Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در این انتخابات جانسون مثل دفعات قبل توانست با کسب ۱۶۰ رأی مقابل دو نامزد دیگر یعنی «جرمی هانت و مایکل گوو» که به ترتیب ۷۷ و ۷۵ رأی کسب کردند، پیشتاز شود.

هرچند ناظران پیش‌بینی می‌کردند «مایکل گوو» به مرحله آخر انتخابات صعود خواهد کرد، اما هانت که به‌طور میانگین در انتخابات دوره‌های قبل آرای کمتری را کسب کرده بود، به‌طور غیرمنتظره‌ای به این مرحله راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش نشریه تایمز انگلیس، طرفداران مایکل گوو عمیقاً معتقدند که افزایش غیرمنتظره آرا جرمی هانت به دلیل دخالت بوریس جانسون بوده است. جانسون هماهنگ کرده تعدادی از آرا حامیانش که طبیعتاً به آن‌ها نیازی نداشته به جرمی هانت داده شود تا گوو انتخاب نشود.

بر اساس این گزارش، جانسون معتقد است راحت‌تر می‌تواند هانت را شکست دهد یا قبل از ورود به عرصه بعدی انتخابات به تفاهم برسد.

بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی است جانسون از بخت بیشتری برای پیروزی در انتخابات نهایی و تصاحب کرسی نخست وزیری بریتانیا برخوردار است.

هرچند او گزینه محبوب «دونالد ترامپ» برای نخست وزیری انگلستان به شمار می‌رود، اما مخالف سیاست‌های او علیه ایران به‌ویژه تصمیم این کشور به خروج از برجام است.

جانسون تاکنون یک‌بار به ایران سفر کرده و با مقامات کشور درباره مسائل مختلف از جمله روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای صحبت داشته است. جانسون مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران و معتقد است که ایران بایستی از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شود.

از سوی دیگر، جرمی هانت سیاست‌ها و مواضع تند و گاهاً نسنجیده‌ای را در حوزه روابط ایران و انگلیس و همسو با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اتخاذ می‌کند.

او بارها ایران را به استفاده ابزاری از شهروندان دو تابعیتی متهم کرده و به‌طور ویژه وعده داده است که از تمام اختیاراتش برای آزادی «نازنین زاغری» شهروند ایرانی انگلیسی که به اتهامات امنیتی محکوم شده، استفاده کند.

هانت اسفندماه گذشته با اعطای حمایت دیپلماتیک به خانم زاغری، گام غیرمعمولی را در روابط دیپلماتیک دو کشور برداشت و اعلام کرد این موضوع را به سطح اختلاف میان دو دولت ارتقا داده و از طریق مجامع بین‌المللی دنبال خواهد کرد.

او مصمم است تا با کارت سوخته این متهم امنیتی، توجهات را به سمت موضوعات احساسی سوق دهد تا از این طریق حمایت هم‌حزبی‌هایش را کسب کند. به همین خاطر او شنبه گذشته رسماً از کمپین تبلیغات «ریچارد رتکلیف» همسر انگلیسی زاغری مقابل سفارت ایران حمایت کرد تا از تریبون او برای تبلیغ علیه جانسون استفاده کند.

در شش روز گذشته، رتکلیف با آغاز به اصطلاح اعتصاب غذا، برخلاف موازین بین‌المللی در فاصله نزدیکی به سفارت ایران بساط اعتراضی به راه انداخته و در گفت‌وگو با رسانه‌ها علیه جانسون تبلیغ می‌کند.

بااین‌حال، نتایج نظرسنجی‌ها از احتمال پیروزی جانسون در انتخابات نهایی نخست وزیری انگلستان حکایت دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت ایران مقابل تیم ملی قرقیزستان قرار گرفت که در نهایت این دیدار با برتری ۶ بر یک تیم ملی فوتسال ایران به پایان رسید.

تیم ملی قرقیزستان با شگفتی‌سازی موفق شد به این مرحله صعود کند. قرقیز‌ها در گروه C این رقابت‌ها بالاتر از تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی و با تفاضل گل کمتر نسبت به تاجیکستان به عنوان تیم دوم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. در مقابل تیم ملی ایران در گروه D این رقابت‌ها موفق شد با با اقتدار به عنوان صدرنشین بالاتر از تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین پا به این مرحله بگذارد.

بهروز عظیمی خیلی زود با ضربه‌ای تماشایی گل اول را به ثمر رساند. در ادامه امانبائف در اولین موقعیت جدی قرقیزستان دروازه ایران را باز کرد. حملات تیم ملی فوتسال ایران ادامه داشت و سالار آقاپور از روی یک ضربه ایستگاهی به زیبایی گل دوم را به ثمر رساند و نیمه اول با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

در ابتدا نیمه دوم روی یک ضد حمله سعید احمدعباسی موفق شد روی پاس علی اصغر حسن‌زاده با یک ضربه بغل‌پا دروازه قرقیزستان را برای سومین‌بار باز کند و هفتمین گل خود را در این رقابت‌ها به ثمر برساند تا جایگاهش در صدر جدول گلزنان تثبیت شود.

یک بار دیگر کاپیتان حسن‌زاده با یک پاس در عرض تماشایی مهدی کریمی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با عبور توپ از بین پا‌های دروازه‌بان قرقیزستان گل چهارم را به نام خود ثبت کرد. در ادامه مهدی کریمی موفق شد روی حرکت تماشایی و پاس سالار آقاپور با یک چرخش و ضربه تماشایی گل پنجم ایران را به ثمر برساند و در این دیدار دبل کند.

درخشش مهدی کریمی ادامه‌دار بود و موفق شد یک پربه خطا پنالتی را برای ایران کسب کند، علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان ایران پشت ضربه قرار گرفت و با یک ضربه فوق‌العاده دروازه‌بان قرقیزستان را فریب داد و یکی از بهترین گل‌های این رقابت‌ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

با این نتیجه تیم ملی فوتسال ایران موفق شد ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را نیز کسب کند. ملی‌پوشان ایران باید در مرحله نیمه نهایی مقابل برنده دیدار ازبکستان و ویتنام قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • (عکس) واکنش AFC به صعود تیم فوتسال ایران
  • صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • صعود ایران به جام جهانی: چهارشنبه!
  • ناراحتی وحید شمسایی از حذف ژاپن!
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس
  • تمجید AFC از ایران و افغانستان/ ایران زنگ خطر را به صدا درآورد