Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |  مجری منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افتتاح هسته پیشران این مجموعه را فرصتی جدید برای سرمایه‌گذاری اقتصادی در کشور عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) حسین تاجیک مجری منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مراسم افتتاح هسته پیشران منطقه آزاد این مجموعه گفت: با همت دولت تدبیر و امید و اهتمام ویژه وزیر راه و شهرسازی، فعالیت هسته پیشران منطقه آزاد تجاری – صنعتی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با دستور مقام محترم ریاست جمهور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ماده ١٦٦ قانون برنامه پنجم توسعه، ‌هزار و پانصد هکتار از اراضی شهر فرودگاهی به منطقه آزاد اختصاص یافته و هم اکنون هسته پیشران این منطقه آزاد شامل ساختمان مرکزی منطقه آزاد، ساختمان عملیات گمرک منطقه آزاد، انبار سرپوشیده پنج هزار متری، انبار روباز ده هزار متری، تیر پارک خودروهای سنگین، پارکینگ خودروهای سبک و راه‌های دسترسی خودروهای سنگین و سبک با رعایت آخرین استانداردهای ملی شهرسازی به بهره برداری رسید.

تاجیک با اشاره به استقرار پنجره واحد خدمات منطقه آزاد در مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : هم اکنون امکان ثبت برخط شرکت‌ها، انجام امور مالیاتی، کار و خدمات اشتغال در منطقه آزاد شهر فرودگاهی با هماهنگی وزارتخانه های اقتصاد و امور دارایی و صمت فراهم شده است.

این مقام مسئول افزود یکی از مزایای مهم منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، بهره مندی از حمل و نقل چند وجهی هوایی، ریلی و جاده ای است و این مزیت نقش مهمی در مبادله کالا و توسعه شهر لجستیک دارد و فرصتی ویژه را برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: منطقه ازاد شهر فرودگاهی امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود

کریم کیاکجوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا تدوین پروپوزال مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری را از برنامه‌های سال جاری این واحد دانشگاهی عنوان و اظهار کرد: در حوزه مهارت نیز کارگاه‌های متنوعی برگزار و در نظر داریم مدرسه عالی مهارتی تنیس که مجوز آن دریافت شده را در سال 1403 راه‌اندازی کنیم.

ثبت 3 واحد و شرکت فناور

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه آشنایی با نحوه ثبت اختراع و شرکت دانش‌بنیان از مهم‌ترین فعالیت‌ها و دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی در حوزه علم و فناوری و تولید دانش‌بنیان در سال گذشته بود، افزود: برنامه سال جاری این واحد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان ثبت سه واحد و شرکت فناور که از مرحله هسته عبور کرده‌ و برگزاری کارگاه‌های مربوطه خواهد بود.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی گفت:‌ اکنون در این واحد دانشگاهی ۶ هسته فناور مستقر هستند که محصولات این هسته‌ها شاملِ تخت و تشک طبی آبی، لباس ایزوله کارگاهی، اپلیکیشن ورزشی، ساخت دستگاه سی‌ان‌سی فوم نمای ساختمان، ضریب نفوذپذیری مایعات در بتن و استارتر موتور‌های دوزمانه می‌شود.

کیاکجوری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در حوزه کارآفرینی دارای مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و سال گذشته بیش از ۱۰ کارگاه مرتبط از قبیل کاریابی مهندسی و اشتغال پایدار را در سطح دانشجویی برگزار کرده و مشاوره‌های شغلی به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

وی با تأکید بر توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور گفت: زیست‌بوم فناوری و نوآوری به‌عنوان یکی از ارکان اقتصاد دانش‌بنیان در جوامع توسعه‌یافته، نیازمند تدوین برنامه‌های ساختارمند و حمایتی است. در این راستا ارتباط هدفمند با صنایع، حمایت از هسته‌ها و واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد و ایجاد شرکت‌های خلاق در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی قرار دارد.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با حدود ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۷۹ عضو هیئت‌علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند