Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@13:16:27 GMT

طرح محله مسجد محور در شهرهای استان سمنان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۴۵۷۵

طرح محله مسجد محور در شهرهای استان سمنان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری شامگاه پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان در آستانه اول تیرماه، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)، تاکید کرد: نگاه این نهاد امروز استفاده از تمام نخبگان، شامل حوزوی و دانشگاهی، فرهنگیان مؤمن و انقلابی در کنار روحانیان بزرگوار و … به مثابه سرمایه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است لذا فراخوان‌های متعددی برای این قشرها در طول سال ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کنار این امر بحث مهم امروز راهبرد اجرایی سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی است که یکی از این محورها مسجد محله محور یا محله مسجد محور محسوب می‌شود و به معنای ساده‌تر این طرح تبلیغ بر اساس محله است چرا که بسیاری اندیشمندان معتقدند که قلب هر محله مسجد است و قلب مسجد نیز با امام جماعت می‌تپد.

توجه به تبلیغ مردمی و محلات

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: باید اذعان کرد که امروز شرایط هر محله نیز با دیگری تفاوت دارد در نتیجه امروز در سازمان تبلیغات اسلامی بحث توجه به محلات پرداخته می‌شود و در سال ۹۸ قرار است که بخشی از محلات شهری در استان تحت پوشش طرح محله مسجد محور قرار گیرند مانند آنچه در روستاها از سوی روحانیان مستقر دیده می‌شود.

شکری با بیان اینکه زنان نیز به مثابه قشر انسان ساز جامعه در طرح‌های تبلیغ مردمی مانند طرح محله مسجد محور، حضور پر رنگی خواهند داشت، گفت: زنان قشر تأثیرگذار جامعه هستند که تمدن سازی می‌کنند لذا در طرح‌های تبلیغ مردم سعی شده از ظرفیت بانوان در سطح استان سمنان بهره گیری شود.

وی در دیگر بخش سخنان خود افزود: نماینده ولی فقیه در هر استان پرچم‌دار تبلیغ دین مبین اسلام محسوب می‌شوند و در کنار آن تبلیغات اسلامی نیز به رسالت خود یعنی تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام و با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغی چون شبکه تبلیغی، خبرگزاری، رسانه‌های مکتوب، روحانیان، هیئات مذهبی، کانون‌ها و مؤسسات و … می‌پردازد.

تبلیغ اندیشه مبین اسلام

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این نهاد نشان دهنده اهمیت سازمان تبلیغات اسلامی است لذا معظم له از آن به مثابه یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی نام می‌برند که با تصمیم روشن بینانه و ژرف امام راحل (ره) و با هدف تبلیغ اندیشه ناب اسلام شکل گرفته و به جامعه انقلابی به ویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت خدمت رسانی می‌کند.

شکری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تعبیر دیگری نیز درباره سازمان تبلیغات اسلامی دارند و آن این است که این سازمان به حمد الله چهار دهه اخیر منشأ خدماتی بوده است و امروز ضرورت وجودی آن نه تنها کاهش نیافته بلکه ضریبی فزاینده نیز یافته است.

وی افزود: در راستای این نگاه و دیدگاه، سازمان تبلیغات اسلامی دو رسالت دارد که یکی تدوین و عرصه فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای جامعه و با ابزارهایی مانند نوآوری در ادبیات و حتی در روش‌ها محسوب می‌شود و دیگر رسالت این سازمان رصد هوشمندانه تهاجم فکری و فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان تعریف می‌شود.

اصول بنیادین سازمان تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره اصول بنیادین تبلیغ، تاکید کرد: از سوی دیگر مأموریت اصلی و بنیادین سازمان تبلیغات اسلامی ترویج اسلام ناب در کنار مهندسی زیست بوم فرهنگی و تبلیغی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که راهبرد این سازمان پس از چهل سالگی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

شکری گفت: در این بیانیه بر آگاهی و خود آگاهی در قبال ظرفیت‌های کشور و تقویت اراده جمعی برای مبارزه تمدنی با دشمنان از طریق ایجاد امید در جامعه انقلابی و قطع امید از دشمنان انقلاب تاکید شده است.

وی درباره رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی نیز توضیح داد: این نهاد خودش را بخشی از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می‌داند و همگام با این جبهه در زمره خادمان حوزه فرهنگ دینی به شمار می‌آید، شیوه سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج فرهنگ دینی مردمی کردن آن است، امروز راهبرد این سازمان به سمت مردمی کردن تبلیغ دینی پیش می‌رود تا نقش مردم در این حوزه پر رنگ تر شود.

شکری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است که رسالت یک مبلغ صرفاً بیان احکام نیست بلکه روحانیان باید خدمات اجتماعی را در بستر جامعه نیز بروز دهند لذا در جریاناتی مانند سیل استان گلستان و جنوب و غرب، این حضور روحانیان به پیوست اجتماعی تبلیغ اشاره داشت و نشان داد در بعد اجتماعی نیز کار تبلیغی می‌تواند اثر گذار باشد.

کد خبر 4646377

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی امام خمینی علی شکری تبلیغات اسلامی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از محفل قرآنی امام‌حسنی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام قمی با تمجید از خادمان و مردم حاضر در جشن بزرگ محفل در صفحه شخصی خود نوشت: آفرین بر خادمان محفل قرآنی امام حسنی‌ها، بیش از یکصد و بیست‌هزار روزه‌دار عاشق قرآن و اهل‌بیت (ع)، در این محفل بزرگ ماندگار در تاریخ تهران، کتاب خدا را سر دست گرفتند و با تمسک به آن، بهترین دعاها را به مظلومان تاریخ در غزه تقدیم نموده و انتقام الهی را برای ظالمان مسئلت کردند.

کد خبر 6063265

دیگر خبرها

  • اهتمام سازمان تبلیغات اسلامی، پیش برد مساله تدبر در قرآن است
  • اسطوره کشتی کچ دنیا به ایران سفر می‌کند؟
  • اسطوره کشتی کج جهان به ایران می‌آید؟
  • آندرتیکر در راه ایران؛ گران‌ترین تبلیغ تاریخ تلویزیون ساخته می‌شود؟
  • آندرتیکر در راه ایران؛ گران‌ترین تبلیغ تاریخ تلویزیون ایران ساخته می‌شود؟
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • اجرا برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان
  • مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • سمنان؛ شاهکار‌ هنر ایرانی - اسلامی + فیلم
  • تجلیل رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از محفل قرآنی امام‌حسنی‌ها