Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل که در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت این سازمان در مورد افغانستان، افزود: ملت افغانستان از سال‌ها اشغال، تجاوز، حضور نیروهای خارجی و ترور بیزار بوده و خواهان صلح است.

وی در عین حال تأکید کرد که لازمه پایدار بودن صلح این است که توسط افغان‌ها و برای افغان‌ها ایجاد شود و این به این معنا است که نه می‌توان صلح را از خارج به مردم افغانستان دیکته کرد و نه بدون در نظر گرفتن دغدغه‌های واقعی و نیازهای حقیقی ملت بزرگ افغانستان آن را ایجاد نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کشورمان همچنین با اشاره به دستاوردهای مردم افغانستان که در نتیجه سال‌ها فداکاری و تلاش‌های طولانی آنها حاصل شده است، گفت این دستاوردها باید در فرآیند صلح حفظ و تقویت شوند.

تخت‌روانچی با اشاره به حمایت‌های مستمر کشورمان از افغانستان، از جمله میزبانی از میلیون‌ها پناهنده افغانی، گفت ایران به حمایت‌های خود از افغانستان ادامه خواهد داد و در این راستا آمادگی دارد در هماهنگی با دولت این کشور، نقش فعالانه‌ای در تسهیل روند صلح این کشور ایفا نماید.

وی همچنین با اشاره به مشکل قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپا از طریق ایران و نیز کمک‌های ناکافی در این زمینه، خواستار مساعدت جامعه جهانی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجید تخت روانچی سازمان ملل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، یک روز پس از وتو و مخالفت آمریکا با پیش نویس قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد، برغم حمایت ۱۹۳ کشور جهان از آن، شماری از حامیان فلسطین با تجمع برابر سفارت آمریکا در لندن خشم و انزجار خود را از آمریکا، رژیم صیهونیستی و دیگر حامیان این رژیم ابراز کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

یک شهروند انگلیسی می‌گوید من آمده ام تا همبستگی خودم را با مردم غزه اعلام کنم. من از دیدن نسل کشی اسرائیل که با حمایت آمریکا در غزه صورت می‌گیرد، قلبم به درد می‌آید. تا جان دارم و تا زمان پایان اشغالگری و نسل کشی اسرائیل، از فلسطین حمایت خواهم کرد و در تظاهرات شرکت می‌کنم. 

آمریکا و انگلیس، با اهدای بیش‌ترین جنگ افزار، حمایت دیپلماتیک و تبلغایت رسانه‌ای پیشتاز حمایت از رژیم اسراییلند. سازمان‌های حقوق بشر در سطح جهان، اسرائیل را به نسل کشی متهم می‌کنند و می‌گویند اسناد و شواهد بسیاری وجود د ارد که نشان می‌دهد دست رژیم‌های آمریکا و انگلیس نیز به خون فلسطینیان آغشته است.

پروفسور کران گروال (Kiran Grewal)، استاد حقوق بشر در دانشکده گلداسمیث دانشگاه لندن (Goldsmiths, University of London): می‌گوید: من یک حقوقدان بین المللم. من با همکاری حقوقدانان در سازمان حقوق بشر در سطح جهان، اقدامات اسرائیل را در ۶ ماه اخیر، با مفاد پیمان‌های حقوق بشری، از جمله کنوانسیون ژنو و دیوان کیفری بین‌المللی برمبنای اساسنامه رم (Rome Statute of the International Criminal Court) تطابق داده و مستند کرده ایم. براساس گزارش ما، اقدامات رژیم اسرائیل در غزه، خلاف این کنوانسوین‌های حقوق بشری است وهمه کار‌هایی که در این اعلامیه‌های حقوق بشری ممنوع شده است، اسرائیل به انجام آن‌ها مشغول است. با این حال، غرب و به ویژه امریکا و انگلیس، از جنایات اسرائیل حمایت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این رژیم، پاسخگو شود.

این چندمین بار است که آمریکا با مخالفت خود اجازه نمی‌دهد کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل به رسمیت شناخته شود.

آمریکا تا کنون ۴۲ بار از حق وتوی خود در سازمان ملل به نفع رژیم اسراییل استفاده کرد که معادل حدود نیمی از موارد استفاده این کشور از حق وتوست.

۱ – شهروند انگلیسی
۲ – پروفسور کران گروال - استاد حقوق بشر در دانشگاه لندن

دیگر خبرها

  • اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین
  • نماینده مجلس: عملیات مضحک بامداد امروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته است
  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟
  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان
  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد