Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا طحانی شهردار کامو و چوگان کاشان با بیان اینکه آخرین نقطه گل خیز منطقه کاشان شهر کامو و چوگان است، اظهار داشت: این شهر دارای سه خط صنعتی است که دو خط آن به تولید گلاب و عرقیات و خط سوم آن نیز به تولید اسانس مشغول است و با گلزار‌های تحت کشت با وسعت ۱۸۰ تا ۲۰۰ هکتار سهم بسزایی در تولید گل، گلاب و عرقیات گیاهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه شهر کامو و چوگان دارای ۱۵۰ کارگاه سنتی گلابگیری است، افزود: برخی از این کارگاه‌ها دارای سیب سلامت هستند و به صورت مستقل محصولات خود را عرضه می‌کنند و واحد‌های تولیدی فاقد سیب سلامت محصولات خود را از طریق خطوط صنعتی مستقر در این شهر به متقاضیان عرضه می‌کنند.

شهردار کامو و چوگان کاشان با بیان اینکه از گل محمدی در این شهر به طور مستقیم محصولات گلاب، غنچه، پر گل و عطر‌های سنتی تولید می‌شود، ابراز داشت: تولید اسانس‌های این منطقه مستقیماً به فرانسه تولید می‌شود و گلاب‌های دارای سیب سلامت منطقه کامو نیز به کشور‌های عربی و حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شود، اما جا برای کار در این حوزه بسیار زیاد است.


وی ضمن اشاره به برگزاری چندین جشنواره گل و گلاب در منطقه کامو گفت: در نظر داریم در راستای برندسازی، تمامی محصولات را به صورت مشارکتی در قالب یک برند تولید و عرضه کنیم و در راستای جذب گردشگر نیز تورگردی و اقامتگاه‌هایی جهت بهره برداری در نظر گرفتیم که یکی از این اقامتگاه‌ها در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

طحانی از تهیه و تدوین طرح جامع گردشگردی شهر کامو و چوگان کاشان خبر داد و اظهار داشت: برج میرزا خان و برج شیخی از جمله ابنیه تاریخی شهر کامو و چوگان کاشان است که به ثبت رسیده است و در نظر داریم سایر ابنیه تاریخی این منطقه نیز با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان به ثبت برسد.


وی وسعت منطقه کامو و چوگان کاشان را دو هزار و ۵۰۰ هکتار و جمعیت آن را تا پنج هزار نفر عنوان کرد و افزود: محصولات شاخص این خطه گل محمدی و انگور است که محصولات مختلفی را از آن‌ها تولید می‌کنند.

شهردار کامو و چوگان با بیان اینکه با تلاش مردم این خطه شهر کامو و چوگان سالانه در حدود ۶۰۰ هزار لیتر گلاب تولید می‌شود و از هر ۱۰ تن گل نیز حدود چهار کیلو اسانس تولید می‌شود، گفت: کارگاه‌های این منطقه تا شهریور ماه فعال هستند و تعداد محدودی نیز از کارگاه‌ها در فصل پاییز و زمستان نیز تولید دارند.

انتهای پیام/م

  ۱۵۰ کارگاه سنتی گلابگیری در کامو و چوگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

محمدحسن کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

او با اشاره به تولید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، توضیح داد: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

او با تأکید به صادرات ۹۰ درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای اطلاع داد: بیش از ۵۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان