Web Analytics Made Easy - Statcounter

چمن آراء گفت: کشورهای غربی، کانادا و آمریکا استقبال خوبی از مخترعان ایرانی برای جذب آنها دارند و ما شاهد هستیم بسیاری از مخترعان کشور به دلیل عدم توجه و حمایت در داخل به سایر کشورها مهاجرت می کنند.

«مرتضی چمن آراء» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در حالیکه مخترعان در کشور می توانند در کشور کارآفرینی داشته باشند ولی به دلیل اینکه از آنها حمایت لازم صورت نمی گیرد، بسیاری از آنها به کشورهای خارجی مهاجرت کرده اند و هم اکنون شاهد استقبال کشورهای غربی، آمریکا و کانادا از مهاجرت مخترعان ایرانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مخترع و کارآفرین و ایده پرداز برجسته جهان در مسابقات جهانی اختراعات ارشمیدس مسکو در سال2011، افزود: همانطور که در دانشگاهها مراکز علم و فناوری وجود دارد نیازمند این هستیم که در دانشگاه ها بنیادی برای ازدواج نخبگان داشته باشیم و پس از ازدواج افراد نخبه برای ۲ سال فضای زندگی مشترک به این افراد داده شود.

 

وی افزود: در چهار سال پیش حدود ۲۵ هزار مخترع در کشور وجود داشت که الان حدود ۳۰ هزار مخترع در کشور داریم، که بسیاری از این افراد دانشجو هستند و توانایی اداره زندگی مشترک را ندارند، و اگر برای ۲ سال امکانات رفاهی برای ایجاد زندگی مشترک به آنها داده شود، می تواند باعث ماندگاری آنها در داخل کشور شود.

 

چمن آراء خاطر نشان کرد: مخترعین کشور نیازمند بیمه اختصاصی هستند که بر مبنای آن بازنشسته نیز شوند، گفت: بنیاد ملی نخبگان باید به مخترعین میدان دهد تا آنها راحت تر بتوانند در فضای کشور فعالیت داشته باشند.

 

چمن آراء در خصوص راه اندازی بنیاد هوش EIM گفت: من به عنوان کسی که دغدغه دارم تا این فعالیتها در ایران گسترش یابد افزود: هدفم این است که این بنیاد گسترش یابد و در کنار آن فن بازار ملی توسعه پیدا کند چرا که شاکله دانش بنیان شدن آن در کشور وجود دارد.

 

وی افزود: هدف من از ایجاد بنیاد هوش توانمند سازی مردم کشورم از لحاظ هوش EQ و IQ می باشد چرا که مردم هرچقدر در این زمینه توانمند تر باشند تولید ملی کشور بیشتر خواهد شد، و افراد پس از تست هوش وارد سامانه های جابز و کریر بریج می شوند که این سامانه ها نیز توسط ایرانیها به دنیا عرضه شده است، در این سامانه ها نیز اطلاعات کارآفرینان، مخترعین، سرمایه گذاران و ایده پردازان در آن به صورت بانک جمع آوری شده است.

 

وی افزود: در اتحادیه کانون صنفی اساتید حق التدریس کشور ایده های مخترعین بررسی می شود و سرمایه گذاران نیز جهت حمایت معرفی می شوند و در این بین دانشگاه، پژوهشگاه و فن بازار ملی واسطه هستند.

 

وی افزود: در حوزه آزمایشگاه برق، فیزیک و مکانیک شرکت ساینا صنعت را راه اندازی کرده ایم گفت: تولیدات این شرکت نیاز دانشگاهها را برطرف می کند و ۱۵ نیروی کارورز داریم که به صورت شیفتی فعالیت می کنند.

 

این مخترع در خصوص ایده تولید برق از صدای مورچه ها گفت: این فرایند از انرژی هسته ای هم مهمتر است، چرا که بر اساس آن از تمام فعالیتهایی که دارای صوت است می توان تولید برق داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل بیرجند شیراز دهه کرامت در فارس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان جنوبی جشن های دهه کرامت نخبگان و مخترعان مخترعان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور پررنگ سینمای ایران در بخش‌های مختلف آن، در حال برگزاری است. این رویداد با مشارکت ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور جهان دارای بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی است.

در مراسم افتتاحیه این رویداد که جمعه ۳۱ فروردین برگزار شد، حضار به یاد قربانیان حادثه تروریستی اخیر در تالار شهر مسکو، یک دقیقه سکوت کردند و در ادامه الگا لوبیماوا وزیر فرهنگ روسیه پیام رییس‌جمهور این کشور را قرایئت کرد و گفت: ما مفتخریم که مهمانان ارجمندی از کشورهای مختلف جهان در این جشنواره شرکت دارند و برای ما بسیار مهم است که فیلمسازان بزرگ، اثر خود را به جشنواره ما سپرده‌اند.

برنامه‌های این جشنواره شامل بخش‌های رقابتی، غیررقابتی، شات‌ست، گذشته‌نگر و فیلم‌های اعضای بریکس است.

آثار مختلفی از سینمای ایران در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی، شات ست، مرور آثار گذشته‌نگر و فیلم‌های مربوط به کشورهای عضو بریکس حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان پس از ونیز محسوب می‌شود و اولین بار در سال ۱۹۳۵ برگزار شد. در این جشنواره طی سالیان متمادی آثار شاخص سینمایی از کشورهای مختلف شرکت داشته و فیلمسازان مختلف از سراسر جهان در بخش هیات داوران آن به قضاوت آثار پرداخته‌اند.

این رویداد که ریاست آن را نیکیتا میخالکوف کارگردان مشهور روس و رییس اتحادیه سینماگران این کشور بر عهده دارد، طی ۲۰ سال اخیر به ویژه، به یکی از رویدادهای مهم صنعت سینما برای سازماندهی اولین نمایش‌های جهانی معتبر تبدیل شده است.

کد خبر 6084608

دیگر خبرها

  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • جنایت مرد ایرانی در ترکیه بخاطر کرایه تاکسی
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی
  • رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی«کاگنوپل» برگزار می‌شود