارکرد باری را دارند و باید ظرفیت حمل بار در آن مسیر افزایش یابد  اگرچه برای خطوط مسافری هم طبق اولویت‌ها برنامه داریم.

انتهای پیام/ن

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی، پیرو انتشار اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران، طبق استعلام و بررسی‌های صورت گرفته، تاکنون هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران در محدوده راه آهن شرق و مرز ریلی خواف نشده است.

دیروز برخی رسانه‌ها به نقل از منابع افغانستانی خبر از ورود نخستین قطار ترانزیتی از مبدا ایستگاه روزنک هرات افغانستان به مرز ریلی خواف واقع در اداره کل راه آهن شرق داده بودند، رسانه‌ها بار این قطار را هزار و ۱۰۰ سنگ معدنی تالک به مقصد ترکیه ذکر کرده اند.

معاونت استانداری خواستار پیگیری تخصصی موضوع از اداره کل راه آهن شرق شد.

مسؤولان محلی راه آهن شرق ورود هرگونه قطار باری ترانزیتی به محدوده ریلی این اداره کل را رد و تاکید کرده اند: اظهار نظر در این خصوص برعهده روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی است.

کد خبر 6085059

دیگر خبرها

  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران
  • قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • طولانی ترین مسیرهای ریلی جهان؛ از آمریکا تا روسیه!
  • قطار وعده‌ ها برای اتصال چهارمحال و بختیاری به خط ریلی!
  • قطار وعده‌ها برای ساخت راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری