Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@08:43:07 GMT

کوتاه شدن دست واسطه‌ها از فرابورس

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۶۷۲۸

کوتاه شدن دست واسطه‌ها از فرابورس

خبرگزاري آريا- معاون وزير صمت: در فرابورس کساني که باعث افزايش قيمت‌ها مي‌شوند شناسايي و فعاليت آن‌ها محدود مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صدا و سيما، فرشاد مقيمي درباره کساني که در فرابورس اقدام به خريد مواد اوليه توليد و فروش ان‌ها به قيمت‌هاي بالاتر مي‌کنند گفت: مواد پليمري يکي از مهمترين کالا‌هاي عرضه شده در بورس کالاست که کارگروه‌هاي ويژه‌اي در اين خصوص تشکيل شده که 80 درصد تقاضاي بازار را که در حدود 700 واحد صنعتي است هدف گذاري و تعيين کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با شناسي اين تقاضا از افزايش قيمت برخي مواد پليمري در ماه‌هاي گذشته جلوگيري شد و توانستيم کساني که مي‌خواستند بيشتر از نياز توليد را در بورس کالا خريداري و به قيمت‌هاي غير رسمي در بازار‌هاي ديگر بفروشند محدود کنيم.
وي گفت: اين سياست را براي همه محصولات از جمله پتروشيمي و محصولات فلزي در بورس کالا دنبال مي‌کنيم و تلاش مي‌کنيم اين محدوديت براي همه کالا‌هاي عرضه شده در بورس تسري يابد.
مقيمي درباره دريافت ماليات بر ارزش افزوده از واحد‌هاي صنعتي گفت: اين موضوع در قانون ماليات بر ارزش افزوده که در مجلس در حال بررسي است اصلاح خواهد شد و اين از خواسته‌هاي اصلي ماست تا يکي از موانع کسب و کار حذف شود.
وي درباره وجود برخي از محصولات خوراکي خارجي در بازار که مشابه داخلي آن وجود دارد گفت: سياست کلي اين است که محصولاتي که توليد داخل دارد اگر بتواند کل نياز کشور را تامين کند واردات صورت نگيرد اگرچه از انجمن‌هاي تخصصي اين صنعت نيز شکايت زيادي در اين زمينه نداريم، اما ممکن است اين کالا‌ها از مسير‌هاي ديگر وارد کشور شده باشد.
مقيمي گفت: صنعت غذايي در کشور 11 درصد کل صنعت و 14 درصد ارزش کل اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کوتاه شدن واسطه فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) با ۶ هزار و ۲۳۲ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

دیگر خبرها

  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند
  • آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس با ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد رشد کرد
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس