Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@18:45:47 GMT

پاسخ سعید جلیلی به درخواست مناظره زنگنه

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۴۵۲۶

پاسخ سعید جلیلی به درخواست مناظره زنگنه

فرارو- سعید جلیلی در پاسخ به یادداشت اخیر وزیر نفت، در جوابیه‌ای نوشت: آنچه در گفت‌وگوی ویژه خبری مستند به آمار رسمی کشور از فروش روزانه ۱ تا ۱.۵ میلیون بشکه نفت و میعانات در ایّام سخت تحریم در سال‌های ۹۲-۹۱ گفته شد، پاسخی بود به راهبرد فشار حدّاکثری آمریکا برای صفر کردن فروش نفت ایران و تأکید بر این نکته که امروز هم کشور می‌تواند با همان قدرت و بلکه بیشتر عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پاسخ زنگنه به ادعای سعید جلیلی 

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به دعوت بیژن زنگنه وزیر نفت از وی برای مناظره پیرامون مسئله فروش نفت، نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

درباره پاسخ جناب آقای مهندس زنگنه وزیر محترم نفت به اظهارات اخیر اینجانب نکاتی را به استحضار ایشان و ملت شریف ایران می‌رساند:

مبنای گفتمان دولت سایه کمک آحاد جامعه به دولت حاضر با تلاش برای «تقویت کارهای صحیح»، «تکمیل کارهای ناقص» و «تصحیح کارهای نادرست» است. ضرورت این رویکرد به‌ویژه در مواجهه با دشمن خارجی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

آنچه در گفت‌وگوی ویژه خبری مستند به آمار رسمی کشور از فروش روزانه ۱ تا ۱.۵ میلیون بشکه نفت و میعانات در ایّام سخت تحریم در سال‌های ۹۲-۹۱ گفته شد، پاسخی بود به راهبرد فشار حدّاکثری آمریکا برای صفر کردن فروش نفت ایران و تأکید بر این نکته که امروز هم کشور می‌تواند با همان قدرت و بلکه بیشتر عمل کند.

خوشبختانه آقای زنگنه هم این آمار را تأیید نموده‌اند و هم ادعا نموده‌اند قابلیت این دولت در شرایطی که تحریم‌ها سخت‌تر از قبل است، برای فروش نفت بیشتر است که باز هم موجب خوشحالی است و دلیلی بر اینکه می‌توان با قدرت در برابر تحریم‌های آمریکا مقاومت کرد و برای ایشان در انجام این مهم آرزوی موفقیت دارم.

بر مبنای همین توانمندی کشور و در پاسخ به برخی نگرانی‌ها و ادعاهای غلط درباره مشکلات مربوط به فروش نفت، کارگروه نفت دولت سایه با دعوت از متخصصین امر از دوره‌های مختلف به ویژه دوران وزارت آقای زنگنه، جلساتی را برای کمک به دولت تشکیل داد که حاصل آن ارائه راهکارهای مشخص در این زمینه بود و نتیجه آن ۱۶/۲/۹۸ برای آقای رئیس‌جمهور ارسال و از ایشان خواسته شد این راهکارها در کمیته‌ای مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد و ایشان نیز آن را در ۱۷/‏۰۲/‏۹۸‬ به وزیر محترم نفت ارجاع نمودند که اینجانب علیرغم گذشت بیش از ۴۰ روز از فرجام آن نامه بی‌خبرم.

علاوه بر این در تاریخ ۲۵/‏۰۶/‏۹۷‬ و ۲/۸/۹۷ گزارش‌های مشروحی که حاصل بررسی‌های تخصصی و چندماهه در موضوعات بورس نفت، ساخت پتروپالایشگاه و هدایت نقدینگی داخل به سرمایه‌گذاری در نفت، به منظور بی‌اثر ساختن تحریم‌ها در عرصه نفت برای آقای رئیس جمهور ارسال شد که آنها نیز از سوی ایشان به وزیر محترم نفت ارجاع شد و چندی بعد پیرو گفتگوی حضوری با وزیر محترم نفت در مجمع تشخیص مصلحت مجدداً در ۲۵/‏۰۹/‏۹۷‬ برای ایشان ارسال شد که تاکنون بازخوردی دریافت نگردیده است.

آنچه گفته شد تلاش ما در کمک به دولت برای عبور موفق از فشارهای حداکثری دشمن در زمینه نفت بوده است. ارسال نامه‌ها با ملاحظه منافع ملی و رسانه‌ای نکردن آنها شاید گواهی بر صادقانه بودن این اقدام و عدم قصد به رهبری‌های غلط سیاسی باشد.

برداشت از این اقدامات به تعابیری چون «تهاجمات و ضربات»، «کانون اصلی انتشار ادعا علیه مدیریت فعلی نفت»، «افسانه‌سرایی»، «رجزخوانی‌های بی‌پشتوانه»، «محاکمه غیابی مسئولان وزارت نفت» و… قابل فهم نیست. چرا باید از پاسخی که به آمریکا داده می‌شود و قابلیت‌های کشور را در گذشته و حال به رخ دشمن می‌کشد، وزیر محترم نفت برآشفته شود؟!

برای تمام دست‌اندرکاران مبارزه با فشار حداکثری دشمن از جمله وزارت محترم نفت آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم حاصل مباحثات اینگونه که بسیاری از آنها را می‌توان در منظر افکار عمومی نیز انجام داد، پیشرفت روزافزون کشور در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی باشد. تجربه برجام و ارائه نقدهایی که به آن شد گویای آن است که اینجانب و همکارانم از چنین مناظراتی استقبال می‌کنیم.

پ.ن: از آنجا که یک توئیت، مبنای پاسخ وزیر محترم نفت قرار گرفته، مجدداً یادآور می‌شود در توئیتر حساب کاربری ندارم.»

سعید جلیلی اخیراً آماری را از فروش نفت ایران در دوران تحریم در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ ارائه کرد که با واکنش وزیر نفت روبرو شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست سعید جلیلی بیژن زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگنه در گفت گو با قدس: حرایم بهداشتی مانع اصلی ورود مردم به صنعت دام کشور هستند

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد اصلاح حریم بهداشتی به خبرنگار قدس گفت: در حال حاضر هیات مقررات زدایی تسهیل مجوز های کسب و کار  کارهای  را شروع کرده است و قرار است خیلی از شرط ها در بحث صدور مجوزها را یا لغو و یا اصلاح کند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و ضرورت حذف موانع بی‌خودی و غیرضرور پیش روی مردم جهت ورود به کسب و کار یا توسعه کسب و کار خود اظهار کرد: خیلی از این شرط ها برای صدور مجوز بی خود است و نیاز به اصلاح دارد. اگر برخی‌ از این  شروط حذف شود به تحقق شعار سال کمک می کند.

زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در رابطه با لزوم اصلاح حرایم بهداشتی با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و حرکت به سمت کاهش این حرایم بهداشتی بیان کرد: مثلا در بحث حریم بهداشتی که برای ایجاد دامداری ها و مرغداری ها و همچنین آبزیان در نظر گرفته شده است که باید اصلاحاتی انجام شود و این فاصله کمتر شود. اصلاح این ضوابط و آئین نامه ها در اینکه ما بتوانیم مجوزها را به راحتی به ملت بدهیم قطعا تاثیر دارد. علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است ولی حرایم هیچ تغییری نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ورود هیات مقررات زدایی در راستای تحقق شعار سال به موضوع اصلاح حریم بهداشتی خاطر نشان کرد: هیات مقررات زدایی به درستی درصدد اصلاح شروط صدور مجوزهای کسب و کار ‌و از جمله اصلاح بحث حریم بهداشتی است تا موانع پیش روی کسب و کارها را حذف کنیم؛ بسیاری از شروط شروع کسب و کار بدون ضرورت وجود دارند و باید به سمت اصلاح این موانع غیرضروری برویم و باید به مردم اجازه بدهیم که کسب و کار مرتبط با حوزه دام خود را شروع کنند و به این ترتیب زمینه تحقق شعار سال و مشارکت مردم در تولید کشور محقق خواهد شد

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • اکران «مست عشق» از پنج اردیبهشت / فروش بلیط از یک شنبه
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید
  • درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید
  • زنگنه در گفت گو با قدس: حرایم بهداشتی مانع اصلی ورود مردم به صنعت دام کشور هستند
  • درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • پیام سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی انتقام سپاه از رژیم صهیونیستی
  • درخواست بایدن از نتانیاهو برای عدم پاسخ به ایران