Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوز هم زیرساخت‌های لازم برای فعالیت پیله وران فراهم نشده و تعداد زیادی از کارت‌های الکترونیکی آنان غیر فعال است.

وی همزمان با سفر وزیر صمت به تمرچین و بررسی مشکلات تجارت مرزی این شهرستان، اضافه کرد: پیله وران در زمینه ثبت سفارش‌ها و بحث ارز مشکلاتی دارند که باید بررسی و راهکارهای مناسب برای آن ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مبادلات مرزی با کشور عراق نیز گفت: در سفر وزیر امور خارجه به اقلیم کردستان این موضوع با وزیر تجارت عراق مطرح شد و ۲ طرف تمایل زیادی برای برقراری مبادلات اقتصادی با هم داشتند.

وی در خصوص سفر وزیر صمت به شهرهای پیرانشهر و سردشت نیز گفت: بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته در این سفر مشکلات بازارچه‌های رسمی و مشکل کارت‌های مرزی پیله وران بررسی می‌شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر در این سفر دیداری هم با فعالان اقتصادی، نماینده پیله وران و مسئولان واحدهای تولیدی در این ۲ شهرستان مرزی خواهد داشت.

خضری یادآور شد: مسئله مرز تنها به مسائل اقتصادی مربوط نمی‌شود و مسائل امنیتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در چهارچوب قوانین و مقررات با ترددکنندگان مرزی برخورد شود.

وجود ۹۶۷ کیلومتر از مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان در محدوده آذربایجان غربی، این استان را در موقعیت ممتازی برای گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه قرار داده و این ظرفیت منحصربفرد در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر صمت امروز / ‏پنجشنبه / ‏ در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی از مرز کیله سردشت و مرز تمرچین پیرانشهر بازدید می‌کند و در جلسه‌ای که با حضور مسئولان استانی و فعالان اقتصادی برگزار می‌شود، مشکلات این ۲ مرز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

۳۰۲۰/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده پیرانشهر تمرچین پیرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است، البته پیاده سازی این سامانه زمان بر است.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می‌دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده‌اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه "فایننشال" در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بود و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل وجود دارد.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به تهران برای امضای یک توافقنامه مهم

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت محسوب می‌شود، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

مسکو در سال ۲۰۲۲ به علت عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تاثیر موجی از تحریم‌های غرب قرار گرفت و دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی به سوئیفت، ویزا و مسترکارت، قطع شد.

در واکنش به این تحریم‌ها، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد ایران علیرغم ده‌ها سال فشار ناشی از تحریم‌های گسترده بین‌المللی، با این موضوع سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشارهای خارجی استفاده کند.

کد خبر 846531 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی روسیه تهران اوکراین ایران بانک - کارت اعتباری

دیگر خبرها

  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • جابجایی ۹۲۰ هزار مسافر در شهرکرد
  • از جابجایی ۹۲۰ هزار مسافرشهرکردی تا فروش ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • مرز نشینان برای دریافت کارت پیله وری نام نویسی کنند
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی‌شده
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی شده چطور است؟