Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-24@23:25:54 GMT

انهدام باند کلاهبرداری آنلاین در شهرستان قدس

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۸۹۹

انهدام باند کلاهبرداری آنلاین در شهرستان قدس

به گزارش وانانیوز، 

سردار محسن خانچرلی گفت: اعضای باند ۱۱ نفره که به صورت شبکه‌ای اقدام به ایجاد درگاه‌های اینترنتی جعلی و پر مخاطب کرده بودند، با کلاهبرداری از شهروندان مبلغ ۹۴ میلیارد ریال گردش مالی داشتند که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه گردانندگان این شبکه از طریق فضای مجازی با یکدیگر آشنا شده بودند، خاطر نشان کرد: هر ۱۱ نفر اعضای این باند با آشنایی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد درگاه‌های اینترنتی جعلی و سایت‌های پر مخاطب کرده بودند و با خرید و اجاره کارت‌های عابربانک تعدادی از افراد فقیر، تراکنش‌های بانکی را به حساب‌های آنان واریز و به صورت اینترنتی از آن استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانچرلی در ادامه تصریح کرد: ماموران پلیس فتا غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موفق شدند، متهمان را در استان‌های همجوار شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنان را طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از بازجویی‌های تخصصی پلیس به ۹۴ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف و پس از شناسایی مال باختگان، پرونده مقدماتی تشکیل و متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار خانچرلی در پایان خطاب به شهروندان افزود: شهروندان به هیچ عنوان در این شبکه‌های مجازی به کسی اعتماد نکرده و اطلاعات شخصی و بانکی خود را در معرض نمایش افراد ناشناس قرار ندهند و هرگونه موارد مشکوک را سریعا به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: پلیس فتا دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سردار سلمان امیری گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران شهرستان اسدآباد با اشراف اطلاعاتی توانستند شب گذشته یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر که قصد داشتند مواد مخدر را به استان‌های جنوبی وغربی کشور انتقال دهند در شهرستان اسدآباد منهدم کنند.

او تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پلیس شهرستان اسدآباد با کنترل خودرو‌های عبوری توانستند خودروی شوتی حامل مواد را شناسایی و پس از انجام اقدامات پلیسی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ماموران توانستند در بازرسی از خودرو توقیفی مقدار ۷۷ کیلو گرم تریاک و بیش از ۳۲ کیلو گرم حشیش، جمعا به مقدار ۱۱۰ کیلو گرم، ۳ جفت پلاک سرقتی و ۲ جفت پلاک جعلی را کشف کنند.

سردار سلمان امیری افزود: در این عملیات ۴ قاچاقچی دستگیر، ۲ دستگاه خودرو سواری توقیف و یک باند مواد مخدر منهدم شد.

دیگر خبرها

  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد