Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@09:53:21 GMT

رشد ۲.۹۳ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۲۵۴۸

رشد ۲.۹۳ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه حاکی از آن است که تراز سطح آب دریاچه تا تاریخ ۲۷ خرداد ماه سال جاری به هزار و ۲۷۱ متر و ۸۵ سانتی متر رسیده است.

 

این درحالی است که تراز سطح آب دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد یک متر و ۶ سانتیمتری روبرو بوده است.در این میان تراز سطح آب دریاچه ارومیه نیز نسبت به دراز مدت با افت ۲ متر و ۷۸ سانتیمتری روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لازم به ذکر است که وسعت دریاچه ارومیه تا تاریخ ۲۷ خرداد ماه سال جاری رقم ۳۲۰۱.۵۰ کیلومتر مربع بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۸۴۴ کیلومتر مربعی روبرو بوده است.همچنین وسعت دریاچه ارومیه در دراز مدت معادل ۴۵۱۴.۸۸ کیلومتر مربع بوده که با اُفت ۱۳۱۳.۳۸ کیلومتر مربعی داشته است.

 

براساس این گزارش حجم آب دریاچه ارومیه تا تاریخ ۲۷ خردادماه سال جاری به ۵.۰۹ میلیارد متر مکعب رسیده است به طوریکه این رقم در دراز مدت رقم ۱۶.۰۸ میلیارد متر مکعب بوده و نسبت به سال گذشته ۲.۹۳ میلیارد متر مکعب رشد داشته است.

 

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آب اقتصاد جام نیوز دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید شهند افزود: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، ۶ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیای این گونه در رشکان با ترکیب جنسی چهار ماده و ۲ نر منتقل شده و با تولد سه راس در سال ۱۴۰۲ و ۲ گوساله گوزن در سال جاری تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، اضافه کرد: دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطر انقراض، به خصوص گوساله های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می دهند و امیدها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می شود.

دیگر خبرها

  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • تصاویری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه | تصاویر
  • جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)