Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی اعلام کرد: ایران ازطریق مجاری دیپلماتیک، حقوقی و سیاسی به ویژه مکانیزم سازمان ملل، اعتراض و شکایت خود را نسبت به اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه آمریکا اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران ازطریق مجاری دیپلماتیک، حقوقی و سیاسی به ویژه مکانیزم سازمان ملل، اعتراض و شکایت خود را نسبت به اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه آمریکا اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«سیدعباس موسوی» افزود: جمهوری اسلامی ایران به شدت اقدام تجاوزکارانه و تحریک آمیز نیروهای متجاوز را به حریم مقدس جمهوری اسلامی محکوم می‌کند و اعتراض شدید خود را به این اقدام اعلام کرده است.

وی ادامه داد: ما علاوه بر این اقدام، از طریق مجاری دیپلماتیک، حقوقی و سیاسی به ویژه از طریق مکانیزم سازمان ملل متحد، اعتراض و شکایت خود را نسبت به این اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه امریکا اعلام کردیم و امیدواریم که دشمنان ما دوباره چنین اشتباهاتی را تکرار نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه  در جریان سفر به اصفهان در گفت وگو با خبرگزاری صداو سیما تصریح کرد: دشمنان ما باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در عین این که خواستار افزایش تنش نیستند، اما با قاطعیت از حریم سه گانه زمینی، هوایی و دریایی و قلمرو مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.

موسوی تاکید کرد : ما ضمن اعتراض شدید به اینگونه اقدامات تجاوزکارانه و تحریک آمیز اعلام می‌کنیم نسبت به ورود غیر قانونی و تجاوز کارانه هر نوع شیئی و پرنده متجاوز خارجی به آسمان کشور و هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نقض حریم‌های آن قاطعانه هشدار می‌دهیم و تمامی مسئولیت عواقب آن را متوجه تجاوزکاران می‌دانیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل شیراز اوقات فراغت بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت خراسان جنوبی خبرگزاری شبستان هواپیمای جاسوسی سخنگوی وزارت خارجه وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل پاسخ ایران را چگونه خواهد داد؟

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جعفر قنادباشی؛ تحلیلگر مسائل بین‌الملل در یادداشتی با این مضمون در جام جم نوشت: با توجه به آسیب‌پذیری و ترس آمریکا و اسرائیل از طولانی‌شدن درگیری‌ها، آنها در برابر اقدام ایران سکوت خواهند کرد یا به صورت محدود پاسخ خواهند داد؟ رژیم‌صهیونیستی برای دادن پاسخ به این اقدام بسیار اندیشه خواهد کرد، زیرا دو مسأله برای اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: واکنش جالب رامین رضاییان به حمله سپاه به اسرائیل + عکس

مسأله اول این‌که ممکن است آنها بتوانند در پاسخ به عملیات ما اقدامی انجام دهند اما این‌که این روند تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد برای‌شان قابل تحمل نیست. درواقع ادامه راه برای آنها دشوار می‌شود. به عبارت دیگر اسرائیل و آمریکا از این می‌ترسند که پس از اقدام آنها ماجرا به شکل طولانی‌مدت ادامه پیدا کند و این ترس مانع می‌شود که اقدامی جدی انجام دهند. این رویکرد رژیم‌صهیونیستی در مقابله با لبنان نیز صدق می‌کند. درواقع آنها همان‌طور که درخصوص لبنان از جنگ محدود استقبال می‌کنند و نقاط کلیدی آن را مورد هدف قرار نمی‌دهند، پاسخ‌شان به اقدام جمهوری اسلامی ایران نیز محدود خواهد بود یا در برابر آن سکوت خواهند کرد.

مسأله دوم نیز به آسیب‌پذیری آمریکا و اسرائیل برمی‌گردد. برای نمونه اسرائیلی‌ها چند شهر بزرگ دارند و اگر در این مناطق دچار مشکل شوند، می‌توان گفت دیگر اسرائیلی باقی نخواهد ماند. مراکز آمریکایی نیز در تیررس جمهوری اسلامی ایران است و آنها در منطقه‌ای هستند که محور مقاومت و رقبایی مانند روسیه و چین حضور دارند. درواقع این آسیب‌پذیری به آنها اجازه نمی‌دهد علیه ایران وارد جنگ بزرگی شوند. شاید آنها به فکر وارد کردن ضربه‌های سنگین به جمهوری اسلامی ایران باشند اما می‌دانند که پس از این ضربات، جمهوری اسلامی نیز پاسخ خواهد داد. افزون‌براین، جمهوری اسلامی ایران اگر شرایط نفت در منطقه را مختل کند، امپراتوری اقتصادی غرب از هم می‌پاشد. این درحالی‌است که آنها از نظر انرژی نیز به‌نوعی با روسیه در جنگ هستند. حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و فرارشان از منطقه نیز نشان داد که آنها آسیب‌پذیر هستند. به این ترتیب آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند تا وارد درگیری بزرگی با جمهوری اسلامی ایران نشوند، زیرا می‌دانند که طولانی‌شدن درگیری را نمی‌توانند تحمل کنند و در منطقه نیز آسیب‌پذیر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227148 برچسب‌ها اسرائیل

دیگر خبرها

  • انتظار داشتیم شورای امنیت اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • آیا اسرائیل پاسخ می‌دهد؟
  • اسرائیل پاسخ ایران را چگونه خواهد داد؟
  • لاوروف در گفتگو با امیرعبداللهیان: اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک است
  • رژیم صهیونیستی در صورت اصرار بر اقدامات تجاوزکارانه با مجازاتی سخت‌تر مواجه می‌شود
  • هشدار فرمانده کل ارتش به رژیم صهیونیستی در صورت اصرار بر اقدامات تجاوزکارانه
  • هشدار فرمانده کل ارتش به رژیم صهیونیستی در صورت اصرار براقدامات تجاوزکارانه
  • بیانیه رسمی وزارت امور خارجه در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی
  • بیانیۀ وزارت خارجه درباره پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق