Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@01:48:01 GMT

کمبود ۱۰ تا ۱۲ درصدی معلم ابتدایی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۴۰۳۶

کمبود ۱۰ تا ۱۲ درصدی معلم ابتدایی در استان زنجان

معاون ابتدایی آموزش و پرروش استان زنجان گفت: کمبود ۱۰ تا ۱۲ درصدی از معلم ابتدایی در استان زنجان وجود دارد اما توزیع آنها با توجه به شرایط منطقه بین تمام نقاط استان کاملا متوازن بوده است. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

اصغر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت:  یکی از اقدامات خوبی که در استان زنجان در سال جاری انجام شده این است که گرچه 10 تا 12 درصد کمبود معلم ابتدایی در استان زنجان وجود دارد اما این توزیع بین تمام نقاط استان به صورت کاملا متوازن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح اقدامات انجام شده در در رابطه با کسری معلم گفت: تعداد معلمان تابعی از تعداد کلاس‌هاست لذا مثلا زمانی که 4 هزار کلاس وجود دارد اما تعداد معلمان 3 هزار و 500 نفر است حدود 500 نفر کسری و کمبود معلم وجود دارد اما به عنوان مثال گاهی برای 6 هزار کلاس 5 هزار و 700 معلم وجود دارد و با اینکه تعداد معلمان نسبت به مثال قبل افزایش داشته است اما باز هم 300 معلم کسری دارد.

چشم‌انداز نیروی انسانی در آموزش و پرورش بحرانی است/ می‌گویند همین تعداد معلم هم زیاد است!کاهش 45 درصدی حقوق دانشجومعلمان از چه زمانی آغاز شد؟گلایه یک نماینده مجلس از تأخیر دولت برای ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان

معاون ابتدایی آموزش و پرروش استان زنجان افزود: در استان زنجان کمبود معلمان به آن شدت که کلاس‌ها معلم نداشته باشند کسری پیدا نکرده است و وردی‌ها و خروجی‌ها با توجه به تعداد کلاس‌ها تقریبا یکسان بود است.

وی با بیان اینکه از این منظر مشکل جدی در زمینه کمبود معلم وجود ندارد, افزود: در برخی از سال‌ها تعداد ورودی نسبت به خروجی بالاتر بوده است آن زمان ممکن است نسبت به سال قبل از آن به عنوان مثال 200 نفر کم باشد اما در سال بعد آن، این کمبود جبران شده است.

بیات با اشاره به اینکه تاکنون کمبود معلم به صورتی که در سراشیبی سقوط بوده باشد اتفاق نیفتاده است اما ایده‌آل این است که برای هر کلاس یک معلم وجود داشته باشد و امید است که روزی این مهم محقق شود.

وی افزود: این نیاز به معلم بیشتر وجود دارد چرا که درصدی کمبود وجود دارد اما موقعیتی که کلاس معلم نداشته باشد تا به حال حادث نشده است و تمام تلاش این است که روزی فرا رسد که برای هر کلاس یک معلم وجود داشته باشد.

معاون ابتدایی آموزش و پرروش استان زنجان عنوان کرد: یکی از اقدامات خوبی که انجام شده است این است که توزیع معلم ابتدایی بین هیچ منطقه‌ای تفاوتی ندارد و این کمبود 10 تا 12 درصدی از معلم بین تمام مناطق توزیع شده است و این توزیع با توجه به شرایط منطقه کاملا متوازن بوده است. 

وی با اشاره به اینکه منطقه‌ای وجود ندارد که نیاز به معلم در آنجا 70 درصد باشد و خوشبختانه این تمهیدات از حدود 4 سال پیش در زنجان شروع شده است و امسال بهترین سال به لحاظ توزیع معلمان است, گفت: توزیع معلمان از طریق نقل و انتقالات صورت گرفته است.

کلاس دختران و پسران ابتدایی در برخی مدارس استان زنجان به صورت مختلط برگزار می‌شود که این امر اعتراض والدین این دانش‌آموزان را به دنبال داشته است, یکی از این کلاس‌ها در شهر ارمغانخانه است که والدین دانش‌آموزان عنوان می‌کنند کلاس ششم ابتدایی به صورت مختلط برگزار می‌شود و این مسئله از چند سال پیش در این شهر حل نشده و مسئولان آموزش و پرورش به اعتراض آنها توجهی نشان نمی‌دهند.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی گفت: بیشترین میزان حمل بار در سال گذشته به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

وی افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۸۴۳ تن کالای جابجا شده، پنج هزار و ۱۷۰ تن معادل ۴۳ درصد کالا‌ها از محموله‌های معدنی و ساختمانی بوده است.

رییس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: ۲ هزار و ۴۲۸ تن کالا معادل ۲۰ درصد شامل محموله‌های فلزی، ۹۹۰ هزار تن معادل هشت درصد شامل مواد شیمیایی و ۹۴۹ هزار تن به میزان هشت درصد شامل محصولات کشاورزی بوده است.

وی به موضوع کارت هوشمند رانندگان اشاره کرد و گفت: رانندگانی که تمایل به فعالیت در عرصه حمل و نقل عمومی دارند باید در زمان درخواست کارت هوشمند، دوره‌های آموزشی مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی را طی کنند.

محمدی افزود: هم اکنون دوره‌های آموزشی شاغلان بخش حمل‌ونقل عمومی از قبیل رانندگان و مهمان داران شامل دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت است که آموزش تخصصی ویژه شامل ایمنی لازم و نحوه برخورد و تکریم مسافر را در بر می‌گیرد.


دیگر خبرها

  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • شماره تلفن بهترین معلم خصوصی اول دبستان
  • کمبود بارش‌ها ۱۵ درصدی شد