Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه در استان همدان فعالیت خیرین مدرسه‌ساز از سال ۷۷ آغاز شده است، بیان کرد: در آن زمان تعهد خیرین ۵۷۱ میلیون تومان بود و خوشبختانه بعد از گذشت ۲۱ سال امسال تعهد خیرین به ۴۲ میلیارد تومان رسیده است. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، فرزاد تیموری بعد از ظهر امروز در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با اشاره به اینکه بستر ساخت جامعه، ساخت مدرسه و آموزش‌وپرورش است، اظهار داشت: تعلیم و تربیت فرزندان بسیار مهم است چرا که تمامی ارکان ما در آینده به دست همین محصلان سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه هزینه در حوزه آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری برای آینده است، گفت: انقلاب اسلامی شعارش انقلاب فرهنگی و حفظ ارزش‌ها بود و انقلابی که دیدگاه آن فرهنگی باشد نگاهش به آموزش‌وپرورش ویژه است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با تأکید بر اینکه در سال 57 تعداد مدارس کشور 50 هزار مدرسه بود و بعد از گذشت 40 سال به 100 هزار مدرسه رسیده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس اکثراً فرسوده بودند در این سال‌ها تخریب و احداث و یا بازسازی شدند.

خیران استان مرکزی 180 ملیارد ریال به مدرسه سازی کمک می‌کنند "پدر مدرسه‌سازی ایران" یک روز پس از مراسم بزرگداشت درگذشت معرفی استان زنجان به عنوان استان پیشرو و اثرگذار در مدرسه‌سازی

تیموری با اشاره به اینکه در استان همدان فعالیت خیرین مدرسه‌ساز با قوت از سال 77 آغاز شده است، بیان کرد: در آن زمان تعهد خیرین 571 میلیون تومان بود و خوشبختانه بعد از گذشت 21 سال امسال تعهد خیرین به 42 میلیارد تومان رسیده است.

وی تأکید کرد: با گذشت 21 سال از عمر فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این سال‌ها در مجموع 286 میلیارد تومان توسط خیرین صرف مدرسه‌سازی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه نهالی که 21 سال پیش نهال مجمع خیرین مدرسه‌ساز غرس شد و امروز به درخت تنومندی تبدیل‌شده است، عنوان کرد: بیش از 40 درصد مدارس در کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است.ک

تیموری با تأکید بر اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای مدارس ما نیست، اظهار داشت: دست یاری خود را به‌سوی خیرین مدرسه‌ساز دراز می‌کنیم تا در تأمین فضاهای استاندارد و تجهیزات مدارس ما را یاری کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرحوم حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور انسانی مخلص بود و آجرهای خود و دیگر خیران در راه خدمت به مردم و کسب رضای خدا به روی‌هم می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه مرحوم حافظی فردی دلسوز، باایمان و پیگیر بود که عشق مدرسه‌سازی را چشیده بود، افزود: ایشان از مدرسه‌سازی لذت می‌برد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خیرین مدرسه‌ساز میهمانان خدا درصحنه زندگی هستند، گفت: هیچ‌کدام از این خیرین خودشان مدرسه‌ساز نشدند بلکه به دعوت خداوند در این عرصه قدم گذاشتند.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد ثروتمند هستند اما در این عرصه انتخاب نشده‌اند، بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز حاضر نمی‌شود این امر مقدس را با هیچ کاری عوض نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه خودخواهی عامل فساد انسان است، ابراز کرد: تنها جایی که در معامله انسان سود می‌کند و هیچ ضرری نمی‌بیند مدرسه‌سازی است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه معامله‌ای پر سودتر از مدرسه‌سازی نیست، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش باید با تمام قدرت از خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌سازی استقبال کند.

انتهای پیام/ن

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه خیّرساز شاه‌حسینی فشافویه، مدرسه را مزرعه آینده برشمرد و اظهارکرد: مدرسه هر کشوری، مزرعه آینده است و نشاط امروز، نوید یک آینده پرنشاط است. مدرسه‌ها آیینه آینده هستند و اگر این بچه‌ها بانشاط، سالم، قوی، مؤمن، بااخلاق و کارآفرین بار بیایند، جامعه آینده ما سالم، قوی، ماهر، مؤمن، بااخلاق و بانشاط خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: کار مدرسه‌سازی، یک سنت حسنه متفاوت نسبت به کارهای دیگر است. افتخار دولت سیزدهم این است که امر مدرسه‌سازی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داد. نزدیک به ۳ سال است که از دولت سیزدهم گذشته و طی این مدت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه وجه متمایز این اقدام بزرگ در این بین، حضور مردم در قالب مجامع خیری است، افزود: مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند و آن‌ها نشان دادند چقدر به آینده کشور اعتماد دارند. خیّر از مال و دست‌رنج خویش هدیه می‌کند و این کار، کار بسیار نیکویی در وصف خیرین است.

وی ادامه داد: در یکی از فرازهای قرآنی آمده که «لَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ» به معنی اینکه «آن‌ها خوفی ندارند و نگرانی در وجودشان نیست.» گاهی خبر داریم که خود را به مضیقه می‌اندازند تا آینده فرزندان کشور را بسازند. دست‌های این خیرین عزیز بوسیدنی است و افتخار ما این است که همکار آن‌ها در این اقدام بزرگ هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیّری که این مدرسه را ساخته، یک خیّر نام‌آشنا و دارای خانواده اصیل به معنای خانواده اعلای یک ایرانی، متدین و وطن‌دوست است. خانواده استاد شاه‌حسینی که تا امروز ۳۹ مدرسه توسط ایشان ساخته شده در حالی که آن‌ها پرهیز می‌کنند از اینکه دیده شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال