Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@17:26:45 GMT

دغدغه شهید چمران، وحدت‌بخشی بین جریان‌ها بود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۹۰۴

دغدغه شهید چمران، وحدت‌بخشی بین جریان‌ها بود

فضل‌الله صلواتی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به 31 خرداد، سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، اظهار کرد: شهید چمران از چهر‌ه‌های نخبه، علمی و شایسته جمهوری اسلامی ایران بود. ایشان از ابتدا با جبهه ملی و نهضت آزادی  همکاری داشت و من از همان دوران با ایشان آشنا شدم و بعد از آن، یعنی بعد از انقلاب نیز ایشان را در دفتر امام(ره)، مجلس اول و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌دیدم و با هم گفت‌وگو می‌کردیم.
وی افزود: ایشان در لبنان به اتقاق مرحوم امام موسی صدر، وضع شیعیان آن منطقه که در فقر و بدبختی زندگی می‎کردند را سامان دادند.آن‌ها نوجوانان و جوانان شیعه را از نظر اسلامی اعتقادی، فکری و حتی فعالیت‌های اجتماعی و رزمی تقویت کردند. اکنون نیز قدرت‌مندترین نیرو در لبنان، همین حزب‌الله وگروه امل است.
این فعال سیاسی و فرهنگی بیان کرد: شهید چمران از همان ابتدا، با امام خمینی(ره) رابطه خوبی داشتند. در همان دورانی که ایشان در انجمن‌های اسلامی فعالیت داشتند، پیام‌ها و اعلامیه‌های امام(ره) را منتشر می‌کردند، امام(ره) نیز از این انجمن حمایت‌های متعددی به عمل می‌آوردند.
صلواتی افزود: شهید چمران بعد از انقلاب، در ارتش، دولت موقت، شورای انقلاب و دیگر عرصه‌ها نهایت فعالیت و خدمت را داشت. ایشان در اولین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدای نهضت آزادی به مجلس راه یافتند. شهید چمران با شروع جنگ تحمیلی و با نظر امام(ره) به جبهه رفتند.
وی ادامه داد: در آغاز جنگ، نیروهای مردمی منسجم نبودند، نیروهای دولتی و ارتش نیز آن فعالیت‌های پیشین و منسجم را نداشتند، به همین دلیل شهید چمران، گروهی را به نام نیروهای نامنظم سامان دادند که این گروه خیلی فعال بودند و مانع پیشرفت عراقی‌ها شدند.
این فعال پیشکسوت سیاسی و فرهنگی بیان کرد: شهید چمران شخصیتی علمی و دانشمند بود. وی از نظر فکری تحت تاثیر امام خمینی(ره)، امام موسی صدر، آیت‌الله طالقانی و بارزگان بود. ایشان با دکتر شریعتی همراه و همگام بودند.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم شهید چمران در طول دوران زندگی خود و به خصوص در زمان جنگ، وحدت‌بخشی بین نیروها و گروه‌های مختلف بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شهید مصطفی چمران جنگ تحمیلی لبنان امام موسی صدر امام خمینی فضل الله صلواتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از تغییر بخشی از مسیر‌های پایانه دولت‌آباد اتوبوس شهری به دلیل اقدامات عمرانی برای رفع فرونشست زمین در بخشی از خیابان شهید رجایی و رفع مشکل طی ساعات آینده خبر داد.

علی مزیدی مسیر مسدود شده را بخشی از خیابان ایرانشهر از چهاراه ایرانشهر تا میدان شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: از این رو روال حرکت اتوبوس‌های مسیر شماره ۵۵ که از پایانه دولت آباد حرکت کرده و بعد از طی خیابان کاشانی به پایانه جانباز می‌رسند، تغییر کرد.

وی همچنین از تغییر حرکت مسیر ۳۳ از پایانه دولت آباد و خیابان مهدی و مسیر ۲۳ از پایانه دولت آباد به خیابان امام، خیابان مهدی و خیابان مسکن و شهرسازی خبر داد و خواستار صبوری شهروندان تا زمان مرمت مسیر مزبور و استفاده از خطوط جایگزین شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد مسیر‌های جایگزین تردد را خیابان شهید مطهری، میدان آزادی، خیابان فرخی معرفی کرد و افزود: مسیر به زودی بازگشایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم