Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@18:46:49 GMT

مذاکره وزیران خارجه روسیه و فرانسه درباره ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۵۱۷۵

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه روسیه شامگاه پنجشنبه اعلام کرد: گفت وگوی تلفنی سرگئی لاوروف و ژان ایو لودریان
به ابتکار طرف فرانسوی انجام گرفت.

دو طرف در این مذاکره تلفنی در خصوص وضعیت پیرامون ایران، اوضاع لیبی و بحران اوکراین گفت وگو وتبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین درخصوص اوضاع شورای اروپا در آستانه آغاز نشست تابستانی مجمع پارلمانی شورای اروپا که برای روز ۲۴ ماه ژوئن (روز دوشنبه هفته آینده) برنامه ریزی شده است گفت وگو کرده و درخصوص طیف وسیعی از موضوعات همکاریهای دوجانبه روسیه و فرانسه ازجمله دورنمای ازسرگیری شورای همکاری مسائل امنیتی روسیه و فرانسه تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه و فرانسه عضو برجام هستند و برای حفظ این توافق بین المللی تلاش می کنند.

کشورهای اروپایی عضو برجام در هفته های اخیر به دلیل اقدامات نه چندان تاثیرگذار در مورد تحریم ها از سوی ایران و روسیه مورد انتقاد قرار گرفته اند.

به گزارش رویترز امانوئل بن دیپلمات عالی رتبه و مشاور ارشد رییس جمهوری فرانسه به منظور کاهش تنش بین ایران و آمریکا روز چهارشنبه راهی تهران شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه فرانسه تنش میان ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!

رئیس‌جمهور اوکراین برای دومین بار در یک ماه گذشته به مسئله مذاکره با روسیه پرداخت و آن را ممکن دانست.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر آغاز مذاکرات صلح روسیه و اوکراین برای پایان جنگ را ممکن دانست.

زلنسکی در گفتگو با یک روزنامه‌نگار فرانسوی با اشاره به نشست صلح اوکراین که قرار است در ماه ژوئن به میزبانی سوییس برگزار شود، گفت: «فکر می‌کنم اگر همه ما (در نشست سوییس) اتفاق‌نظر داشته باشیم، سندی را با دست‌کم سه ماده آماده می‌کنیم تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر تمام دنیا متقاعد شود که این مفاد عادلانه هستند، راهی پیدا می‌کنیم تا روسیه آن را بپذیرد.»

رئیس‌جمهور اوکراین در اواخر ماه میلادی گذشته هم در گفت‌وگویی از خواسته پیشین خود برای بازگشتن مرز‌های دو کشور به وضعیت ۱۹۹۱ (پس از فروپاشی شوروی) عقب‌نشینی کرده و گفته بود مذاکرات می‌تواند بدون تحقق این شرط هم برگزار شود. او در آن زمان گفت اگر اوکراین بتواند وضعیت مرز‌های ۲۰۲۲ (پیش از آغاز جنگ) را احیا کند، روسیه حاضر به مذاکره خواهد شد.

زلنسکی در گفت‌وگوی امروز خود با بیان اینکه نمی‌خواهد روسیه «تن‌ها طرح دیپلماتیک کارآمد و توانای موجود برای پایان جنگ را نابود کند» گفت از کشور‌های شرکت‌کننده در نشست صلح سوییس درخواست خواهد کرد تا مسکو را به پذیرش شروط کی‌یف وادار کنند.

در ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) حدود ۱۲۰ نفر از سران کشور‌های جهان در سوییس گرد هم می‌آیند تا درباره صلح اوکراین گفتگو کنند؛ اما وزیر خارجه سوییس اعلام کرده است که نمایندگان روسیه به این کنفرانس دعوت نخواهند شد.

دیگر خبرها

  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات