Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@19:27:10 GMT

دستگیری اعضای باند انتشار فیلم‌های خشن در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۳۸۶۹

سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند انتشار فیلم‌های خشن در فضای مجازی در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عباس شاهی گفت: در پی انتشار فیلمی با موضوع درگیری خشن در فضای مجازی (اینستاگرام) پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان البرز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های ویژه پلیسی مشخص شد که اعضای این باند با ایجاد درگیری و با هدف زورگیری، از عملکرد خود فیلم تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

سرهنگ شاهی خاطرنشان کرد: مأموران با انجام اقدامات پلیسی، یکی از اعضای باند را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم در بازجویی‌های مأموران به جرم خود اعتراف کرده و اذعان کرد که با همدستی شش نفر دیگر با شناسایی طعمه‌های خود اقدام به زورگیری از آنها کرده و سپس با فیلمبرداری از صحنه جرم، فیلم‌های تهیه شده را در فضای مجازی انتشار می‌دهند.

وی در خصوص شیوه و شگرد اعضای این باند گفت: اعضای این باند با استفاده از قمه، چاقو و ادوات دیگر با تهدید شهروندان از آنها زورگیری کرده و هنگامی که قربانیان در مقابل آنها مقاومت می‌کردند با بیان این که شما در مقابل دوربین مخفی قرار دارید، بر عمل مجرمانه خود سرپوش گذاشته و در صورت عدم مقاومت از سوی آن فرد، اموال وی را به سرقت می‌بردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز افزود: با اعترافات متهم دستگیر شده، سایر اعضای این باند نیز دستگیر شدند و به گفته متهمان بالای یک میلیون نفر از پست‌های انتشار یافته در صفحه آنها در پیام رسان اینستاگرام بازدید شده است.

سرهنگ شاهی تاکید کرد: پلیس بدون اغماض با افرادی که در فضای حقیقی یا مجازی عرض اندام کرده و سبب سلب آسایش مردم شوند برخورد می‌کند.

سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز نیز چندی پیش به این گونه افراد که در فضای مجازی موجب برهم زدن آرامش مردم می‌شوند هشدار داد.

وی با اشاره به این که افزایش فالوور (دنبال کننده) یکی از شگردهای مجرمان مجازی است گفت: کاربران قبل از فالو شدن باید از عواقب آن مطلع شوند.

وی اضافه کرد: افراد سودجو با استفاده از ترفند انتشار برنامه‌های خاص و به تفکر خود جذاب تلاش می‌کنند کاربران را خود را افزایش داده و با خود همراه کنند تا بتوانند به اهداف مجرمانه خود دست یابند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حوادث باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت در استان فارس اظهار داشت: خانمی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت شخصی ناشناس در فضای مجازی من را به عنوان کلاهبردار معرفی کرده و با این کار باعث بی‌اعتباری کسب و کار و ریزش اعضای فضای مجازی من شده است.

به گزارش ایران، وی افزود: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان، هویت فرد ناشناس در کمترین زمان ممکن کشف و طی هماهنگی با مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: متهم که خانمی ۳۱ ساله است در بازجویی اولیه مدعی شد، بر سر اختلافی که با شاکی برای تبلیغات کسب و کارش داشته، اقدام به نشر اکاذیب در گروه‌های فضای مجازی کرده و قصد بی‌اعتباری وی را داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام‌جویی شخصی اعلام کرد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمه به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ زینلی هشدار داد: فضای مجازی جایی برای انتقام‌جویی نیست و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد. از جرائم سایبری که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری در زندگی افراد داشته باشد، انتشار تصاویر خصوصی، نشر اکاذیب و توهین در فضای مجازی است که معمولا با سهل‌انگاری خود کاربر در دسترس مجرمان سایبری می‌افتد.

وی تاکید کرد: بنابراین می‌طلبد شهروندان فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف