Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-16@21:56:10 GMT

آیا جنگی در منطقه در حال شکل گیری است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۴۹۲۶

آیا جنگی در منطقه در حال شکل گیری است؟

به گزارش وانانیوز، 

مدتهاست که چالش ایران وآمریکا در منطقه هر روز با فراز و نشیب فراوان در حال پیگیری است و هر روز با تحریم ، تهدید، آرایش نظامی و شاخ و شانه کشیدن توسط مقامات کاخ سفید همراه است و در مقابل مقامات کشورمان ضمن رعایت نظامات بین المللی در پی حفظ سرزمین خود از تهدیدات هستند.

در چنین فضایی پس از ماهها سرپرست وزارت دفاع آمریکا تغییر کرده و یکی از دوستان بولتون مسئولیت ان را بر عهده گرفته است در همین حال واشنگتن از اعزام نیرو به منطقه سخن گفته و تهدید کرده که گزینه جنگ را بر روی میز دارد برای همین بود که پوتین نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سخنانی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که گزینه نظامی علیه ایران را روی میز دارند گفت: هر نوع اقدام نظامی علیه ایران به فاجعه‌ای در منطقه منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صحنه مقابل، جمهوری اسلامی ایران در اولین ساعات بامداد امروز موفق شد یک فروند پهپاد آرکیوــ‌4 آمریکایی را که به فضای سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بود، در آسمان منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان با موفقیت سرنگون کند.

در عین حال برخی کشورهای منطقه همچون روسیه، کویت، عراق هم درباره تشدید تنش ها در منطقه هشدار دادند تا آنجا که دولت عراق و کویت در بیانیه‌ای لزوم تدبیر و عقلانیت در تعامل با تحولات اخیر منطقه خلیج فارس به منظور جلوگیری از هرگونه اقدامی که منجر به درگیری در این منطقه می‌شود را خواستار شدند. 

در چنین فضایی همه از شرایط حاد منطقه سخن می گویند و معتقدند که واشنگتن در برنامه های خود چند گزینه را مد نظر قرار خواهد داد که به آنها می پردازیم:

1- تهاجم نظامی همه جانبه که مدل عراق را در ذهن تداعی می کند بگونه ای که با امکانات موجود منطقه ای و فرا منطقه ای کاخ سفید می کوشد این نزاع را بین المللی نماید تا آنجا که کشورهای منطقه را به میدان بکشد وهمه را درگیر این جنگ نماید.

2- اقدام نظامی کوتاه مدت هوایی با هدف نابودی زیرساخت های نظامی ، هسته ای و حتی اقتصادی که در این سناریو واشنگتن در مدت کم مانند 72 ساعت به بمباران مراکز مهم و زیر ساختی ایران پرداخته و در تلاش است که قبل از هر گونه اقدام مهم ایران با بالا بردن پرچم مذاکره خود را به میز گفتگو متمایل نشان داده و جهانیان را از نتایج و عواقب گسترش جنگ بترساند و در شرایط نابرابر  ضمن تشدید تحریم ها از طریق فشار جهانی زمینه کاهش قدرت تهران را فراهم می سازد و در نهایت با فشار داخلی یا نارضایتی مردمی در تلاش برای تحمیل افکار خود باشد.

در هر صورت به نظر می رسد که تیم جنگ طلبان آمریکا هر روز بیشتر خود را به آب و آتش می زنند تا تنش و نزاع را عملیاتی کنند و با ارائه شواهد و مدارکی به اقناع افکار عمومی بپردازند و لذا نیاز است تا برغم تاکید مقامات کاخ سفید بر اولویت مذاکرات هوشمندی خود را حفظ نموده و ضمن مراقبت از تمامیت ارضی و دفاع از کیان کشور از هر گونه حرکت تحریک آمیز و یا وسوسه های افراطی پرهیز کنیم ولی همچنان محکم و استوار از کشور و ملت خود دفاع نماییم تا از شرایط غبار آلود فعلی مانند همیشه سربلند بیرون رویم. 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 

محمد علی تمیم، معاون نخست وزیرعراق، امروز دوشنبه، همزمان با آغاز گفتگو‌ها در مورد روابط پیچیده آمریکا و عراق در واشنگتن، گفت که عراق از همه طرف‌ها خواسته تا در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین ایران و اسرائیل خویشتنداری نشان دهند.

این دیدار‌ها در حالی برگزار می‌شود که رژیم صهیونیستی پاسخ خود را به حمله تلافی جویانه موشکی و پهپادی آخر هفته ایران می‌سنجد و ایالات متحده و اروپا بر خویشتنداری تاکید می‌کنند.

تمیم که به همراه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ریاست جلسه کمیته عالی هماهنگی آمریکا و عراق را بر عهده داشت، گفت که عراق نگران است که منطقه "به جنگ گسترده‌تری کشیده شود و امنیت بین‌المللی را تهدید خواهد کرد".

وی گفت: «بنابراین ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند و به قوانین دیپلماتیک و بین‌المللی احترام بگذارند».

عراق متحد نادری برای واشنگتن و تهران است. حریم هوایی عراق مسیر اصلی حمله بی‌سابقه هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل بود و مقامات عراقی می‌گویند ایران پیش از این حمله به آنها و سایر کشور‌های منطقه اطلاع داده است.

هیئتی به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، امروز دوشنبه با مقامات واشنگتن از جمله جو بایدن، رئیس جمهور و لوید آستین، وزیر دفاع دیدار خواهد کرد.

ایالات متحده و دیگر مقامات غربی از طرح‌های اصلاحات اقتصادی ارائه شده توسط السودانی استقبال کرده‌اند.

واشنگتن و بغداد در حال مذاکره بر سر پایان دادن به ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده در این کشور هستند، اگرچه کمیته عالی هماهنگی موظف است در مورد سایر جنبه‌های این روابط از جمله روابط اقتصادی بحث کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • بن‌گوریون راست گفته بود!/حمله ایران به اسراییل؛ تشدید تنش‌ها یا بازگشت آرامش؟
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • نمایشگاه کارتون «بیمارستان منطقه جنگی نیست»