Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی ارغون مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس از شناسایی دو هزار و ۲۸۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۲۰۴ مورد آن منجر به طرح دعوی در مراجع قضایی شده است.

وی افزود: در یک‌سال گذشته ۱۳۷ مورد تامین اراضی برای طرح‌های کشاورزی و مرتبط با کشاورزی و ۸۵ مورد اراضی برای طرح‌های غیرکشاورزی مصوب و به سرمایه‌گذاران تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارغون تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۱۷ مورد پرونده زمین‌های واگذاری سنوات قبل در هیات نظارتی ماده ۳۳ بررسی و تعیین تکلیف شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: در زمینه سامان‌دهی و تعیین تکلیف اراضی اصلاحات ارضی ۲۷۱ فقره پرونده تعیین تکلیف و آرای صادره به دفاتر اسناد رسمی برای صدور سند ابلاغ شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: پارسال ۴۵۱ مورد مجوز تغییر کاربری برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در اراضی کشاورزی صادر شده است.

وی اعلام کرد: ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس قرارداد کاداستر دارد که ۸۲ هزار هکتار از این اراضی آماده صدور سند است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس از الکترونیکی کردن تمامی فرآیند‌ها در حوزه واگذاری اراضی خبر داد و گفت: در یک‌سال گذشته ۸ هزار و ۱۲ پرونده واگذاری اراضی از سنوات قبل وارد سامانه جامع امور اراضی کشور شده است که این امر شفاف‌سازی، افزایش سرعت در انجام امور و نیز برنامه‌ریزی مناسب برای نظارت بر اراضی واگذارشده را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/م

تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در فروردین‌ماه سال جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این راستا ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۷۴ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است.

فرمانده یگان حفاظت جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خریدوفروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، تأکید کرد: این در حالی است که بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد
شد.

سرهنگ مویدی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش‌های مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 6085621

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود