Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، انسان بر مبنای خاطراتی که از چهره خود و دیگران دارد برخی ویژگی‌های کلیدی صورت‌های مختلف را به خاطر می‌سپارد که شناسایی آن‌ها را نیز ممکن می‌سازد.

پژوهشگران دانشگاه کلاسکو با طراحی یک نرم افزار رایانه‌ای و انجام آزمایش‌هایی موفق به تحلیل داده‌هایی شدند که انسان‌ها از ان‌ها برای شناسایی چهره افراد استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یافته‌ها به خصوص برای شناسایی دقیق چهره جنایتکاران قابل استفاده خواهد بود. زیرا ترسیم چهره آن‌ها را بر مبنای داده‌های حافظه شاهدان عینی به شکلی دقیق ممکن می‌کند.

این دستاورد علمی در حوزه‌های دیگری مانند بازی‌های ویدئویی و هوش مصنوعی نیز کارآیی خواهد داشت. دقت این روش در حد قابل قبولی است و موجب تمایز قابل قبول میان چهره‌ای افراد گوناگون می‌شود.

در حال حاضر یک پایگاه داده از ۳۵۵ چهره دیجیتالی که به همین شیوه به دست آمده، ایجاد شده که قرار است بر اساس آن‌ها مدل‌های سه بعدی دیگری برای تسهیل پیشبرد این طرح ایجاد شود. از این مدل‌ها برای راستی آزمایی نتایج آزمایش‌ها و ارتقای نتایج پژوهش‌ها هم استفاده خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هک مغز انسان بازسازی چهره افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ صادق شکری افزود: درپی وقوع نزاع و درگیری منجر به قتل با سلاح سرد در روز ۳۰ فروردین در یکی از محلات ارومیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.   وی اضافه کرد: بلافاصله با حضور کارآگاهان در صحنه و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول در محدوده نزدیک به منزلشان با افراد ناشناس قرار ملاقات داشته که پس از حضور در محل قرار، توسط افراد ناشناس بر اثر اصابت جسم برنده به شدت مجروح و قبل هر اقدام درمانی در محل فوت شده است.  

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بر اساس اطلاعات واصله و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی افسران جنایی موفق به شناسایی افراد شدند.

سرهنگ شکری اظهار کرد: افراد شناسایی شده با خودرو سمند متواری شده بودند که با رصد اطلاعاتی از طریق سامانه‌های پایشی مسیر فرار آنان شناسایی و امروز با اجرای طرح مهار با همکاری پلیس آگاهی تکاب همه متهمان دستگیر و پس از بازجویی به شرکت در نزاع و مجروح ساختن مقتول اقرار و اعتراف کردند.

وی گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

دیگر خبرها

  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر
  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس