Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه اعلام کرد یک تبعه اردن را به اتهام «جاسوسی برای ایران» در کرانه باختری رود اردن بازداشت کرده است.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) می‌گوید این فرد که «تائر شافوت» نام دارد چند ماه پیش بازداشت شده است. رژیم صهیونیستی مدعی شده است که این فرد قصد داشته به نمایندگی از ایران، شبکه‌ای در کرانه باختری ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از بیانیه شین بت ادعا شده است که این فرد سال گذشته به کرانه باختری اعزام شده تا «به نمایندگی از سرویس اطلاعاتی ایران مأموریت‌هایی اجرا کند که هدف آن ایجاد یک شبکه در اسرائیل و کرانه باختری برای استفاده از عملیات‌های مخفی برای ایران بوده است.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جاسوسی رژیم صهیونیستی اردن کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن

رئیس رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی با معاون رئیس جمهور آمریکا مخالفت خود را با تحریم گردان «نیتسح یهودا» که به ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان متهم است، اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «ما با تحریم گردان نیتسح یهودا مخالف هستیم. این مسئله باید از طریق مذاکره میان تل‌آویو و واشنگتن حل شود.»

به نقل از رأی الیوم، وی افزود: «کمک‌های آمریکا به تل‌آویو نشان‌دهنده پایبندی واشنگتن به امنیت اسرائیل است.»

تصمیم آمریکا برای تحریم گردان «نیتسح یهودا» در ارتش رژیم صهیونیستی موجب خشم این رژیم شده است و مقامات آن این اقدام آمریکا را «تجاوز از خطوط قرمز» می‌دانند. رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند این تحریم‌ها به دلیل نقض حقوق بشر توسط این گردان در کرانه باختری اعمال می‌شود.

پیشتر سایت «واللا» به نقل از سه منبع آمریکایی اعلام کرد قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا طی روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نیتسح یهودا» به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری اعمال کند. این نخستین باری است که دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک واحد نظامی صهیونیستی به دلیل فعالیت‌هایش در کرانه باختری اعمال می‌کند.

به گفته این منابع، تحریم‌های مذکور مانع انتقال کمک‌های نظامی آمریکا به گردان مذکور خواهد شد و سربازان و افسران آن از شرکت در رزمایش‌ها با ارتش آمریکا یا مشارکت در هرگونه فعالیتی که با حمایت مالی آمریکا باشد، منع خواهند شد.

گردان «نیتسح یهودا» در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان واحد نظامی ویژه یهودیان «حریدی» تاسیس شد اما با کاهش فعالیت‌ این گروه از یهودیان، افراد دیگری جایگزین آنها شدند.

یک هیئت ویژه وزارت امور خارجه آمریکا ماه‌ها پیش، پس از بررسی اتهامات مربوط به نقض جدی حقوق بشر توصیه کرده بود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، چندین واحد نظامی و پلیس رژیم صهیونیستی را از دریافت کمک‌های ایالات متحده محروم کند.

به گزارش وب‌سایت تحقیقی «پروپابلیکا» مستقر در نیویورک، حوادث مورد بررسی بیشتر در کرانه باختری و قبل از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی به دست نیروهای مقاومت علیه اراضی اشغالی در هفتم اکتبر رخ داده است.

آنها شامل گزارش‌هایی از قتل‌های غیرقانونی توسط پلیس مرزی رژیم صهیونیستی است؛ حادثه‌ای که در آن یک گردان دهان یک مرد مسن فلسطینی آمریکایی را بستند، به او دستبند زدند و رهایش کردند تا جان بدهد. همچنین یک پرونده دیگر که مورد بررسی قرار گرفت، این بود که بازجوهای صهیونیست یک نوجوان فلسطینی را که متهم به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف شده بود، شکنجه کرده و مورد تجاوز قرار دادند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت
  • بمباران وحشیانه خانه‌ها و مدرسه‌ها در غزه