Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@23:11:07 GMT

مقابل زور و قلدری خواهیم ایستاد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۵۵۶۵

مقابل زور و قلدری خواهیم ایستاد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مسعود پزشکیان، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، روز پنج‌شنبه سی‌ام خردادماه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، گفت امید است هنرمندان با هنر خود پیام دوستی، صلح و صمیمیت را به کشورهای اسلامی انتقال دهند و دست به دست هم دهند و اجازه ندهند شخصی مانند ترامپ ما مسلمانان را به جان هم بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما به عنوان مسلمان ایستاده‌ایم و سرخم نخواهیم کرد، اظهار کرد: با تمام مسلمانان دست خواهیم داد، اما در مقابل زور و قلدری خواهیم ایستاد، زیرا خداوند این اراده را در مسلمانان ایجاد کرده که قادر باشند روی پای خودشان بایستند.

پزشکیان یادآوری کرد: مسلمانان قادرند از سنگ سیاه طلا درست کنند و ملتی که میإفهمد و خدا را عبادت می کند، جز خدا در مقابل کسی سر خم نمی‌کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه انسان موجودی خلاق و خداگونه است، ادامه داد: هنرمندان با خلاقیت و توانمندی خود آنچه را در ذهن، درون و رفتار انسان نهفته است، خلق می کنند و در این راه بین زن و مرد فرقی وجود ندارد.

وی گفت: انسان موجودی خلاق، پویا و توانمند است و این برازنده ما مسلمانان است که بتوانیم چنین خلاقیتی را در خودمان، در جامعه و بین انسان ها ایجاد کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسلمانان باید در زیر پرچم اسلام و رسول خدا باید دست به دست هم دهند و دست از اختلاف برداریم و اجازه ندهیم بیگانگان اختلاف بین ما بیاندازند.

پزشکیان، افزود: هنر سیاست مداران مسلمان این است که بتوانند مثل یک انسان و خداگونه با هم صحبت کرده و با هم برادر شده و دست به دست هم دهند.

وی خطاب به هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره گفت: کار و رفتار شما گویا تر از پیام ماست، زیرا کار شما حک می شود و در مقابل دیدگان قرار می گیرد ولی پیام پخش می شود و از بین می رود.

پزشکیان با بیان اینکه هنر وقتی در جایی حک می شود به نسل‌های بعدی پیام خودش را می‌رساند، افزود: ما اگر از گذشته خبری داریم، در سایه هنرهایی که حک شده یا ساختارهایی است که ساخته شده است و از این طریق از نحوه زندگی آنان با خبر می شویم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس دشمن زور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، خطیب جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: اگر مسلمانان از هر لحاظ قوی و توانمند باشند هیچ مستکبری در عالم قدرت حمله به آنها را نخواهند داشت و در این صورت عزت و شوکت اسلامی ظاهر خواهد شد.
 
آخوند «عصام الدین گوگلان» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع چنارلی با اشاره به تحولات منطقه در روزهای گذشته، اظهار کرد: در هر عصری کشورهای اسلامی در برابر دشمنان خدا و دشمنان دین و امت آماده باشند؛ زیرا دشمن با روش های مختلفی جهت تضعیف امت تلاش می کند.
 
به گفته وی؛ تک تک امت اسلامی چه زن و چه مرد باید در علوم و فنون نوین توانمند باشند تا بتوانند در برابر توطئه دشمنان مقابله کنند.
 
خطیب جمعه اهل سنت چنارلی با بیان اینکه اتحاد و همدلی مسلمانان باعث عزت و شوکت آنها و از بین رفتن ظلم و ناعدالتی در بین آنها خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به تلاش استکبار جهانی از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عقیدتی جهت ضربه زدن به مسلمانان، لازم است امت اسلامی از همه نظر حتی اقتصادی قوی و توانمند شوند، تجار و بازرگانان با اموال خویش به گسترش دین خدا و موفقیت و پیروزی مسلمانان کمک کنند.
 
وی افزود: امروز یهودیان با قدرت اقتصادی و رسانه ای خود بسیاری از کشورهای غربی جهان را زیرسلطه خود درآورده اند و در نیل به اهداف خود از آنها بهره می گیرند.
 
به گفته وی؛ امروز بسیاری از کشورهای اسلامی در قبال قضیه فلسطین سکوت اختیار کرده اند؛ ولی ایران اسلامی از اول انقلاب تاکنون از آنها حمایت کرده اند.
 
آخوند گوگلان با اشاره به سختی هایی که مسلمانان صدر اسلام جهت ترویج دین مبین اسلام متحمل شدند، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) و اصحاب کرام در صدر اسلام جهت ترویج و گسترش دین خدا سختی ها و مشقت های زیاد را تحمل کردند و به امر خداوند مجبور به هجرت به شهر مدینه شد.
 
وی ادامه داد: حتی بعد از رفتن به مدینه نیز مشرکان مکه و یهودیان مدینه به جنگ دین اسلام و مسلمانان آمدند، بدر نخستین غزوه ای بود که میان مسلمانان و کفار قریش رخ داد با آنکه تعداد لشگر کفر چندین برابر مسلمانان بودند شکست خوردند و مسلمانان علاوه بر پیروزی در جنگ غنیمت کاروان مشرکان که با ثروت مسلمانان مهاجر از شام بر می گشت را نیز به دست آوردند.

به گفته وی؛ خداوند در قرآن کریم به مسلمانان دستور می دهد که خودشان را همیشه با تجهیز شدن با ابزار و ادوات به روز برای انجام جهاد در برابر دشمنان آماده و مهیا کنند.
 
عملیات سپاه پاسداران علیه صهیونیست ها بی سابقه بود
امام جمعه اهل سنت نگین شهر، گفت: عملیات سپاه پاسداران علیه مواضع نظامی صهیونیست ها در نزد تمام کارشناسان و صاحب‌نظران دنیا عملیاتی بی سابقه و شجاعانه بود؛ زیرا با این اقدام ابهت و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.
 
آخوند «ابوبکر خوجملی» در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع نگین شهر با اشاره به عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»، اظهار کرد: در پاسخ به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عملیات غرور آفرین وعده صادق جواب دندان شکنی به اسرائیل و هم‌پیمانانش داد.
 
به گفته وی؛ این اقدام باعث خوشحالی و شادمانی مردم فلسطین و تمام آزادی خواهان جهان شد و انتقام شهدای کنسولگری ایران اینگونه با اقتدار گرفته شد و رژیم منحوس صهیونیستی را از کار خود پشیمان کرد، از سپاه پاسداران بخاطر این اقدام شجاعانه تقدیر و تشکر می‌کنیم.
 
امام جمعه اهل سنت نگین شهر با بیان اینکه اسلام و قرآن از الطاف الهی و از سرمایه های مسلمانان است تصریح کرد: رمز پیروزی و سربلندی انسان انسان ها در گرو همین نعمت ها هستند و به خاطر آن ها باید شاکر و قدردان باری تعالی بود.
 
وی افزود: قرآن کریم از دیگر نعمت های بزرگ الهی است و قرآن انسان را به سوی نور و رحمت هدایت می‌کند و بشارتی برای اهل ایمان است که در صورت عمل نمودن بدان آینده ای روشن و پاداشی بلند مرتبه نصیب آنان خواهد شد.
 
آخوند خوجملی با اعلام اینکه قرآن همانند ریسمانی محکم است که یک طرف آن در دست خداوند و طرف دیگر آن در دستان بندگان است، ابراز کرد: تا زمانی که به این ریسمان الهی چنگ بزنند در امنیت و آرامش بوده و در مقابل توطئه های دشمنان پیروز و موفق خواهند بود.
 
حج یکی از ستون های دین مبین اسلام است
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون، گفت: فریضه حج یکی از ستون دین مبین اسلام است.
 
آخوند «مددآقا هوشمند» در خطبه های نماز جمعه این هفته مصلای شهر اینچه برون با بیان فلسفه و اهمیت حج اظهار کرد: انسان در صورت توانایی جسمی و مالی واجب است در طول عمر خود حداقل یک بار به سرزمین وحی عزیمت و طواف خانه خدا کند.
 
