Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عبور سیارک‌ها از کنار زمین امری بدهی است، در منظورمه شمسی تخته سنگ‌های سرگردان بسیاری وجود دارد که به عنوان سیارک شناخته می‌شود، گاهی این سیارک‌ها در تعداد بالا به دور یک سیاره مانند زحل یا مشتری می‌گردند یا آن که برخی به صورت جداگانه و متفرقه در یک مسیر مشخص و گاهی نا مشخص در حرکت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیارک‌ها تا زمانی که تهدیدی برای زمین نباشند، خطرناک نیستند، برخی سیارک‌ها در مسیر خود از فاصله نزدیکی نسبت به زمین عبور می‌کنند که همین مورد احتمال برخورد آن‌ها با سیاره زمین را افزایش می‌دهد، برخورد سیارک‌ها با زمین بسته به بزرگی و سرعت آن‌ها می‌تواند وقایع مختلفی را رقم بزند و گاهی منجر به یک فاجعه شود.

به تازگی سیارک ۱۹۹۹ KW4 از کنار زمین عبور کرد، البته این سیارک تنها نبوده و به همراه قمر خود به نزدیکی زمین رسید که این مورد خود از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این سیارک است. این سیارک در ۲۵ می‌به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین رسید و رصدخانه جنوبی اروپا توانست تصاویر خوبی از آن به ثبت برساند، این رصدخانه در روز دوشنبه هفته گذشته تصاویر این سیارک و قمر آن را منتشر کرد، بر اساس این تصاویر سیارک ۱۹۹۹ KW4 دارای برآمدی در خط مرکزی خود است و قمر آن نیز شکل نامنظمی دارد. این رصدخانه تاکنون سیارات زیادی در خارج از منظومه شمسی کشف و ثبت کرده و دارای یک تلسکوپ بسیار بزرگ کروی شکل است، به همین جهت یکی از معدود تلسکوپ‌های جهان برای دریافت تصاویر با کیفیت از سیارک‌ها به شمار می‌رود و تصاویر ثبت شده با این تلسکوپ نیز کفیت بسیار بالایی دارد.

این سیارک دوتایی هرچند در دسته سیارک‌های پرخطر قرار می‌گیرد، اما با فاصله‌ای ایمن از کنار زمین عبور کرد، محققان به دنبال افزایش دانش در مورد سیارک‌ها و حرکت آن‌ها هستند تا بتوانند در مواقع خطر خود را برای نزدیک شدن سیارک‌ها به زمین آماده کنند، سیارک ۱۹۹۹ KW4 نمونه بسیار خوبی برای انجام تحقیقات و بررسی‌های مورد نیاز بود، زیرا این سیارک به سیارک دوتایی Didymos شباهت فراوانی دارد، دانشمندان معتقد‌اند سیارک Didymos در آینده می‌تواند به عنوان یک تهدید برای کره زمین شناخته شود.

ناسا در تلاش است تا آزمایش تغییر جهت سیارک دوتایی Didymos را انجام دهد، به طوری که با ایجاد یک انفجار در قمر این سیارک در سال ۲۰۲۲، آن را کمی از مسیر خود منحرف کرده تا دیگر به سمت زمین حرکت نکند. البته این طرح در حال حاشر بیشتر به فیلم‌های تخیلی شباهت دارد، اما درواقع برنامه اصلی ناسا برای مهار این سیارک همین است، البته هنوز باید صبر کرد تا دید سیارک Didymos در ادامه مسیر خود به زمین نزدیک می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید:آئودی A8 Horch خودرویی الگوبرداری شده از مرسدس بنز میباخ +تصویر 

انتهای پیام/

عبور یک سیارک دوتایی از کنار زمین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود

سیدمحمود محسنی‌الحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرر: در حوزه قضائی غربالیز با توجه به مساعد بودن موقعیت جغرافیایی برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اقدامات گسترده‌ای دارند که شناسایی و برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و در میان بودن امنیت غذایی کشور مردم نیز باید برای پیشگیری از این سوءاستفاده گری‌ها همراهی لازم را با مسئولان داشته باشند.

محسنی‌الحسینی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۳۱ تماس گرفته و گزارش خود را ارائه دهند تا در اسرع وقت از هر گونه تخریب و تغییر اراضی جلوگیری شود.

کد خبر 6086628

دیگر خبرها

  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد