Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستار صفری روز پنجشنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان طارم خاطرنشان کرد: ضروری است ضمن ایجاد فضای شور و نشاط برای نوجوانان وجوانان، زمینه را برای کسب مهارت در زمان اوقات فراغت آنان فراهم کنیم تا افراد با دانش و تخصص خود فردای بهتری را برای خود رقم بزنند.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد فراگیران کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی، دانش آموزان مدارس هستند و این مساله نقش آموزش و پرورش را جهت استفاده از مربیان توانمند و استفاده حداکثری از امکانات دو چندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ضمن تاکید بر رعایت عدالت آموزشی عنوان کرد: گستردگی جامعه هدف اوقات فراغت در شهرستان طارم که ۷۴ درصد جمعیت آن را دانش آموزان روستایی تشکیل می‌دهند، ایجاب می‌کند که برای این دانش آموزان نیز در روستاها برنامه‌های متنوعی داشته باشیم و برنامه‌های اوقات فراقت را فقط متمرکز بر شهرها نکنیم.

وی عنوان کرد: برای تاثیر مثبت برنامه‌های اوقات فراغت بر نوجوانان و جوانان باید از برنامه‌های نوین با توجه به نیازهای جامعه استفاده کنیم تا موجب جذب حداکثری جامعه هدف و استقبال آنان در سالهای آینده شود.

فرماندار طارم گفت: باید از ظرفیت همه ارگان‌ها جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان استفاده شود و آموزش و پرورش یکی از ارگان‌های بسیار مهم و موثر در این زمینه می‌باشد.

ستار صفری تاکید کرد: در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی، باید هم به کمیت و هم به کیفیت برنامه‌ها توجه نمود و تا حد امکان از موازی کاری بین دستگاه‌های مختلف پرهیز شود.

توجه ویژه به ورزشهای آبی، ترویج کتاب و کتابخوانی و استفاده از ظرفیت‌های اداره آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت مهارت آموزی و کارآفرینی از جمله مواردی بود که فرماندار طارم بر آموزش آنها در بین جوانان و نوجوانان تاکید و خاطرنشان کرد: با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان کتاب‌های کمک آموزشی ویژه کنکور به صورت رایگان به شهرستان طارم اهدا و در بین چهار کتابخانه عمومی آب بر، چورزق، درام و گیلوان توزیع شد، تا دانش آموزان برای جمع بندی مطالعات خود به این کتابخانه ها مراجعه کرده و از این ظرفیت استفاده کنند.

فرماندار طارم در مورد مشکل وسیله نقلیه عمومی درون شهری در شهر آب بر اظهار داشت: هم از طرف بخش دولتی و هم از طرف بخش خصوصی سرویس دهی از طریق وسیله نقلیه عمومی در دو مقطع زمانی در شهر آب بر صورت گرفته و با توجه به استقبال بسیار کم مردم از وسیله نقلیه عمومی این بخش دوباره فعالیت خود را تعطیل کرده است.

مقام عالی دولت در شهرستان ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز، اظهار داشت: ۲ مدرسه مقطع ابتدایی در شهرهای آب بر و چورزق وضعیت سازه‌ای مناسبی ندارند، به همین دلیل در سال ۹۴ احداث مدرسه ابتدایی ۱۲ کلاسه در شهر چورزق آغاز شد و هم اکنون پس از گذشت چهار سال با هزینه کرد ۳۰ میلیارد ریال این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: مدرسه الحاقی شهر آببر از دیگر پروژه‌های عمرانی آموزشی است که باید با توجه به بیشترین تقاضای شهرستان در مقطع ابتدایی در شهر آب بر و همچنین سازه غیراستاندارد کنونی این مدرسه، با کمک خیرین، دولت و تمامی نهادهای متولی به بهره برداری برسد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طارم نیز در این جلسه گفت: به کمک خیرین مدرسه ساز و مساعدت مسئولان طرح‌های عمرانی آموزشی مختلفی در شهرستان در دست اقدام است.

نقی صفری اظهار داشت: به رغم مسائل و مشکلات موجود در زمینه اعتبارات، به کمک خیرین مدرسه ساز و مساعدت مسئولین طرح‌های عمرانی مختلفی در اقصی نقاط شهرستان در دست اقدام است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طارم، به افزایش جمعیت مهاجر در شهر آببر و به تبع آن افزایش تعداد دانش اموزان در مدارس مقطع ابتدایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم به کمک خیرین مدرسه ساز و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان دو کلاس الحاقی را با اولویت دبستان شهید سیاری و سپس شهید نواب صفوی آب بر احداث کنیم.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
۹۸۸۶/‏۳۰۸۸ ‌

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقات فراغت طارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصولی‌ترین روش فقر زدایی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیاز سنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه ای به منظور ارتقای مهارت فنی و … است.

به گفته نخعی در راستای تحقق این موضوع در مدت سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

کد خبر 6087248

دیگر خبرها

  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان