Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@07:23:59 GMT

تشدید جنگ روانی در خلیج فارس/ دیپلماسی تنها راه حل است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۵۰۱۳

تشدید جنگ روانی در خلیج فارس/ دیپلماسی تنها راه حل است

به گزارش خبرگزاری مهر، مورگن پست در سرمقاله خود از افزایش تنش ها بین آمریکا و ایران در منطقه ابراز نگرانی کرد. در این مطلب که با عنوان «جنگ روانی در خلیج فارس» به قلم «میشائیل باکفیش» نوشته شده تنها راه کاهش تنش ها و بهبود اوضاع «روی آوردن به راه حل دیپیماتیک» عنوان شده است.

در این مقاله آمده است: در هر درگیری و در هر جنگی نخستین چیزی که قربانی می شود، واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر در مورد تحولات اخیر در خلیج فارس نیز صادق است.

نویسنده مقاله با اشاره به ساقط شدن پهپاد پیشرفته آمریکایی از سوی ایران می افزاید: مهم نیست که این پهپاد به حریم هوایی ایران وارد شده است و یا در آبهای بین المللی بوده و یا نه، آنچه مهم است تشدید اوضاع و شدت گرفتن احتمال رویارویی ایران و آمریکا با این اقدام است.

با این حال به نظر می رسد بیش از یک جنگ واقعی، دو طرف جنگی روانی را علیه یکدیگر کلید زده اند تا نشان دهند خطر یک جنگ واقعی برای طرف مقابل چقدر زیاد می تواند باشد.

در هر حال تنها راه حل خروج از این وضعیت، توسل به دیپلماسی و کمک گرفتن از آن آست. برای این کار باید تمامی طرف های امضا کننده توافق هسته ای هر چه سریعتر ابتکار عمل دیپلماتیک را به دست گرفته و راهی بیابند و هدف از این ابتکار عمل می تواند راضی کردن ایران و آمریکا به مذاکره باشد.

ساعتی پیش رسانه ها گزارش دادند که اعضای کمیسیون مشترک برجام جمعه آینده برای بررسی آخرین تحولات منطقه در وین تشکیل جلسه می دهند.

بر این اساس اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این نشست روز بیست و هشتم ژوئن (هفتم تیرماه) در وین با حضور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود.

سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه و نیز چین، روسیه و ایران از جمله اعضای کمیسیون مشترک برجام هستند.

این نشست به منظور اطمینان از اجرای برجام و بحث در مورد چالش های خروج ایالات متحده از این توافق و تحریم های مجدد علیه تهران، مطرح شده است.

سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد تهران قصد ندارد مهلت ۶۰ روزه را تمدید کند و تاکید کرده که اقدامات بیشتری را در کاهش تعهدات محدودیت هسته ای خود مطابق با برنامه انجام می دهد.

گفتنی است در نخستین ساعات بامداد روز پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با آتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

کد خبر 4646631

منبع: مهر

کلیدواژه: پهپاد آمریکایی توافق هسته ای برجام اتحادیه اروپا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام های توقیف کشتی صهیونیستی توسط ایران در تنگه هرمز

به گزارش جام جم آنلاین، در رابطه با پیام های این توقیف چند نکته حائز اهمیت است: 

توقیف این کشتی در وهله اول نشان دهنده توان ایران برای عملیاتی کردن تهدیدات خود است که طی چند وقت اخیر برخی مقامات نظامی کشور تهدید کرده بودند که ایران توان بستن تنگه هرمز را دارد اما فعلا چنین سیاسیتی را در دستور کار ندارد. 

توقیف این کشتی نشان دهنده اشراف اطلاعاتی ایران بر وضعیت جنوب کشور و به ویژه در حوزه دریایی است.

این اقدام مکمل اقدامات یمنی ها در دریای سرخ است. صهیونیست ها بارها اعلام کرده بودند که با بسته شدن مسیر دریای سرخ از ظرفیت های خلیج فارس و جبل الطارق می توانند استفاده کنند که البته در حوزه خلیج فارس فعالیت دریایی آنها با پرچم سایر کشورها همچون پرتغال بوده است.

این توقیف یک پیام آشکار به آمریکا و اسرائیل دارد که هرگونه اقدام احتمالی علیه ایران منجر به ناامن شدن مسیر دریایی خلیج فارس خواهد شد.

این اقدام را می توان در قالب آغازی برای انجام اقدامات ایران علیه منافع اسرائیل عنوان کرد که بخشی از آن در حوزه دریا است. 

تاکید بر قطع شریان های اقتصادی اسرائیل به عنوان یک گزاره کلیدی موید این نکته است که ایران در استراتژی  خود به دنبال افزایش هزینه های این رژیم است.

دیگر خبرها

  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • برگزاری جشن وعده صادق در بندرعباس
  • کربی: آمریکا خواهان تشدید تنش و جنگ با ایران نیست
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به پاسخ موشکی ایران
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • واکنش پرتغال به توقیف کشتی با پرچم این کشور توسط سپاه
  • پیام های توقیف کشتی صهیونیستی توسط ایران در تنگه هرمز