Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:46:46 GMT

خودرو حریم شخصی افراد نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۱۹۳۷

فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: بعضی معترض بودند که خودرو حریم شخصی افراد است و ناجا نمی‌تواند با کشف حجاب سرنشینان خودور برخورد کند، اما طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، مکان‌هایی که در معرض دید هستند مانند تراس در منازل و وسایل نقلیه، حریم شخصی افراد محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار عبدالرضا آقاخانی در همایش تبیین طرح پارسا که صبح امروز در سال همایش‌های غدیر قم برگزار شد، گفت: متاسفانه در جامعه ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده‌است، وقتی صحبت از برخورد با بدحجابی می‌شود، همه نگاه‌ها به نیروی انتظامی معطوف می‌گردد درصورتی که طبق قانون، 25 دستگاه در کشور موظف به فعالیت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناجا در خط اول دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر است

وی ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، اگر می‌خواهیم نیروی انتظامی در طراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، در مقابله با منکرات باید کار مدبرانه و عاقلانه انجام شود، تفکری که امروزه بر نیروی انتظامی حاکم است، تفکر دفاع از ارزش هاست، امروز نیروی انتظامی در خط اول دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر است و شهدا فرهنگ مقابله با ناهنجاری‌ها و زشتی‌های جامعه را در خاکریزهای دفاع مقدس به ما نشان داده‌اند.  

آقاخانی عنوان کرد: ناجا به‌عنوان ضابط قوه قضائیه در برخورد با جرم‌هایی هم‌چون کشف حجاب، آلوگی صوتی، رفتار خلاف عفت و...وظیفه ویژه دارد، ماموریت نیروی انتظامی امروزه مخلوطی از کار فرهنگی، کار یدی و کار قضایی است و این از محسنات نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: بعضی معترض بودند که خودرو حریم شخصی افراد است و ناجا نمی‌تواند با کشف حجاب سرنشینان خودور برخورد کند، اما طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، مکان‌هایی که در معرض دید هستند مانند تراس در منازل و وسایل نقلیه، حریم شخصی افراد محسوب نمی‌گردد، و ناجا به عنوان مجری قانون در قالب طرح "ناظر1" با این مسائل برخورد خواهد کرد.

رسیدگی به 2700مورد کشف حجاب در طرح ناظر یک

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در توضیح طرح ناظر یک بیان کرد: در مرحله اول این طرح، دیده بانان و عیون ما که تعداد آن‌ها به 1400نفر رسیده است، با مشاهده کشف حجاب در خوردروها، مشخصات خودرو را از طریق پیام متنی یا صوتی به نیروی انتظامی اطلاع می‌دهند و ظرف حداکثر3دقیقه پیامک حاوی تذکر به مالک خودرو ارسال می‌شود و وی باید ظرف 3 روز به نیروی انتظامی مراجعه کند، پس مراجعه وی تحت آموزش‌های فرهنگی قرار می‌گیرد و پس از اخذ تعهد باز می‌گردد، اگر تعداد این تذکرات به 3 تذکر برسد، برای فرد خاطی پرونده قضایی تشکیل می‌گردد، تاکنون حدود 2700مورد کشف حجاب از این طریق اطلاع رسانی شده و مورد برخورد قرار گرفته است.     

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حریم شخصی افراد فرمانده نیروی انتظامی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریف در برخوردِمومنانه

همانگونه که مفاهیم میتواند جابجا شود ، واژه ها هم دستخوش جابجایی و تحریف قرار میگیرد.

واژه و مفهوم "برخورد مومنانه" حکایت از برخورد اخلاقی و ایمانی در حیطه مسائل شخصی دارد.

اما در حیطه "حق الناس" در فقه و حقوق و اخلاق چیزی بنام برخوردمومنانه تعریف نشده است. بلکه بر عکس در مسائل بیت المال و حق الناس حکومت دینی باید نهایت سخت گیری را داشته باشد.

در نتیجه ؛ استفاده از تعبیر "برخوردمومنانه" در عملکرد پرابهام در مسایل مالی مربوط به بیت المال ، تحریف آشکار مفاهیم دینی است.

توجه کنید ؛ پیامبر رحمت رسول الله (ص) و امام امیرالمومنین(ع) در بخش "حق شخصی" مانند تمسخر و اهانت از سوی دیگران و یا آزارهای شخصی ، نهایت عفو و بزرگواری را داشتند ، اما در مسائل بیت المال و حق الناس؛ شخصیت هایی انعطاف ناپذیر بودند.

در سال فتح مکه زنی وابسته به یکی از خانواده‌های اشراف و قریش دزدی کرده بود. وقتی بنا شد حد درباره‌اش اجرا شود و دستش را قطع کنند، خاندان آن زن دسته‌ جمعی به سراغ پیامبر رفتند و از او درخواست کردند که از مجازات زن صرف‌نظر کند. رسول الله (ص) فرمود: هرگز صرف‌نظر نمی‌کنم.  و هرچه که واسطه فرستادند، پیامبر ترتیب اثر نداد.در عوض مردم را جمع کرد و به آنها گفت: "می‌دانید چرا امت‌های گذشته هلاک شدند؟دلیلش این بود که در این گونه مسائل تبعیض روا داشتند. اگر مجرمی که دستگیر شده بود وابسته به یک خانواده بزرگ نبود و شفیع و واسطه نداشت او را زود مجازات می‌کردند، ولی اگر مجرم شفیع و واسطه داشت در مورد او قانون کار نمی‌کرد. خدا به همین سبب چنین اقوامی را هلاک می‌کند. من هرگز حاضر نیستم در حق هیچ کس تبعیضی قائل شوم."

بعد از رحلت پیامبر رحمت (ص) ؛ جامعه اسلامی در طول سالهای سال عادت به امتیاز دادن به افراد متنفّذ و ذی نفوذ و مرتبط با حاکمیت شده بود و تنها کسی که در مقابل این تحریف آشکارِحُکمرانیِ دینی ایستاد و سیره پیامبر(ص) را احیاء نمود؛ حضرت علی (ع) بود. او بود که در جلوگیری از حیف و میل بیت المال و بازگشت آنچه در تُیول اشخاص مرتبط با حکومت قرار گرفته بود، یک "صلابت عجیبی" نشان داد و صریحا در برابر اصحابش که می‌گفتند: یک مقدار انعطاف داشته باشید. می‌گفت: "من کسی نیستم که از عدالت یک سر مو منحرف شوم."

نقض قانون اسلام و یا دست در حق الناس بردن و مانند آن چیزی نیست که قابل انعطاف باشد.

استاد مطهری میگوید: "آیا اگر کسی دزدی می‌کرد باز پیغمبر می‌گفت مهم نیست، لازم نیست مجازات بشود؟! ابداً. پیغمبر در سلوک فردی و در امور شخصی نرم و ملایم بود ولی در تعهدها و مسؤولیتهای اجتماعی نهایت درجه صلابت داشت. حساسیتی که اسلام در زمینه عدالت اجتماعی و ترکیب آن با معنویت اسلامی از خود نشان می‌دهد، در هیچ مکتب دیگری نظیرندارد."

مدعیان حُکمرانی ناب دینی! و شعاردهندگان مبارزه با مفاسد! اگر به تعهدات خود با مردم وفادار نیستند ، حداقل مراقبِ "تحریف در مفاهیم دینی" از سوی هم کیشانِ سیاسی خود باشند.

دیگر خبرها

  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان، مامور به رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان و برهم زنندگان نظم، مامور به رحمت است
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • آخرین صحبت‌های آزاده نامداری قبل از فوت چه بود؟
  • سرعت عمل و برخورد بدون مماشات پلیس با مجرمان عامل بازدارندگی است
  • تحریف در برخوردِمومنانه