Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@01:06:35 GMT

بازار سرمایه بهترین هدف برای جذب نقدینگی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۳۶۷۱

بازار سرمایه بهترین هدف برای جذب نقدینگی

خبرگزاری میزان- یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار بورس یکی از هدف‌هایی است که می‌توان نقدینگی موجود در بازار را به سمت آن سوق داد. میر محمد حشمتی در گفت و گوبا خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص مشکلات نقدینگی در بازار اظهار کرد: ‎نقدینگی موجود در چرخه اقتصادی یکی از‎ بزرگترین مشکلاتی است که فعالان اقتصادی به خصوص تولید کنندگان با آن مواجه اند و باتوجه به اینکه امسال رونق تولید نامگذاری شده، هدایت نقدیگی به سمت تولید بزرگترین قدمی است که می‌توان در این راه برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: ‎بازار بورس یکی دیگر از هدف‌هایی است که می‌توان نقدینگی موجود در بازار را به سمت آن سوق داد، در این راستا باید شرکت هارا برای سرمایه گذاری در بازار بورس تشویق کرد تا بازار بورس رونق پیدا کند و از طرفی هم نقدینگی در بازار کنترل شود.

‎این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: این امر باید با آموزش نحوه سرمایه گذاری در بازار بورس و ایجاد تسهیلات برای این افراد از سوی دولت انجام گیرد.

حشمتی در رابطه باحمایت از تولید کنندگان تصریح کرد: ‎با توجه به شرایطی که در بازار حاکم است، ایجاد سرمایه گذاری جدید در بازار با ریسک بسیار زیادی همراه است و کمتر کسی دست به این کار می‌زند از همین رو دولت باید با اتخاذ اقداماتی، راه تولید را برای این افراد آسان سازد و همچنین آن‌ها را حمایت کند.

وی گفت: با ایجاد یک واحد تولیدی جدید در اقتصاد علاوه بر رونق در تولید و گردش سرمایه به اشتغال زایی در کشور نیز کمک می‌شود که خود نوعی تولید خدمت به جامعه است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با ذکر این مطلب که بالغ بر نیمی از تولیدکنندگان در واحد‌های تولید خود مازاد بر ظرفیت دارند ادامه داد: به این معنا که توانایی استفاده از تمام ظرفیت‌های خود را ندارند که این موضوع از کمبود سرمایه نشعت می‌گیرد.

حشمتی خاطر نشان کرد: با این تفاسیر دولت باید با حمایت از تولید، هم از ظرفیت واحد‌های تولیدی استفاده کند وهم حجم نقدینگی در اقتصاد را کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار سرمایه تولید حجم نقدینگی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

یه گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • نامه عشقی به پورابراهیمی؛ تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ به ضرر بورس است
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • نامه عشقی به پورابراهیمی/ تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ به ضرر بورس
  • نامه عشقی به پورابراهیمی/تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ به ضرر بورس
  • سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته پرالتهاب
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت