Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، مازیار رضایی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: توجه به فرهنگ و شهروندسازی امروز همتراز با وظایف اصلی شهرداری در امور عمرانی و خدمات شهری اهمیت و نقش بسزایی در کاهش مخاطرات شهری دارد لذا در شهرداری توجه به مقوله پروژه ها و برنامه‌های فرهنگی که شهروندان را آموزش دهد، در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با بیان اینکه وظیفه شهرداری انجام کارهای فرهنگی نیست، اظهار داشت: کاهش تولید ۶۰۰، ۷۰۰ تن زباله در روز توسط شهروندان بر اهمیت آموزش و انجام برنامه‌های فرهنگی برای شهروندان را صد چندان می کند که هم بار اقتصادی وهم نیرو و استهلاک خدمات شهرداری را کاهش می دهد.

او گفت: طی سال های گذشته بیشتر توجه شهرداری به انجام خدمات شهری و عمرانی مانند آسفالت، تمیزی معابر و بوستان ها، رنگ آمیزی و غیره بوده است، متاسفانه ما از فرهنگ سازی و شهروندسازی غافل بوده ایم برای همین است که یک نفر که صاحب خودرو گران قیمت است آشغال خود را به بیرون پرت می کند.

او مهم ترین عامل بازدارندگی برای کاهش مشکلات شهری توسط شهروندان و رعایت حقوق شهروندی را احساس افزایش احساس تعلق آنها به شهر و دیارشان ذکر کرد و گفت: وقتی افراد به شهر خود علاقه مند باشند برای حفظ و ارتقاء و توسعه آن نیز کوشش می کنند و اگر نداشته باشند بی اهمیت از کنار مشکلات آن رد می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه اضافه کرد: احساس تعلق داشتن به شهر براساس شناخت و قدر دانستن داشته های افراد اتفاق می افتد، وقتی افراد داشته هایشان مانند تاریخ، تاق بستان، سراب ها، کوه ها و مشاهیر و شخصیت های ممتاز و منحصر به فرد دیارش را بشناسد به آنها می بالند و به شهرشان علاقه مند می شوند و احساس تعلق و تعصب به آن پیدا می کنند.

رضایی جنبه دیگر احساس تعلق داشتن شهروندان به شهر کرمانشاه را بالا رفتن حس مطالبه گری جمعی آنها دانست که باعث می شود مسئولان به جنبه های مختلف شهر توجه کنند و در راستای رضایت مردم خدمات شهری و عمرانی ارائه دهند.

او در ادامه گفت: شهرداری در هشت ماه گذشته انواع جشنواره و بزرگداشت و برنامه فرهنگی را اجرا کرده که بزرگترین آنها جشنواره کرمانشاه پایتخت نوروز ایران بود که با استقبال بی نظیر و شناخت بیشتر از استان کرمانشاه در کشور شد، به طوری در ایاد عید فطر تمام اماکن اقامتی استان پر از گردشگر شده بود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد شور و نشاط و امید را یکی از مهم ترین سیاست‌های شورای شهر کرمانشاه دانست و گفت: یکی از مهم ترین جنیه های نشاط و شور و امید، داشتن حس تعلق و فرهنگ پذیری برای انجام کارهای شهروندی است.

رضایی در ادامه یکی از مهم ترین برنامه‌ها برای شهروندسازی و فرهنگ سازی را شناخت جوانان و مردم از تاریخ و مشاهیر شهرشان دانست و بر همین اساس گفت: لیستی از مشاهیر استان تهیه شده و به زودی بوستان مشاهیر کرمانشاه در طول تاریخ با سردیس آنها احداث می شود که جوانان با فرهنگ و داشته های خود آشنا شوند و بتوانند راحت تر شاخص های شهروندمداری را رعایت کنند.

او از حمایت های استاندار برای احداث آرامگاه یارمحمدخان کرمانشاهی تقدیر کرد و گفت: بی تردید احداث آرامگاه و ماندگار کردن اسم بزرگان استان و شناساندن آنها کار بزرگ فرهنگی در راستای شهروند مدارکردن آنها است.

او با بیان اینکه یکی از داشته های استان کرمانشاه موسیقی است، گفت: تنبور این دیار یکی از سازهای قدیمی جهان است و قدمت چند هزار ساله دارد و درصددیم کرمانشاه را در سازمان یونسکو به اسم شهر خلاق موسیقی معرفی کنیم.

رضایی در ادامه نام گذاری شهر نیلوفری را یکی از برندها برای تبلیغ نام کرمانشاه دانست که بن مایه‌های فرهنگی و جز داشته های استان است که جوانان و مردمان به این موضوعات برای نگهداری شهرشان کوشش کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر کرمانشاه شهرداری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج گفت: دومین جشنواره عکاسی سنندج به مناسبت هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان ملی و بین‌المللی از استان‌های سراسر کشور در سنندج کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل روابط عمومی شهرداری سنندج، سرکوت نجفی، بعدازظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین آغاز به کار دومین جشنواره ملی عکاسی که در سالن شماره ۲ پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت ششم اردیبهشت، روز سنندج ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شاخص این ایام برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج است که امروز آئین افتتاحیه این جشنواره در نخستین روز از هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود.

نجفی اضافه کرد: عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره در فروردین ماه رزومه خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی تعیین شده در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری تیم داوری متشکل از پنج نفر از داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته‌ای با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری سنندج ادامه داد: ۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران بوده که دارای رزومه ملی و بین‌المللی هستند.

نجفی با بیان اینکه این ۵۰ عکاس منتخب که ۱۵ نفر آنها نیز عکاسان بومی استان هستند باید در بازه زمانی ششم تا یازدهم اردیبهشت در محورهای مطرح شده اقدام به عکاسی کنند، افزود: بعد از داوری عکس‌ها توسط داوران مطرح، نفرات برتر با اهدای لوح و هدیه نقدی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و با همکاری خانه عکاسان برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاهی از آثار برتر این جشنواره نیز در شهر سنندج دایر و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

کد خبر 747940

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر