Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، حجت‌السلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود به اهمیت حجاب و عفاف و برنامه‌های دشمن در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین جلوه‌های تقوی الهی در جامعه انقلابی و ایمانی موضوع حجاب و عفاف است.

وی افزود: مساله عفاف و حجاب یک حکم پرحکمت الهی مترقی، بدیع، ریشه‌دار، فراتر از زمان و مکان برای تعمیم سعادت جامعه و فرد خانواده‌ساز جاری در همه ادیان مورد اقبال همه امت‌ها و موکد قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خطیب نماز جمعه تهران به تاکید قرآن کریم درباره حجاب و عفاف در سوره‌های مبارکه نور و احزاب اشاره و تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف در قران کریم در مجموعه‌ای از تاکیدات لفظی و معنوی سنجیده شده است. گاهی علاوه بر اینکه حکم بیان شده حکمت حکم هم بیان شده است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه از مجموعه این تاکیدات در قران کریم جایگاهی شگرف، تعیین کننده و سرنوشت‌ساز عفاف و حجاب در زیست بشری به خصوص در جامعه اسلامی است گفت: احترام و حق شرافت زنان حق زن بودن و ارتقای منزلت بانوان در محیط زندگی جمعی به وسیله حجاب و عفاف تامین می‌شود.

به گفته وی قرار گرفتن عفاف و حجاب بسیار درست است چرا که عفاف ریشه‌ای است که در کنار حیا تعریف می‌شود و به شخصیت انسان مربوط است و حجاب جلوه عفاف در پوشش برای حضور در اجتماع است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اساسا مساله حجاب به زمینه‌سازی برای حضور موثر مفید و پیش‌برنده برای جامعه زنان در زندگی اجتماعی است و از طرف دیگر حجاب جسم زن را محجوب می‌کند تا حقیقت انسانی، زیبایی‌های فکری و اخلاقی او تجلی یابد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه حجاب و عفاف برای سالم‌سازی محیط اجتماعی و حفظ سرمایه بسیار بزرگ خانواده است، گفت: ساخت، صیانت، تعالی خانواده به موضوع حجاب و عفاف گره خورده است و اگر بخواهیم خانواده‌سازی مطلوب داشته باشیم و از دستبرد مخاطره‌ها حفظ شود و زمینه تعالی آنان فراهم شود حجاب و عفاف نقش بسیار اساسی و پیش‌برنده در این مسائل خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف برای مردان محدودکننده آزادی‌های مخاطره‌آمیز آنان است، گفت: حجاب و عفاف برای زنان مصونیت‌بخش بوده و آزادکننده سرمایه‌های انسانی آنان و حفظ کننده آ‌نان در برابر انواع و اقسام آزار‌ها است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: این حکم موکد الهی که هم سلامت جامعه زنان را تامین می‌کند و از رهگذر صیانت هویتی بانوان جامعه مردان ما را نیز حفظ می‌کند و اسباب سلامت روحی، عاطفی و فکری آنان را فراهم خواهد کرد و سپس امکان تربیتی نسلی شایسته را فراهم می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: حجاب و عفاف در عصر و روزگار ما و در جامعه انقلابی امروز و با توجه به وارد شدن به چلّه دوم انقلاب تاکید مضاعفی پیدا می‌کند؛ دستگاه استکباری برای شکستن اراده راسخ ملت ایران که تصمیم گرفته به سوی حیات طیبه قدم بردارد و سایر ملت‌ها را نیز به حیات طیبه دعوت کند در حال برنامه‌ریزی است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اضافه کرد: دستگاه استکبار برای شکستن اراده ملت ایران و رخنه در ارده ملی ایرانیان در مسیر تحقق این آرمان بزرگ وارد یک نبرد هویتی با ملت ایران شده و برای به مخاطره انداختن هویت ملت ایران نماد‌های هویتی را نشانه رفته است.

به اعتقاد وی دستگاه استکبار در بین نماد‌های هویتی ملت ما سرمایه‌گذاری فوق‌العاده عظیم و شگفت‌انگیزی را برای ترویج ولنگاری و بی‌عفتی در جامعه انجام داد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: هم در جنگ شناختی دشمنان سیلی از شبهات را متوجه این حکم محکم الهی کرده‌اند و هم در ذهنیت جامعه جوان ما و هم در جنگ رفتاری مروج رفتار‌های مستهجن با استفاده از همه فناوری‌ها و ظرفیت‌ها شده است و این یک واقعیت است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه سرمایه ویژه هویتی ملت ایران حیا و نجابت ایرانی است تاکید کرد: مردم جهان ملت ایران را ملتی نجیب، عفیف، خانواده‌دار و خانواده دوست می‌شناسد و دشمن می‌داند اگر حیا را هدف قرار دهد خانواده را هدف گرفته است و اگر خانواده در ایران تضعیف شود مولفه اصلی قدرت ملی ایران را تضعیف کرده است.

وی تاکید کرد: راهبرد جدی و بدون وقفه استکباری با قصد استحاله هویت دینی ایرانی جامعه انقلاب اسلامی این است که ولنگاری فرهنگی و هرزگی جنسی را در جامعه ما ایجاد کند و شیاطین در اتاق فکرهایشان در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وضعیت خانواده‌ها در جوامع غربی گفت: جامعه غربی و آمریکایی سال‌هاست که با پوست و خون خود از دست رفتن خانواده‌ها را تجربه کرده چرا که حریم خصوصی و عمومی را در هم آمیختند. اگر نگاه کنید می‌بینید که در قرن‌ها پیش جوامع آن‌ها به آشفتگی ا. مروز نبود.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری افزود: آن‌ها به نجابت، خانواده، حیا و عفت بانوان ما حسادت می‌برند، چرا که آن‌ها خودشان همه این‌ها را از دست داده‌اند و امروز دیگر چیزی به اسم خانواده و حیا و عفت بانوان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه استکباری و دشمنان تجربه تاریخی با رویارویی با تمدن اسلامی را در اختیار دارند گفت: تمدن دینی و اسلامی مسلمان در اسپاینا و اندلوس پرافتخار بود و آنان با همین راهبرد توانستند این تمدن ارزشمند و بزرگ را متلاشی کنند، به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب هشدار می‌دهد که دشمن درصدد «آندلوسی» کردن ایران است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: دشمنان برنامه‌ریزی کرده‌اند که اگر بخواهند قدرت عظیم ایران در ساخت عظیم تمدن بشری را مهار کنند باید ایرانیان را به بی‌عفتی و بی‌بندوباری آلوده کنند؛ بنابراین در این میدان خطیر حجاب و عفاف زنان و مردان را به عنوان نماد اصلی هویت برافراشته ملت ایران هدف قرار دادند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری افزود: حالا که این حکم موکد الهی از یکسو و طراحی خطرناک دشمنان از سوی دیگر متوجه ما است جامعه ما باید وارد فضای جدیدی از این مساله شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که مساله حجاب و عفاف را در حد یک مساله شخصی و زیست خصوصی تقلیل می‌دهند چه بخواهند چه نخواهند در جدول دشمن بازی می‌کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حجت الاسلام حاج علی اکبری نماز جمعه خطیب نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

۱۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888941

دیگر خبرها

  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • امسال امورات فرهنگی از اولویتهای مسئولین شهر ارومیه خواهد بود
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز صیانت شود
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • انتقادات قائم مقام سازمان تبلیغات در موضوع حجاب