Web Analytics Made Easy - Statcounter

پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکا توسط سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه ساقط شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در نخستین ساعات بامداد امروز(پنجشنبه ۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

سامانه پدافندی سوم خرداد، یک سامانه پدافند موشکی با قابلیت تحرک بالا است که در سال ۱۳۹۳ توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این سامانه پدافندی میان برد برای انهدام انواع اهداف هوایی در ارتفاع متوسط است که از قابلیت درگیری با اهداف تا ارتفاع ۲۷ کیلومتری برخوردار است. سامانه پدافندی «سوم خرداد» قابلیت انهدام اهداف را در برد ۷۵ کیلومتری دارد و می‌تواند به طور همزمان با ۴ هدف درگیر شود.

مقابله با هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک های کروز و پهپاد از جمله ماموریت‌های این سامانه است که می تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پدافند هوایی پهپاد سامانه پدافندی سامانه پدافندي سوم خرداد سپاه پاسداران نیروی هوافضای سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، امروز در مراسمی با حضور ۲۰۰ اداره بزرگ شهر تهران، از اداراتی که در تابستان سال ۱۴۰۲ به منظور مدیریت مصرف با شرکت توانیر همکاری داشتند، تقدیر شد.
 مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق نیروی تهران با بیان اینکه تهران دارای پنج هزار و ۵۲ اداره است، گفت: میزان مصرف برق این ادارات در فصل تابستان تا ۳۸۰ مگاوات ساعت برق می‌رسد که در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران سال گذشته، روزانه به طور متوسط مصرف برق این ادارات ۱۵۰ مگاوات ساعت، کاهش یافت. 
 مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق نیروی تهران اضافه کرد: امسال ادارات موظف هستند تا ۱۵ خردادماه برچسب انرژی دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مسعود عزیزی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق نیروی تهران نیز درخصوص پیش بینی مصارف شهر تهران در تابستان پیش‌رو گفت:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد
  • لحظه انهدام اس 300 روس توسط هایمارس اوکراین