به گفته وی؛ در موسم حج، حاجیان ضمن انجام فریضه حج، اجتماع عظیمی از مسلمانان از اقصی نقاط جهان همدیگر را دیدار کرده و به تقویت مهر و محبت بین امت و به تقویت روابط دینی و اسلامی می افزایند، اجتماع عظیم حاجیان در سرزمین وحی انسان را به یاد روز محشر خواهد انداخت، انسان اگر با خلوص نیت به حح برود و مرتکب گناهی نشود همانند نوزاد تازه به دنیا آمده پاک و تطهیر خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون با تقدیر از سپاه پاسداران از انجام عملیات «وعده صادق» تصریح کرد: دولت و نظام مقدس اسلامی ایران همیشه یار و پشتیبان مظلومان خصوصا مردم مظلوم فلسطین وغزه بوده و خواهد بود و با این عملیات شجاعانه وغرورآفرین در مقابل چندین ابرقدرت ، درس بزرگی به آنان داد.
 
وی افزود: سالروز تأسیس ارتش جمهوری اسلامی ایران وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل (ره) را به مردم به ویژه این عزیزان تبریک عرض نموده از رشادت ها ودلاوری های ارتشیان و سپاهیان در طول 8 سال دوران دفاع مقدس و بعد دوران جنگ قدردانی می کنم.
 
تأثیرات مثبت عملیات وعده صادق
امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال، گفت: عملیات وعده صادق تأثیرات مثبتی در منطقه و جهان داشت.
 
آخوند «یوسف ایری» در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه شهر سیجوال با اشاره به دستاوردهای مثبتی که عملیلت غرورآفرین سپاه علیه صهیونیست ها داشت، اظهار کرد: انجام این عملیات برای دشمن صهیونیستی خفت بار و برای جبهه مقاومت و نوار غزه امیدآفرین و شادی آور بود.
 
به گفته وی؛ مردم مظلوم نوار غزه در پی این عملیات موفقیت آمیز حداقل یک شب را به دور از حملات اشغالگران قدس سپری کرده و به راحتی خوابیدند.
 
رعایت حجاب دستور خداوند است
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی دستور خداوند متعال است.
 
آخوند «ناصر محمد قزل» در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد النبی قازان قایه مراوه تپه با اشاره به ضرورت پایبندی افراد جامعه به امر عفاف و حجاب، اظهار کرد: رعایت امری مهم همانند حجاب در جامعه لازم است که دولت اسلامی باید آنرا اجرا کند.
 
به گفته وی؛ اگر جلو برخی ناهنجاری ها از جمله پوشش نامناسب مردان و زنان را در جامعه نگیریم به همه جامعه سرایت کرده و به افراد جامعه ضرر می رساند، مثلا اگر داخل منبع آب یک شهر یا روستا سم ریخته شود همه افراد آن شهر و روستا مسموم می شوند، رعایت نکردن امر عفاف و حجاب نیز اینگونه است.
 
 امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه با بیان اینکه رژیم اسرائیل به سرکنسولگری ایران در دمشق حمله کرد، تصریح کرد: نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نیز به امر مقام معظم رهبری با 300 پهپاد و موشک پاسخ قاطع به صهیونیست ها داد.
 
وی ادامه داد: بامداد جمعه نیز چند ریزپرنده اسرائیلی در اصفهان به دنبال خراب کاری بودند که توسط پدافند هوایی نابود شدند این اتفاق باعث شد قدرت اسرائیل در برابر اقتدار ایران اسلامی به سخره گرفته شود.

آخوند قزل به یادآوری اینکه هر کسی که عیب خودش را بشناسد و بداند به عیب دیگران کاری نخواهد داشت، گفت: کسی که به دنبال عیب دیگران باشد خودش را گم خواهد کرد، انسان بابت عبادت های خود بر کسی منت نگذارد و لازم است فقط با ایمان و اخلاص خداوند را عبادت کند.
 
خون شهدای مقاومت پایمال نمی شود
امام جمعه موقت اهل سنت شهر تاتارعلیا، گفت: خون شهدای مقاومت و آرمان و اهداف آنان هیچ وقت پایمال نمی شود.
 
آخوند «اوره جرجانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر تاتارعلیا با اشاره به پاسخ قاطع نیروهای سپاه پاسداران به صهیونیست ها، اظهار کرد: همانگونه که همیشه جنایات صهیونیست ها را در فلسطین اشغالی محکوم کردیم به دنبال پاسخی قاطع علیه دشمن بودیم.
 
به گفته وی؛ عملیات وعده صادق به خوبی و در زمان مناسب انجام شد، ما یکایک ایرانیان و مستضعفان عالم از آن حمایت کرده و نمی گذاریم خون شهدای مقاومت پایمال شود.
 
امام جمعه موقت اهل سنت شهر تاتارعلیا با تأکید بر اهمیت نمازهای یومیه به ویژه نماز جمعه، تصریح کرد: اهمیت نمازجمعه را می توان از نامگذاری یکی از سوره های قرآن به نام جمعه دانست، که به آن اشاره شده و مردم نیز به شرکت در نماز جمعه امر شده اند، پبامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، این نماز را «حج مساکین» معرفی کرده و آن را موجب آمرزش گناهان دانسته‌ است.
 
وی افزود: حضرت علی(علیه السلام)، در محضر خداوند برای شش گروه ضمانت بهشت کرده اند، یکی از آنان کسی است که به قصد نماز جمعه از منزل خارج شده و در آن حال مرگ او فرا رسیده است.
 
به گفته وی؛ خداوند کریم در سوره مبارکه «جمعه»، مؤمنان را به صراحت به حضور در نماز جمعه دعوت کرده است «ای کسانی که ایمان آورده‌اید چون برای نماز جمعه ندا در داده شد به سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید، اگر بدانید این برای شما بهتر است».
 
صهیونیست ها بویی از انسانیت نبرده اند
خطیب اهل سنت نماز جمعه شهر کلاله گفت: رژیم صهیونیست از انسانیت بوی نبرده و جنایت‌های وحشیانه‌ای علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع به ویژه کودکان مرتکب شده اند.
 
آخوند «بشیر میرحسن زاده» در نماز جمعه این هفته اهل ‌سنت کلاله، اظهار کرد: ضروری است همه امت اسلامی از مظلومیت و بی‌ دفاع بودن مردم غزه حمایت‌ کنند.
 
به گفته وی؛ حملات وحشیانه رژیم صهیونیست نشان از عجز و ناتوانی آنها در برابر مقاومت مردم فلسطین بوده و می‌داند شکست قطعی‌ اش نزدیک است.

خطیب اهل سنت نماز جمعه شهر کلاله با اذعان بر حمایت مردم اهل‌ سنت مانند دیگر مردم کشور عزیزمان ایران و مسلمانان جهان، از مردم مظلوم فلسطین، ابراز کرد: همواره بیزاری و انزجار خودمان را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایتکار و کودک‌ کش اعلام می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: از عملیات مقتدرانه سپاه و نیروهای مسلح به مواضع رژیم صهیونیستی که باعث اقتدار و عزت ایران اسلامی در جهان شد تشکر و قدردانی می‌کنیم.
 
تقوا و پرهیزکاری سرلوحه مومنان باشد
خطیب جمعه اهل سنت شهر آق قلا، گفت: تقوا و پرهیزکاری سرلوحه مومنان در همه امورات زندگی باشد.
 
آخوند «حمید پورقاز» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع مصلحی شهر آق قلا با اشاره به اهمیت کسب تقوای فردی و جمعی مومنان، اظهار کرد: هر فرد مومنی که به فکر نجات خود و خانواده اش باشد می تواند اجتماعی از مومنان را تشکیل دهد.
 
به گفته وی؛ امتی که فقط عنوان مسلمانی داشته ولی فارغ از تقوای الهی باشند نمی تواند در کنار همدیگر امت واحده ای را تشکیل داده و بر دشمنان غلبه کنند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • تمامی مسلمانان باید برای نابودی رژیم شیطانی و حبابی صهیونیستی تلاش کنند
  • توخل: این برد ارزش بالایی برای من دارد؛ در نیمه‌نهایی مقابل بزرگترین تیم دنیا بازی خواهیم کرد
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • آرتتا: می‌خواهیم مقابل بایرن تاریخ‌سازی کنیم
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • مسعود پزشکیان: وعده تورم تک‌رقمی دادند، اما نه‌تنها نصف نشد بلکه چندین برابر شد