Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@17:01:48 GMT

از آمریکا به دلیل تجاوز نظامی شکایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۴۸۵۲

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بر دفاع ایران از حریم هوایی خود تأکید کرد و گفت: تهران از آمریکا به دلیل تجاوز نظامی، به سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، خسروی به «اسپوتنیک» گفت: نیروهای مسلح ایران بر اساس مأموریت ذاتی خود از مرزهای هوایی کشور دفاع کرده‌اند و به تجاوز پهپاد آمریکایی پاسخ داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا هیچ توجیهی برای واکنش نظامی نسبت به مقابله ایران با این تجاوز ندارد.

خسروی تاکید کرد ایران با آمادگی کامل آماده مواجهه قاطع با هر اقدام تجاوزگرایانه‌ای است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي عالي امنيت ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک انسان قرار گرفت.

اولین نبرد هوایی بین انسان و هواپیمای تحت کنترل هوش مصنوعی توسط نیروهای هوایی ارتش آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده «اف-۱۶» به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می‌‌شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش میزان قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در مورد این نبرد‌ هوایی اطلاعاتی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» یاد کرده است.

بیل گری، از مدرسه خلبانی آزمایشی ارتش ایالات متحده گفت: «انتظار می‌رود که این آزمایش‌ها ادامه یابد».

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی تولید هواپیماهایی نظامی کار می‌کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد 

گفته می‌شود تا کنون بیش از ۲۱ پرواز آزمایشی نیز در این راستا انجام گرفته و در ماه فوریه ۲۰۲۳ نیز هوش مصنوعی برای اولین بار هدایت یک هواپیمای نظامی را نزدیک به ۱۷ ساعت در دست داشته است.

 

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا