Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@15:54:05 GMT

ممنوعیت ورود دام‌های غیرمجاز به مراتع چالوس و نوشهر

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۷۶۲

ممنوعیت ورود دام‌های غیرمجاز به مراتع چالوس و نوشهر

در پی افزایش ورود دام‌های غیرمجاز از استان‌های البرز و طالقان به غرب مازندران؛ روسای ادارت منابع طبیعی نوشهر و چالوس ضمن اعلام ممنوعیت ورود دام‌های غیرمجاز به مراتع این شهرستان‌ها از برخورد قانونی با متخلفان و دامدارانی که اقدام به پذیرش این دام‌ها در مراتع خود کنند، خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، وحید مشایخی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: با دامدارانی که دام غیرمجاز وارد مراتع کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: دامداران از ورود دام غیرمجاز به مراتع خودداری کنند.
 
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر با بیان اینکه دامداران باید بر اساس پروانه چرا، نسبت به ورود دام در مراتع اقدام کنند، خاطرنشان کرد: مأموران منابع طبیعی به محض مشاهده دام غیرمجاز آن‌ها را توقیف می‌کنند.
 
مشایخی سطح مراتع این شهرستان را حدود 5 هزار و  789 هکتار اعلام کرد و گفت: از این سطح، حدود 4 هزار و 780 هکتار آن دارای طرح مرتع‌داری است که در این مراتع، تعداد 15 سامانه عرفی وجود دارد.
 
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر تعداد دامداران این حوزه را 32 بهره بردار اعلام کرد و یادآور شد: در مراتع حوزه این شهرستان، حدود 4 هزار و 485 واحد دامی سبک و سنگین وجود دارد.

در این خصوص، مهرداد خزائی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس نیز با بیان اینکه به موجب قانون، جلوی ورود دام‌های مهاجر را در مراتع حوزه این شهرستان خواهیم گرفت؛ عنوان کرد: این دام‌ها از استان البرز و طالقان، راهی مراتع کندوان می‌شوند که با حضور ماموران منابع طبیعی از ورود آنان جلوگیری می‌شود. 
 
وی ادامه داد: برخی از این دامداران که فاقد پروانه چرای دام هستند با هماهنگی تعدادی از دامداران و شوراهای اسلامی محل، اقدام به ورود دام به مراتع می‌کنند که تعداد یک‌هزار و 500 راس دام سبک را اخیرا از مراتع خارج کردیم.
 
 رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری چالوس با اشاره به اهمیت مراتع ییلاقی در حفظ پوشش گیاهی و خاک و پیشگیری از بروز سیلاب تصریح کرد: از آن‌جا که بخشی از پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در راستای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی در مناطق بالادست سد سیاه بیشه، اجرا شده است  لذا این اداره با هماهنگی دستگاه قضایی از هرگونه تخریب به مراتع ممانعت و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
 
خزایی از دامداران قانونی مراتع خواست تا نسبت به رعایت فصل چرا و ظرفیت مراتع بر اساس پروانه چرا اقدام و از پذیرش دام‌های غیرمجاز و مهاجر، اکیداً پرهیز کنند و در صورت مشاهده، به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: با هر گونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، ابراهیم ابراهیمی در جلسه هماهنگی رفع تصرف اراضی ملی سد ملاصدرا و پیشگیری از استقرار موتور پمپ‌های غیر مجاز با حضور مسؤولان قضائی و مدیران و معاونان شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای در سال گذشته توانست با تدابیر خاصی در مدیریت منابع آب به خصوص انسداد چاه‌های غیر مجاز قدم‌های مثبتی بردارد.

وی افزود: در این راستا انسداد تعداد ۲ هزار و ۷۸۹ حلقه چاه غیر مجاز صورت گرفت که اقدامی قابل تحسین است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تاکید کرد: با هر گونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

در ادامه این نشست کرامت الله کریمی مزیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اجرای عملیات رهاسازی اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا تصریح کرد: ادامه و استمرار تثبیت حاکمیت اراضی ملی و نیز حفظ و صیانت از منابع آب دولت جمهوری اسلامی ایران بر عهده همه ما است، لذا همه هم و غم خود را باید در حفاظت از این منابع به کار گیریم.

وی اضافه کرد: میانگین بارش استان فارس تا صبح امروز ۱۹۴ میلی متر بوده است که نسبت به میانگین بلند مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد، لذا مدیریت منابع آب و برخورد با تخلفات آبی از اولویت‌های این شرکت است.

در ادامه همچنین شهرام منصوری فرماندار شهرستان اقلید در سخنانی از هر گونه اقدام و آمادگی برای برخورد با تخلفات حوزه آبی شهرستان بویژه اراضی ملی بند بهرام سد ملاصدرا از طریق طرح در شورای تأمین اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 746685

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی