Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بوم یک کیلومتری نقاشی «رویای کودکانه» هنرمندان نقاش در اصفهان آثار خود را با موضوع کودکان کار خلق کرده و آثار آنها به نفع کودکان کار به فروش می‌رسد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، کودکان با رویا و خیال پردازی‌های بچه‌گانه زندگی بهتری برای خود می‌سازند و لحظه‌های زیباتری را سپری می‌کنند، آنها با دنیای سخت و سیمانی بزرگترها فرسنگ‌ها فاصله دارند و غرق در دنیای خود به کودکی می‌پردازند و حالشان خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان برای خود دنیای دیگری دارند که در آن به موفقیت، شکست، خنده و گریه و هزار راه نرفته دیگر می‌رسند و بزرگترها هم در دنیای آنها نقش‌هایی ایفا می‌کنند. اگر خانه و کاشانه امن باشد کودکان بازیگرانی زبردست و خوشبخت بار می‌آیند و برای رسیدن به همان موفقیتی که از کودکی نقشه‌ها برایش کشیده‌اند تلاش می‌کنند.

اما برخی دیگر از کودکان از همان ابتدا بر کودکی خود خطی قرمز کشیده و وارد دنیای بی‌رحم بزرگتر‌ها می‌شوند، دنیایی که حساب و کتاب یادشان می‌دهد و از آنها می‌خواهد کوله بار ببندند و نان‌آور باشند.

کودکانی که به هر دلیل بزرگ خانه شده‌اند و باید به جای بچگی کردن کار کنند و لقمه نانی به خانه بیاورند تا اهل خانه گرسنه نمانند. این کودکان دنیایشان حتی با ما بزرگترها هم خیلی فرق دارد. در دنیای آنها رویا و خیال جایی ندارد و نمی‌توانند به شیرینی روزهای آینده فکر کنند و خوشبخت باشند.

اما میان همه این سختی‌ها و ناملایمات برای کودکانی که نام «کودکان کار» بر آنها نهاده‌ایم کارهایی صورت گرفته است و می‌گیرد، برخی‌ها دلسوزانه دست به اقداماتی می‌زنند تا کمترین آسیب به کودکان کار وارد شود و تا جایی که می‌توانند برایشان وسایل راحتی فراهم می‌کنند.

درست است که هر چه کنیم باز هم خیال‌مان از آینده‌ نامعلومشان راحت نمی‌شود اما خوب است که در هیاهوی زندگی سنگی و سیمانی و بی رحمی برخی آدم‌ها، انسان‌هایی یافت می‌شوند که دست‌های کوچک این کودکان معصوم را می‌گیرند و دقایقی آنها را از دغدغه نان دور می‌سازند.

بوم یک کیلومتری رویای کودکان کار

برای فراهم آوردن بخشی از نیاز کودکان کار بوم یک کیلومتری رویای کودکان در جاده سلامت اصفهان برگزار می‌شود. کارزار بوم یک کیلومتری نقاشی با عنوان «رویای کودکانه» با دو موضوع کودکان کار و رویای کودکان با حضور هنرمندان نقاش برگزار می‌شود.

در این کارزار هنرمندان نقاش آثار خود را با موضوع کودکان کار خلق کرده و آثار آنها به نفع کودکان کار به فروش می‌رسد و عواید حاصل از فروش این محصولات هنری صرف اموری هم چون ارتقاء فرهنگی و آموزش کودکان کار می‌شود.

این برنامه از ساعت 9 تا 18 روز جمعه 31 خرداد در جاده سلامت ناژوان برگزار می‌شود. در حاشیه این برنامه آموزش‌های لازم درباره نحوه رفتار با کودکان کار را به شهروندان ارائه داده می‌شود.

اصفهان| روایت کودکانی که دغدغه نان آنها را از پا در می‌آورد؛ مسئولان پاسخگو باشندچه کسی مسئول ساماندهی کودکان کار است؟ +فیلمآسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشینی شهرهای استان بوشهر برطرف می‌شود

رونمایی از پوسترهای «بایدها و نبایدهای کودکان کار»

رونمایی از مجموعه ‌پوسترهای «بایدها و نبایدهای کودکان کار» که شامل 6 باید و 6 نباید است نیز از دیگر برنامه‌های جنبی کارزار بوم یک کیلومتری نقاشی در جاده سلامت است.

در این پوسترها و توسط کارشناسان مربوطه آموزش‌های لازم درباره نحوه رفتار با کودکان کار به شهروندان آموزش داده می‌شود.

کارشناسان بر این عقیده هستند که برای کاهش آمار کودکان کار مردم باید نحوه رفتار صحیح با آنها را بیاموزند و یکی از راهکارهایی آموزش دادن به مردم برگزاری چنین برنامه‌هایی است.

با کودکان کار محترمانه رفتار کنیم

نوید مسائلی مدیر موسسه مردم‌نهاد طلوع مهر و دوستی در مورد رفتار با کودکان کار گفت: مردم نباید از این بچه‌ها خرید کنند، خرید باعث ازدیاد بچه‌ها می‌شود اما از طرفی رفتاری هم نکنند که به آنها آسیب وارد شود. به کودکان کار توهین نکنند، مانند فروشنده با آنها برخورد کنند و اگر محصولی که می‌فروشند را نیاز ندارند محترمانه به آنها بگویند که این محصول را نیاز نداریم. 

موسسات مردم نهاد بهترین گزینه برای حمایت از کودکان کار است

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در مورد کمک به کودکان کار گفت: بهتر است فرهنگ‌سازی در مورد کودکان کار به‌وسیله سازمان‌های مردم‌نهاد انجام شود و اگر بچه‌ای مشاهده می‌کنند با 110 یا با شهرداری تماس بگیرند، پیگیری کنند. اگر هم مردم می‌خواهند کمک کنند موسساتی هستند که در این زمینه به بچه‌های که بی‌سرپرست یا بد سرپرست خدمات‌رسانی می‌کنند، کمک خود را به آنها بدهند.

مجتبی ناجی افزود: انجمن‌های مرتبط و خیریه‌ها حتما کمک می‌کنند. دولت هم کمک می‌کند اما دولت کمکش را به تشکل‌ها می‌کند تا آنها بچه‌ها را ساماندهی کنند.

موسسات و خیریه‌ها و مردم بسیاری دست به دست هم داده‌اند و در حد توان به کودکان کار کمک می‌کنند، اما در این زمینه مردم نقش بسیار مهمی دارند و آن هم نحوه رفتار صحیح با این کودکان و هدایت آنها به سمت موسسات مردم‌نهاد و حامی کودکان کار است.

در صورت تمایل برای کمک به کودکان کار با موسسات مردم‌نهاد و خیریه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند ارتباط برقرار کرده و کمک خود را به آنها اهدا کنیم تا نحوه کمک‌رسانی که جنبه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و تفریحی دارد در مورد این کودکان عادلانه انجام شود.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزن آباد لرزید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) حوالی مرزن آباد، واقع در مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و ۵ کیلومتری مرزن آباد، ۱۸ کیلومتری کلاردشت و ۲۴ کیلومتری پول بود.

خسارتی تاکنون از این زمین لرزه ثبت نشده است.

 

دیگر خبرها

  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله ۱۴ساله را گرفت
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی