Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری در نشستی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و فعالان صنعتی آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: ممنوعیت صادرات سیب باعث شد که محصول در سردخانه آسیب ببیند و فعالان مجبور شدند تا سیب را به صورت محصول صنعتی صادر کنند.
وی بیان کرد: از حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن سیب تولیدی آذربایجان غربی باید حدود ۸۰۰ هزار تن آن صادر شود و باید مسؤولان نسبت به این امر توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیمان سپاری و مسئله بازگشت ارز را از دیگر مشکلات حوزه صنعت مطرح کرد و افزود: رسیدگی به این امر و حل آن نیازمند توجه جدی مسؤولان کشوری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت صادرات محصولاتی همچون سیب گفت: باید در ابتدا میزان تولید و میزان مصرف داخلی مشخص و سپس اقدام به صادرات محصول مازاد شود.

رضا رحمانی افزود: تأمین نیاز بازار باید در اولویت باشد و در نهایت بعد از این امر می‌توان اقدام به صادرات کرد.
وی با اشاره به افزایش نرخ ارز گفت: این امر می‌تواند واردات و قاچاق را حذف و مسئله صادرات را توجیه پذیر کند.
وی تاکید کرد: وزارت صنعتصنعت، معدن و تجارت حافظ منافع حدود ۸۵ هزار واحد تولیدی، ۱۰ هزار معدن و سه میلیون واحد صنفی است و از حقوق این بخش حمایت می‌کند.
وی با اشاره به مشکل بازگشت ارز اظهار داشت: مسؤولان استانی مسئله را پیگیری کنند و هر جا و با هر کس لازم باشد، هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: خودتحریمی در شرایط کنونی بدترین مسئله است و باید مسؤولان نسبت به ترخیص کالاهایی که در برخی گمرکات مانده اقدام کنند تا چرخه اشتغال و اقتصاد کشور حل شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه نیز با اشاره به اینکه داشتن مرز مشترک با کشورهای خارجی فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی است، گفت: می‌توان از این فرصت نهایت استفاده را کرد.
حسن انتظار ادامه داد: نوسانات قیمت یکی از معضلات اصلی امروز تولید کنندگان و صادرکنندگان است و امروز صادرات نبض اقتصادی کشور است.
وی بیان کرد: اگر صادرات صورت نگیرد نمی‌توان مملکت را اداره کرد.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه فعالیت چند واحد تولیدی مشکلات خود را مطرح کردند که تأمین سرمایه در گردش، تأمین مواد اولیه و حمایت از واحدهای تولیدی از جمله این مشکلات بود
وجود ۹۶۷ کیلومتر از مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان در محدوده آذربایجان غربی، این استان را در موقعیت ممتازی برای گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه قرار داده و این ظرفیت منحصربفرد در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز / ‏پنجشنبه / ‏ در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی از مرز کیله سردشت و مرز تمرچین پیرانشهر بازدید می‌کند و در جلسه‌ای که با حضور مسئولان استانی و فعالان اقتصادی برگزار شد، مشکلات این ۲ مرز را مورد بررسی قرار گرفت.
۹۹۱۸/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب وزیر صمت آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه