Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@15:19:59 GMT

چرا تفحص از پارلمان به عمر مجلس دهم قد نمی‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۸۸۲۵

چرا تفحص از پارلمان به عمر مجلس دهم قد نمی‌دهد؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: هیئت رئیسه اراده‌ای برای رسیدگی به طرح تفحص از پارلمان ندارد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اشاره به طرح تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از ارائه طرح مذکور به هیئت رئیسه  پارلمان، این طرح برای تعیین تکلیف به کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات ارجاع شده اما تاکنون در این کمیسیون مسکوت مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح تفحص از دانشگاه آزاد به هیئت رئیسه ارجاع شدبررسی تفحص از دیوان محاسبات در کمیسیون بودجه مجلس

وی با بیان اینکه طرح تفحص از قوه‌مقننه بلا‌تکلیف مانده است، افزود: کمیسیون برنامه بودجه به بهانه کلی و متعدد بودن محور‌های تفحص بررسی این تفحص را مسکوت گذاشته است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه مسائل مالی محور تفحص از پارلمان نیست، گفت: موضوعاتی مانند نحوه امور استخدامی و همچنین سفرهای خارجی نمایندگان نیز از دیگر محور‌های تفحص است که باید این طرح به غیر از کمیسیون برنامه و بودجه به برخی از کمیسیون‌های دیگر نیز ارجاع می‌شد.

ابطحی تاکید کرد: بنده بار‌ها درباره روند رسیدگی این طرح مذکور به رئیس پارلمان و آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تذکر داده‌ام اما متأسفانه توجهی به این تذکرات نشده و می‌توان گفت اراده‌ای برای رسیدگی به این طرح نیست.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه و کمیسیون برنامه با تاخیر در بررسی طرح تفحص از مجلس از آئین‌نامه داخلی مجلس عدول کردند، تصریح کرد: طراحان  می‌تواند از طریق ظرفیت‌های کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی و اصل نود مجلس عدم به جریان افتادن طرح مذکور را پیگیری کنند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه هیئت رئیسه اراده‌ای برای بررسی این طرح ندارد احتمالا رسیدگی به طرح تفحص از پارلمان به عمر مجلس دهم نمی‌رسد.

به گزارش تسنیم،سفرهای خارجی نمایندگان، انعقاد قرارداد با پیمانکارها، همچنین انتصابات و استخدام‌ها در مجلس، خبرگزاری خانه ملت و مرکز پژوهش‌های مجلس از جمله محورهای این تفحص است.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)

 

رهبر حزب حاکم بر گرجستان، Mamuka Mdinaradze، در حال سخنرانی در حمایت از لایحه قانون روسی بود که توسط یکی دیگر از اعضای پارلمان مشت می‌خورد.

کسی که به صورت او کوبید، Aleko Elisashvili بود که از نمایندگان پارلمان گرجستان است و هنگام حمله فریاد زد:«لعنت به تو ای آشغال روس‌پرست» 

او در سال 2022، همزمان با شروع تجاوز نظامی روسیه، به اوکراین رفت و به مبارزه مسلحانه با روسیه پرداخت. تصویری که می‌بینید از او هنگام دفاع از کی‌یف است.

همانطور که گفته شد، گرجستانی‌ها از روسیه دل بسیار خونی دارند که نه مربوط به حالا، بلکه از همان زمان اتحاد جماهیر شوروی سرچشمه می‌گیرد مردم ناچارا زیر ظلم کرملین زندگی می‌کردند. پس از فروپاشی نیز که روسیه با حمله به گرجستان در سال 2008، بخشی از خاک این کشور را اشغال کرد.

در حال حاضر بخش بسیار زیادی (احتمالا اکثریت) لژیون‌های خارجی که در اوکراین علیه روسیه می‌جنگند، گرجستانی‌ها هستند.

 

منبع:جنگاوران

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آقایی رو کتک زدی توی خیابون؟ (فیلم) کتک کاری بامزه بین اردک و گربه ها (فیلم) اخراج رونالدو پس از کتک‌کاری با بازیکن الهلال (فیلم)

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • تصویر متفاوت از صحن مجلس؛ مهمانان ویژه پارلمان را ببینید
  • احترام نظامی به جایگاه هیئت رئیسه مجلس