Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد با بیان اینکه یکی از کارکردهای رسانه‌های محلی شکل دادن به حافظه و هویت منطقه‌ای است گفت: رسانه‌های محلی حافظ هویت خرده‌فرهنگ‌ها و به نوعی موتور پیشران توسعه محلی و منطقه‌ای هستند. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، سید عباس صالحی عصر امروز در مراسم بیست و پنجمین سالگرد انتشار نشریه ره‌آورد در شهرستان دماوند با اشاره به نقش رسانه در عصر جدید اظهار داشت: رسانه‌ها به ویژه در عصر جدید به عنوان رکن چهارم قوای حاکمیت ایفا نقش می‌کنند و به کمک این رکن می‌آید تا بهتر به وظایف خود عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رسانه‌های محلی و منطقه‌ای در کنار کارکردهای ویژه خود کارکرد کشوری نیز دارند و همین کارکردهای متفاوت، متمایز و مستقل آن‌ها سبب اهمیت رسانه‌های محلی شده است.

وزیر ارشاد افزود: با مطالعه برخی شماره‌های ره‌آورد به این نتیجه رسیدیم که رسانه‌های محلی حافظان هویت منطقه هستند، گاه دچار اختلالات حافظه هستیم و جامعه‌ای که این حافظه را از دست دهد دچار اختلال است که نشریات محلی کمک می‌کنند تا این اختلالات کمتر شود.

نصراللهی: رسانه ها در بحران ها به روح و روان مردم شلیک می‌کننداستاندار قزوین: رسانه ها تسهیل کننده ارتباطات مردم و مسئولین هستندرئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما: خلأ تجربه‌نگاری در فعالیت‌های حرفه‌ای «اوج» را مشاهده می‌کنم

صالحی تصریح کرد: برخی از هویت‌های جوامع هویت سیاسی است که اگر این حافظه از بین رود دچار اختلال می‌شوند، نشریه ره‌آورد حافظه اجتماعی و سیاسی شهر را به یکدیگر نزدیک کرده است.

وی ادامه داد: وقتی هویت سیاسی و اجتماعی یک منطقه شناسنامه‌دار شود این شناسنامه به کمک آیندگان آن منطقه می‌آید همچنان که امروز جریان سیاسی در شهرستان دماوند با کمک ره‌آورد احساس شناسنامه‌دار بودن می‌کند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه یکی از کارکردهای رسانه‌های محلی شکل دادن به حافظه و هویت منطقه‌ای است گفت: حافظه هویتی اجزای دینی و آئینی هر شهرستانی است که بخش مهمی از هویت ما حتی پیش از اسلام هویت دینی ما بوده است که اگر این بخش کم حافظه شود دچار خطراتی جدی خواهد شد.

صالحی همچنین بیان کرد: در کنار به وجود آوردن حافظه و هویت، موضوع نگهداشت و حفاظت از آن نیز امری مهم است که یکی از نقش‌های رسانه‌های محلی نگهبانی از هویت‌هاست که می‌توانند در عین حفظ ریشه، تنوع نیز ایجاد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌های محلی حافظ هویت خرده‌فرهنگ‌ها هستند که اهمیّت بسیاری در کنار هویت‌های ملی دارند و به نوعی موتور پیشران توسعه محلی و منطقه‌ای هستند؛ از این‌رو کسانی که در حوزه خیران اجتماعی در منطقه فعال هستند باید معرفی و الگوسازی شوند.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این گفتگو مواضع کشورمان در خصوص عملیات اخیر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت وگوی تلفنی با بیان اینکه ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفتگو‌ها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود: اتریش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

در پایان این گفت وگوی تلفنی طرف‌ها درخصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ایران خواستار توسعه تنش در منطقه نیست
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • دانشگاه‌ها چگونه رشد اقتصادی محلی را افزایش می‌دهند؟
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • نهضت ملی مسکن در فارس پرشتاب و پیشران توسعه
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • آخرین پیشرفت فیزیکی واحدهای نهضت ملی اطراف تهران اعلام شد
  • وزیر ورزش از استاد اسکویی عیادت کرد
  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از مسعود اسکویی