Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل استان یزد با بیان اینکه ۱۰۰ زندانی با پابند الکترونیک در شهر یزد تحت کنترل هستند، گفت: بافت تاریخی یزد در اختیار اتباع بیگانه قرار دارد. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی‌اکبر شمس بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دادگستری برگزار شد، با بیان اینکه در دو سال گذشته هیچ اعلام جرمی به صورت علنی علیه مدعلی العمومی نداشتیم اظهار داشت: وضعیت امنیت استان به همت دستگاه‌های متولی، وضعیت مطلوبی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته هیچ مورد از جرایم خشن را در استان یزد نداشتیم افزود: دادسرای مرکزی استان از حالت انفعالی خارج شده و ورود خوبی به مسائل مختلف برای پیشگیری و حمایت از بخش‌های مختلف جامعه داشته است.

دادستان کل استان یزد افزود: کارگروه نظارت بر بازار یکی دیگر از اقداماتی است که از باب وظیفه نظارتی دادسراها در دستور کار قرار گرفته و امسال چهار جلسه در این حوزه انجام شده همچنین انجام 72 مورد بازرسی از مراجعه انتظامی در راستای حفظ حقوق شهروندی صورت گرفته است.

شمس با بیان اینکه در سال گذشته مجموعا 35 هزار فقره پرونده به این نهاد وارد شد گفت: کل کادر دادستانی استان 40 نفر است که 20 نفر آنها مسئول رسیدگی به پرونده‌ها هستند.

وی افزود: در سال 95 تعداد 39 هزار و 422 فقره پرونده به دادسرای استان وارد شده که در سال بعد از آن به بیش از 41 هزار فقره رسید ولی با اقدامات نظارتی و پیشگیرانه صورت گرفته، در سال گذشته شاهد کاهش 10 درصدی بودیم.

زنجان 34 زندانی با پابند الکترونیکی داردزن هنجارشکن غیرگیلانی روانه زندان شدبرخورد قاطع با دارندگان سلاح غیرمجاز در دورود؛ مشکلات زندانیان بررسی می‌شود‌

 

دادستان کل استان یزد با بیان اینکه در سه ماهه ابتدای امسال 1550 فقره اجرای احکام پرونده داشتیم که نسبت به مدت مشابه افزایش قابل توجهی داشته گفت: در بهمن ماه سال گذشته که عفو مقام معظم رهبری اعلام شد، قریب یک هزار نفر با بررسی‌های صورت گرفته مشمول عفو و آزادی شدند.

شمس تصریح کرد: بیش از یک هزار و 200 فقره پرونده مسن هم در سال 97 تعیین و تکلیف شدند که این تعداد مربوط به زمانی است که عمر پرونده‌های مسن دو سال بود ولی الان به دستور آیت الله رئیسی، پرونده‌های با عمر بیش از یک سال به عنوان پرونده‌های مسن شناخته می‌شوند و باید به سرعت و دقت بررسی شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح ابلاغ الکترونیک در دادگستری‌های یزد گفت: 85 درصد ابلاغ پرونده‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که همین موضوع زمینه افزایش قابل توجه رشد کیفی ابلاغ را داشته است.

دادستان کل استان یزد با بیان اینکه در حوزه اراضی ملی و انفال، 11 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه یزد آزاد‌سازی شد، در ارتباط با فرارهای مالیاتی با بیان اینکه یزد در کشور در این حوزه سالم است گفت: در سال گذشته بیش از 983 میلیارد ریال فرار مالیاتی در یزد کشف و مراحل پرداخت آن انجام شد.

شمس ادامه داد: تا پیش از سال 96 کمتر از 100 نفر در زندان‌های باز بودند و بیش از 3 هزار نفر در زندان‌های بسته نگهداری می‌شدند که هزینه‌ها و آسیب‌های زیادی به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته به ویژه در حوزه‌های فرهنگی، الان 700 نفر در زندان‌های باز نگهداری می‌شوند که سبب شده بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات خانواده‌های آنها کاهش پیدا کند.

دادستان کل استان یزد خاطرنشان کرد: امروز ما پایلوت اجرای طرح پابند الکترونیک کشور هستیم و در حال حاضر بیش از 100 نفر در یزد با پابند الکترونیک در محدوده مشخصی از شهر زندگی می‌کنند.

شمس تصریح کرد: در حوزه رسانه هر زمانی که شکایتی از مطبوعات صورت گرفت، با سرعت و در خارج از وقت اداری پیگیری به نحوی صورت می‌گرفت که موضوع به سرعت برطرف شود.

وی افزود: اتباع بیگانه به ویژه در بافت تاریخی یکی از مشکلات اصلی استان است و وقتی گردشگران به یزد می‌آیند و در کوچه‌های بافت تاریخی حرکت می‌کنند به غیر از اتباع بیگانه را مشاهده نمی‌کنند.

دادستان کل استان یزد تاکید کرد: این موضوع نیازمند تغییر فرهنگ و نگاه مردمی است و کاری نیست که دستگاه قضائی نسبت به آن فعالیتی انجام دهد و باید خود مردم بخواهند که بافت تاریخی را به شهروندان یزدی بدهند.

انتهای پیام/ ز

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان

دادستان کرمان از تشکیل ۵ هزار و ۳۰۷ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در دادسراهای استان کرمان خبر داد و گفت: در این ارتباط ۵ هزار و ۹۳۶ متهم دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی بخشی صبح امروز در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان، برخورد با اراذل و اوباش و عواملی که باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند را از اولویت‌های کاری دادستانی عنوان کرد و اظهار داشت: در یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعات اراذل و اوباش، با اقدامات نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد 512 نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند. 

وی بیان کرد: طبق اعلام رسمی دادستانی کل کشور، استان کرمان جزو استان‌های برتر در خصوص نحوه تعیین اموال توقیفی از قاچاقچیان و رسیدگی به پرونده‌های قضائی مرتکبین جرائم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر است. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، گفت: در یک سال اخیر در رابطه با قاچاق کالا و ارز 5 هزار و 307 فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان تشکیل شده است و در این ارتباط 5 هزار و 936 متهم دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در یک‌ سال گذشته بیش از 268 هزار و 86 فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: قضات و کارکنان دادسراهای استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر 12 درصد بیشتر پرونده مختومه کرده‌اند.

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

بخشی افزود: در یک‌ سال گذشته 105 هزار و 811 فقره گواهی سوء‌پیشینه در دادسراهای سراسر استان صادر شده که شاهد افزایش 23 درصدی صدور گواهی سوء‌پیشینه در 12 ماه سال 1402 نسبت به زمان مشابه در سال 1401 هستیم.

وی با بیان اینکه در راستای حرکت به سمت قوه قضائیه هوشمند و تمام الکترونیک در سال گذشته بیش از 570 هزار و 418 فقره اوراق قضایی در دادسراهای استان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است، ادامه داد: در این مدت شاهد افزایش ابلاغ‌های الکترونیک از 94 درصد به 95 درصد بوده‌ایم. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به ارتباط الکترونیک مجموعه دادستانی با زندان، گفت: بیش از 90 درصد دادرسی‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با زندان به‌صورت ارتباط الکترونیک می‌باشد و این امر از اعزام حضوری مددجویان به زندان‌ها جلوگیری کرده است. 

وی با اشاره به اینکه شنیدن صدای مردم همواره در اولویت کار دادستانی است، افزود: در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن میزان ملاقات مردمی‌های دادستان و معاونین 27 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه دستگیری اولین سارق دارای پابند الکترونیک | تعقیب و گریز و تیراندازی پلیس با زورگیر خشن
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • ۴ پرونده روی میز بازپرس جنایی | از جزییات مرگ مرموز مجرمی با پابند الکترونیکی تا سقوط یک کوهنورد جوان
  • استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان ۲۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان