Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوز سینه نام کوهی از رشته کوه زاگرس بزرگ در ۵۴ کیلومتری جنوب غربی ارومیه است که در دهستان مرگور واقع شده است. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، بوز سینه نام کوهی از رشته کوه زاگرس بزرگ در 54 کیلومتری جنوب غربی ارومیه است و در دهستان مرگور واقع شده که با ارتفاعی بالغ بر 3480 متر یکی از مرتفع‌ترین کوه‌های منطقه بشمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوز سینه سرچشمه دو رود بزرگ گدار و دیزج بوده و بر بلندای آن  یخچال و برف چال‌های دائمی وجود دارد که این رودها را در تمام فصول سال خروشان و مناطق کشاورزی پایین دست کوه را حیاط می‌بخشد.

کوه بوز سینه از از شمال غربی با گردنه بوز سینه به کوه دالامپر و از جبهه شرقی خود در امتداد گردنه مرگه زیازه به کوه مرگه زیاره پیوند می‌خورد. دریاچه بز سینه شامل دو دریاچه در ضلع شرقی قله بوز سینه واقع شده‌اند.

گوشه‌هایی از ارتفاعات این منطقه از نظر می‌گذرد.

تصاویر از علی آقایاری

انتهای پیام/ن

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۴۷ دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: پرونده قاچاق ۴۷ دستگاه ماینر به ارزش ۳ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

حسین نجف زاده  افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط ماینر‌های کشف شده متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا‌های کشف شده جریمه نقدی محکوم کرد.

وی گفت: ماموران انتظامی شهرستان ارومیه ماینر‌های کشف شده را در بازرسی از یک باب خانه باغ کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی وصنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir ویا تلفن ۳۳۴۶۶۸۰۳-۰۴۴ به تعزیرات حکومتی استان گزارش نمایند

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • قطعی گاز در ارومیه
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ساعات گذشته
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • بخشی از طبیعت بهاری بهشت گردشگری استان قزوین به روایت فیلم
  • گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا انتخاب شد
  • ضبط ۴۷ دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه