Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@19:44:17 GMT

جاده دسترسی به روستای «نساکوه» احداث شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۳۶۱۳

جاده دسترسی به روستای «نساکوه» احداث شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث جاده در روستای نساکوه که مردم و دانش‌آموزان با کابل از روی رودخانه عبور می‌کردند اقدام و بودجه آن از اعتبارات سال 98 منظور شود.به گزارش بلاغ،اقبال عباسی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری، گفت: مدیران تلاش کنند ‌از ظرفیت بخش خصوصی و خیران بیشتر استفاده کنند، همچنین دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های نیمه‌تمام خود را واگذار کنند و کمتر وابسته به بودجه‌های دولتی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 5 درصد از سهم بودجه استان به نیروی انتظامی اختصاص داده شده است بخشی از آن برای دو طرح تعریف شده در شهرستان‌های لردگان و سامان هزینه خواهد شد و مابقی آن نیز جهت تعمیر و تجهیز در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد، افزود:‌ برای احداث جاده در روستای نساکوه که مردم و دانش‌آموزان با کابل از روی رودخانه عبور می‌کردند اقدام و بودجه آن از اعتبارات سال 98 منظور شود.

وی ادامه داد: اگر به شهر یا روستایی در شهرستانی سفر کنم و مردم از اجرایی نشدن قول‌های سفرهای قبل گلایه کنند فرماندار باید پاسخگو باشد بنابراین برای اجرای تعهداتی که به مردم داده شد در بودجه امسال اعتبارات پیش‌بینی شود.

عباسی تاکید کرد: تعمیر و تجهیز در هر محلی نیازمند پول نقد است و با اسناد خزانه امکان‌پذیر نیست لذا در این خصوص سعی شود از پول نقد استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیکاری در این استان یک معضل است و فصل کشاورزی می‌تواند به اشتغال و رونق تولید کمک کند، خاطرنشان کرد: برای حمایت از کشاورزی صندوق حمایت از کشاورزان تاسیس شده است، می‌توان از ظرفیت این صندوق برای کمک به کشاورزان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روستای نساکوه در کنار رودخانه خرسان قرار دارد و در مرز بین چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است در سال 96 عکسی از دختربچه‌ای منتشر شد که از اهالی این روستا بوده و با کمک طناب و سیم بکسل از رودخانه خرسان عبور کرده و به مدرسه‌ای در آن سوی این رودخانه می‌رفت.

پلی بر روی رودخانه خرسان برای دسترسی روستای نساکوه احداث شده اما پنج کیلومتر دورتر از محل روستا واقع شده است این روستا 9 خانوار دارد و دانش‌آموزان جهت تحصیل به روستای انجو در طرف دیگر رودخانه می‌رفتند.

بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته یک معلم خیّر ساختمان کوچکی در این روستا احداث کرد تا از آن به‌عنوان مدرسه استفاده شود، با وجود این مدرسه که به نام شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است دیگر نیازی نیست دانش‌آموزان روستای نساکوه برای تحصیل از رودخانه عبور کنند.

همچنین جاده دسترسی به روستای نساکوه نیز در حال احداث است که در حال حاضر سه کیلومتر آن اجرا شده است.

پس از رسانه‌ای شدن این روستا در سال 96، برای اولین بار مسؤولان از رودخانه خرسان عبور کرده و به روستای نساکوه رفتند و امروز عالی‌ترین مقام دولتی در استان دستور احداث این جاده را صادر کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هشدار بارش‌های رگباری در مناطق جنوب و شرق استان صادر شده است.

وی افزود: بر این اساس مدیریت بحران به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا اخرشب اعلام آماده باش کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شدت بارش‌های رگباری و تند باد طی امروزعصر تا شب در شهرستان‌های نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز،
شهرضا، دهاقان، سمیرم، بخش انارک، بخش مهاباد وچوپانان پیش بینی شده است، ادامه داد: با توجه به بارش‌های چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها و مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق ذکر شده، مدیریت بحران استان اصفهان تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها را ابلاغ کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری را ضروری دانست و گفت: شهروندان باید از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان خودداری کنند.

وی گفت: پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها،
حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران ضروری است.
شیشه فروش با تاکید بر لزوم عدم استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری دهانه پل‌ها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها گفت: همچنین تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل ضروری است.

کد خبر 6088639

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند