Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@15:17:51 GMT

واکنش ترامپ به ساقط شدن پهپاد آمریکایی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۴۲۰۶

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز این کشور با سامانه پدافندی ایران، گفت: تصور می‌کنم این حادثه حاصل اشتباه فردی بوده باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «دونالد ترامپ» که روز پنجشنبه با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «ایران مرتکب اشتباه بزرگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پهپاد در آب‌های بین‌المللی بود و این مسئله مستند شده است، ما آن را مستند ثبت کرده‌ایم، آن هم به طور علمی، نه فقط به حرف. اشتباه بدی مرتکب شدند.»

ترامپ درباره اینکه واکنش آمریکا به این حادثه چه خواهد بود، گفت: «خواهید فهمید، خواهید فهمید. روشن است که می‌دانید که در این مورد زیاد صحبت نمی‌کنیم، اما آن‌ها مرتکب اشتباه شدند.»

وی همچنین گفت: اگر این هواپیمای بدون سرنشین، سرنشین داشت، وضعیت «بسیار بسیار متفاوت» می‌شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به اصرار خبرنگاران برای اظهار نظر درباره ماهیت حادثه امروز، گفت: «زمانی که من آمدم، ایران در 14 تا 18 نقطه مختلف درگیر بود، آن‌ها ستیزه‌جو بودند و زمانی هم که توافق را امضا کردند «مرگ بر آمریکا» می‌گفتند. آن‌ها مرتکب یک اشتباه شدند، فکر می‌کنم یک ژنرال یا یک نفر بوده است که مرتکب اشتباه شده است. خوشبختانه آن هواپیما غیرمسلح بود و سرنشینی نداشت. آن پهپاد به روشنی بر فراز آب‌های بین‌المللی بود.»

وی افزود: «احساسم این است، شاید هم اشتباه کنم، شاید هم درست باشد که این اشتباه یک نفر بوده که کاری کرده که نباید می‌کرده است. مرتکب اشتباه شده است. نمی‌گویم که آن کشور اشتباه کرده است، بلکه یکی از افراد تحت فرماندهی اشتباه کرده است.»

ترامپ با بیان اینکه باید صبر کرد و دید «چه پیش می‌آید»، گفت: «باورش برایم سخت است که کسی عمدا این کار را کرده باشد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا اعضای دولتش دارند او را به سوی درگیری با ایران هل می‌دهند، گفت: «نه، نه، به هیچ وجه. در واقع، در بسیاری از موارد برعکس است. ولی خوب من گفته بودم که می‌خواهم از این جنگ‌های بی‌پایان خلاص شوم، تبلیغات انتخاباتی من بر این اساس بود. من گفتم که می‌خواهم از درگیری 19 ساله در افغانستان خارج شوم و میزان حضورمان را به میزان قابل توجهی کاهش دادم.»

وی همچنین با اشاره به تصمیمش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، گفت: حادثه روز پنج‌شنبه ممکن است عاملی باشد که این موفقیت را تضعیف کند.


منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ترامپ سرنگونی پهپاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن معتقد است در پی پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری اش در دمشق سوریه،  ۴۰۰ تا ۵۰۰  پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی عصر شنبه به وقت محلی به شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا گفت که «بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از عراق، سوریه، جنوب لبنان و حوثی‌ها (انصارالله یمن) به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد، اما بخش عمده آن از ایران پرتاب خواهد شد.»

پیش از این، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است. »

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بطور مرتب از طریق تیم امنیت ملی خود در مورد وضعیت منطقه آگاه می شود امروز در کاخ سفید با آنها دیدار خواهد کرد.

واتسون تصریح کرد: تیم امنیت ملی بایدن بطور مستمر با مقامات اسرائیلی و همچنین سایر شرکا و متحدان در ارتباط است.

پاسخ ایران به اسرائیل در پی حمله تل آویو به کنسولگری ایران در دمشق سوریه رخ می دهد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «‏در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

در پی این حمله، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه درخواست جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، کرد که این جله روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با دوم آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز متحدان آنها یعنی کره جنوبی و ژاپن این حمله اسرائیل را نه تنها محکوم نکردند بلکه مانع صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت این حمله شدند.

نمایندگی ایران در سازمان در پی این اقدام اعلام کرد: جلسه شورای امنیت سازمان ملل حمله اسراییل علیه تاسیسات دیپلماتیک ایران را محکوم کرده و بر مصونیت تاسیسات دیپلماتیک تاکید کرد. با وجود این اتحاد، آمریکا ، فرانسه و انگلیس با بیانیه روسیه مخالفت کردند. این استاندارد دوگانه اعتبار شورای امنیت را تضعیف کرده و یک روش خطرناک به جا می گذارد.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی مداخله جویانه و ضد ایرانی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ژاپن گفت: «به بنیامین نتانیاهو گفتم، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل در مواجهه با تهدیدات ایران در حمله به اسرائیل، آهنین است».

نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

دیگر خبرها

  • حتی با چراغ سبز آمریکا هم به ایران حمله نمی‌کنیم | یکی بگوید روزی ۳ هزار موشک ایرانی را چگونه ساقط کنیم؟
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • اولین واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل
  • آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد
  • هشدار فوری و جدی ایران به تل آویو و کاخ سفید | اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، آمریکا دور بماند + جزئیات
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل
  • اگر اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ ایران بسیار شدیدتر خواهد بود
  • هشدار فوری و جدی ایران به تل آویو و کاخ سفید | اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود... | آمریکا از این درگیری دور بماند + جزئیات
  • مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد