Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد لرستان، جمعه، سی‌ام خرداد محمد ابدالی‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان در تشریح برنامه‌های دهه کرامت، گفت: برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار «مهربانی به‌ رسم اهل‌‌بیت‌(ع)» برگزار می‌شود.
وی افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اصیل اهل‌‌ بیت‌(ع) به متن جامعه به‌ویژه جوانان به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، ادامه داد: نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار لرستان، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگان 20 دستگاه اجرایی استان در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به معرف اهل‌بیت(ع) در برنامه‌ها و فعالیت‌های دهه کرامت، توجه به ارزش‌های ناب اسلامی در برنامه‌های دهه کرامت و مراقبت در جهت عدم شکل‌گیری انحرافات و خرافات در فعالیت‌ها و اقدامات و توجه به ترویج اهداف و ارزش‌های اسلام ناب محمدی، فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و نیز نام‌گذاری سال‌های اخیر به‌ویژه بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» مقام معظم رهبری، از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت است.
ابدالی‌پور بیان کرد: توجه مضاعف به عملیاتی شدن شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق مختلف کشور، تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت با بهره‌گیری از معارف رفیع حضرات معصومین(ع)، تقویت فرهنگ وقف و نذر متناسب با نیازهای روز جامعه، تأکید بر گسترش گفتمان خدمت کریمانه در عرصه‌های مختلف اجتماعی با هدف کمک به مناطق محروم و آسیب‌دیده در سیل و تقویت روحیه امید و خودباوری و جهت‌دهی شادی و نشاط عمومی با تأکید بر نشاط و شادی مؤمنانه از دیگر اهداف نشست هماهنگی شورای بزرگداشت دهه کرامت است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان لرستان، اظهار کرد: شوراهای استانی بزرگداشت دهه کرامت به‌منظور استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو و تشکل‌های مردمی در توسعه و گسترش نشاط و شادابی مؤمنانه در راستای معرفت‌افزایی و خدمات‌رسانی بهتر به مردم در دهه کرامت تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی دبیرخانه کانون های مساجد دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جشنواره بزرگ بیدمشک ارومیه  از پنجم فروردین  در محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می شود.

 

این جشنواره که از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برنامه‌ریزی شده و به میزبانی این سازمان ترتیب یافته است   با هدف برندسازی شهری محصولات فرعی بیدمشک شامل نقل و عرق این گیاه معطر و دارویی برگزار می‌شود.

برپایی غرفه‌های متنوع با موضوعات گردشگری، فرهنگی و هنری همچنین توجه ویژه به آئین عرق‌کشی بیدمشک از جمله تدارکات دیده شده به مناسبت این جشنواره است که شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند و به صورت زنده شاهد عرق‌کشی بیدمشک باشند.

تمام غرفه‌های این جشنواره به صورت رایگان و در راستای حمایت از بانوان کارآفرین به بانوان فعال محلات فرهنگسراهای شهر اختصاص یافته است.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، نقاشی چهره کودکان، عکاسی با تم بیدمشک، مدیحه‌سرایی، مسابقه ارومیه‌شناسی، برنامه‌های فولکلوریک و آشیق‌خوانی، ایستگاه صلواتی و معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی و ارومیه از دیگر مواردی بود که در روز اول این جشنواره به آن توجه شده بود.

اختتامیه جشنواره بیدمشک ارومیه امشب به صورت ویژه هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی نوروز با شعار «آمد بهارجان‌ها» در شهرضا