Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) سرتیپ "یحیی سریع" گفت: یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی پنجشنبه شب در حمله گسترده با پهپادهای قاصف k2، اهداف نظامی و آشیانه‌های هواپیماهای بدون سرنشین در فرودگاه جیزان را هدف قرار دادند.

وی افزود: در این عملیات، اهداف موردنظر با دقت مورد اصابت قرار گرفت و فعالیت‌های این فرودگاه متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریع تاکید کرد: ما به تکنولوژی پیشرفته‌ای دست پیدا کردیم که حتی سامانه‌های پدافندی آمریکایی در عربستان نیز نمی‌توانند با آن مقابله کنند و برخی از این تکنولوژی‌ها و امکانات را در یک نشست خبری اعلام خواهیم کرد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: موشک‌های بالستیک، کروز و انواع هواپیماهای بدون سرنشین امکان درهم کوبیدن هر هدفی را در طول و عرض جغرافیایی عربستان دارند.

سریع افزود: ضربات ما فقط به مناطق عسیر، نجران و جیزان محدود نخواهد شد و دشمن سعودی باید کاملاً درک کند که درصورت ادامه تجاوز به یمن، دایره عملیاتی خود را گسترش خواهیم داد.
وی گفت: یمن توانایی ساخت مداوم موشک و پهپاد را دارد و این توانایی ما را قادر می‌سازد بتوانیم سال‌ها مقاومت کنیم.

سریع اضافه کرد: تا زمانی که تجاوز و محاصره ادامه داشته باشد، حق قانونی یمن است که به این تجاوز پاسخ دهد.

یگان پهپادی و موشکی یمن در چند روز گذشته بارها اهداف مهمی را از جمله فرودگاه ها، نیروگاه برق و تاسیسات نظامی در مناطق جنوبی و جنوب غربی عربستان هدف قرار داده است.

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده ها هزار غیرنظامی کشته و صدها هزار نفر دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده اند.

براساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، این جنگ علاوه بر کشته یا زخمی شدن شمار زیادی کودک، موجب آوارگی میلیون ها نفر از خانه و کاشانه شان شده است.

جنگ خانمان سوز یمن همچنین گسترش بیماری های واگیردار و فقر و گرسنگی در یمن را تشدید کرده و تأسیسات زیربنایی در این کشور فقیر به کلی نابود شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه

منابع خبری اوکراین می‌گویند در حملات شبانه پهپادهای این کشور، ۲ انبار نفت روسیه هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک منبع اطلاعاتی اوکراین گفت: پهپادهای ارسال شده توسط سرویس امنیتی اوکراین در یک حمله شبانه به ۲ انبار نفت متعلق به شرکت روزنفت در منطقه اسمولنسک روسیه حمله کردند.

این منبع گفت که این انبارها حاوی ۲۶هزار متر مکعب سوخت بودند که با این حمله آتش گرفته و بسیاری از کارکنان این انبارها تخلیه شدند.

به گفته این منبع خبری، نیروهای اوکراینی اعلام کرده اند که قصد دارند به حملات خود علیه زیرساخت‌های نظامی و لجستیکی که سوخت ارتش روسیه در اوکراین را تامین می‌کنند، ادامه دهند.

مقامات منطقه ای روسیه پیشتر گفته بودند که پس از این حمله پهپادی، آتش سوزی در این تاسیسات رخ داده است.

واسیلی آنوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک در بیانیه‌ای در پیام رسان تلگرام گفت که این حمله تلفاتی نداشته است.

با ورود جنگ اوکراین به سومین سال خود، این کشور به طور فزاینده ای بر هدف قرار دادن تاسیسات نفت و گاز روسیه با پهپادهای دوربرد متمرکز شده است.

کی‌یف، با وجود درخواست‌های متحدانش برای توقف حملات به منظور جلوگیری از اقدام تلافی جویانه روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت، پالایشگاه‌های نفت را اهدافی مشروع می‌داند.

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، تا پایان ماه مارس، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت اولیه پالایش نفت روسیه توسط حملات پهپادهای اوکراینی از بین رفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان